Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241720 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #290 Gepost op: 5 november 2012, 07:13:04
Als jij de interne nieuwsbrief ontvangt dan zie je regelmatig dit soort voorwerpen langskomen. 9 van de 10 is de info afkomstig van inbeslagnames van een van de douane's.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

C337

• Senior gebruiker
Reactie #291 Gepost op: 16 januari 2013, 11:59:54
www.youtube.com/watch?v=XWnACRlMiys
User: AltijdWatNCRV

Gepubliceerd op 15 jan 2013
In onze rubriek Feit of Fictie wordt het stroomstootwapen, beter bekend als de taser, ter discussie gesteld. De politie heeft al een vuurwapen, wapenstok en pepperspray en als het aan minister Opstelten van Justitie en Veiligheid ligt, krijgt de politie daar de taser nog bij.

Zijn politieagenten hier mee gediend en is het stroomstootwapen van toegevoegde waarde voor het wapenarsenaal van de politie?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #292 Gepost op: 17 januari 2013, 15:25:27

In onze rubriek Feit of Fictie wordt het stroomstootwapen, beter bekend als de taser, ter discussie gesteld. De politie heeft al een vuurwapen, wapenstok en pepperspray en als het aan minister Opstelten van Justitie en Veiligheid ligt, krijgt de politie daar de taser nog bij.

Zijn politieagenten hier mee gediend en is het stroomstootwapen van toegevoegde waarde voor het wapenarsenaal van de politie?

Denk dat het inderdaad een toevoeging zal zijn aan het arsenaal. Echter het moet niet gezien gaan worden als pepperspray.
Zit alleen nog te bedenken of het op de man zal moeten worden uitgereikt, of dat het in de voertuigen gemonteerd moet worden...  :|

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #293 Gepost op: 17 januari 2013, 17:22:16
Ik mag hopen dat we ze op de man uitgereikt gaan krijgen anders ligt ie zeker in de auto op het moment dat je hem wilt gebruiken.
Ik heb alleen geen idee waar ik dat ding moet laten. Ook zie ik het totaal niet zitten om de taser zelf te ondergaan zoals dat wel bij de peperspray het geval is.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #294 Gepost op: 17 januari 2013, 17:35:17
Plek voor dat ding aan de koppel moet te regelen zijn. Mocht het ooit zover komen wil ik hem wel ondergaan. Maar ja, dat is persoonlijk. Ik snap goed dat mensen er niet op zitten te wachten.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #295 Gepost op: 17 januari 2013, 17:36:09
Ik mag hopen dat we ze op de man uitgereikt gaan krijgen anders ligt ie zeker in de auto op het moment dat je hem wilt gebruiken.
Ik heb alleen geen idee waar ik dat ding moet laten. Ook zie ik het totaal niet zitten om de taser zelf te ondergaan zoals dat wel bij de peperspray het geval is.

Zelf teaser ondergaan lijkt me ook niet echt prettig, wel verstandig. Filmpjes genoeg die dat laten zien... :P

Gast

• Gast
Reactie #296 Gepost op: 17 januari 2013, 18:43:36
Ik heb alleen geen idee waar ik dat ding moet laten.

Plaats zat aan de dutybelt toch? ;)
vanaf forums.officer.com

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #297 Gepost op: 17 januari 2013, 20:57:32
Plaats zat aan de dutybelt toch? ;)
vanaf forums.officer.com

Wel als je net als de gemiddelde Amerikaanse diender zo'n 150 kg weegt!  :P

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #298 Gepost op: 17 januari 2013, 21:00:11
Zelf teaser ondergaan lijkt me ook niet echt prettig, wel verstandig. Filmpjes genoeg die dat laten zien... :P

Een teaser zou ik geen probleem mee hebben, een taser lijkt me wat minder prettig... 998765

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #299 Gepost op: 18 januari 2013, 00:12:00

Net even tijd gevonden om het filmpje te bekijken. Ik kan me wel vinden in het verhaal dat extra training beter zou zijn. Aan de andere kant ben ik persoonlijk geen fan van pepperspray. De keer dat ik het zelf gebruikte bleek de verdachte immuun te zijn, met een blauw oog en een zere kaak voor mezelf tot gevolg: Huh, hij zou nu toch onder controle moeten zijn?...baf..auw...  e050 Trap ik dus ook nooit meer in.

Verder ben ik een aantal keren zelf besmet geraakt door inzet van pepperspray van collega's. Dus ik zie wel een meerwaarde voor een ander less leathel weapon, maar dan wel in combinatie met extra training. (Dus dat zal wel niet gebeuren  >:D)

En even over het filmpje: Hoor ik die IBT-docent nu echt zeggen: Laat vallen dat wapen, of ik spray nog een keer?  :o