pff, nog meer aan je koppel. Ben ooit begonnen met alleen een paar handboeien en een portofoon aan mijn koppel. Moet eens kijken wat er nu allemaal aan hangt. En dan beperk ik me nog tot het strikt noodzakelijke. Moet je hem gaan dragen tussen je vuurwapen en je pepperspray? Of in het toekomstige vest? Volgens mij doen ze dat in Engeland nl.
In Amerika zie je ook vaak dat de taser aan de andere zijde van de koppel word gedragen en dan gedraaid. Dus voor rechtshandig: Vuurwapen rechts, kolf naar achter. Taser links, kolf naar voren. In dat geval dus voor de boeien. Zo kun je hem met je rechter hand links pakken.
Persoonlijk weet ik niet goed wat ik van de taser vind. Ik spuit liever iemand pepper in z'n ogen dan dat ik hem een onnatuurlijk hoog voltage op hem afschiet. Overigens volledig gebaseerd op gevoel en niet op ervaring uit de praktijk.
Ik ben vooral bang dat het middel 'te laag' ingeschat word. Op een schaal van 1-10
1 - Verbaal
2 - Duw
3 - Stoot
4 - Wapenstok
6 - Pepperspray
10 - Vuurwapen
Waar plaats je in dit geval de taser en wanneer zet je het geweldsmiddel in? Ik neig naar een 9, maar ben bang dat het richting de 7 zou kunnen gaan. In de reacties hierboven zie je dit ook al terug komen. 'Ik neem aan dat het in plaats van pepper komt'.. Dit lijkt me een verkeerde gedachtegang.
Als het doorgevoerd zou worden zou het mooi zijn als dit als een hoog geweldsmiddel gezien word en alleen bepaalde personen de beschikking hebben over dit wapen. Denk aan hondengeleiders en/of enkele brigadiers in de noodhulp.