www.youtube.com/watch?v=XWnACRlMiys
User: AltijdWatNCRV
Gepubliceerd op 15 jan 2013
In onze rubriek Feit of Fictie wordt het stroomstootwapen, beter bekend als de taser, ter discussie gesteld. De politie heeft al een vuurwapen, wapenstok en pepperspray en als het aan minister Opstelten van Justitie en Veiligheid ligt, krijgt de politie daar de taser nog bij.
Zijn politieagenten hier mee gediend en is het stroomstootwapen van toegevoegde waarde voor het wapenarsenaal van de politie?
Net even tijd gevonden om het filmpje te bekijken. Ik kan me wel vinden in het verhaal dat extra training beter zou zijn. Aan de andere kant ben ik persoonlijk geen fan van pepperspray. De keer dat ik het zelf gebruikte bleek de verdachte immuun te zijn, met een blauw oog en een zere kaak voor mezelf tot gevolg: Huh, hij zou nu toch onder controle moeten zijn?...baf..auw...
Trap ik dus ook nooit meer in.
Verder ben ik een aantal keren zelf besmet geraakt door inzet van pepperspray van collega's. Dus ik zie wel een meerwaarde voor een ander less leathel weapon, maar dan wel in combinatie met extra training. (Dus dat zal wel niet gebeuren
)
En even over het filmpje: Hoor ik die IBT-docent nu echt zeggen: Laat vallen dat wapen, of ik spray nog een keer?