Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241705 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #300 Gepost op: 18 januari 2013, 00:28:38
En even over het filmpje: Hoor ik die IBT-docent nu echt zeggen: Laat vallen dat wapen, of ik spray nog een keer?  :o
jeps en dat terwijl er al 2x is gesprayed  998765
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #301 Gepost op: 18 januari 2013, 02:06:57
Plek voor dat ding aan de koppel moet te regelen zijn. Mocht het ooit zover komen wil ik hem wel ondergaan. Maar ja, dat is persoonlijk. Ik snap goed dat mensen er niet op zitten te wachten.

Meest logische waar ik aan denk is een beenholster recht onder je normale vuurwapen.
Pepperspray werkt niet, op dat moment kan je kiezen tussen je wapen of er onder op je bovenbeen de taser.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #302 Gepost op: 18 januari 2013, 02:11:21
Meest logische waar ik aan denk is een beenholster recht onder je normale vuurwapen.
Pepperspray werkt niet, op dat moment kan je kiezen tussen je wapen of er onder op je bovenbeen de taser.
Kan wellicht logisch zijn maar lijkt me 0% praktisch.

Lefty

• Agent van Politie regionale eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #303 Gepost op: 18 januari 2013, 07:18:19
Toch is er een vraagstuk met betrekking tot eerst een verdachte pepperen en vervolgens, als dit niet werkt, de taser inzetten. Hou me ten goede ik heb maar enkele artikelen (online) er op nagezocht, maar er is een mogelijkheid dat door de bestanddelen in de pepperspray en de vonk die een taser kennelijk afgeeft dat de pepperspray op de verdachte ontbrand. Dat lijkt me dus geen goede combi  ::)

PDF Artikel van een test met pepperspray en de taser
Moet je werken morgen?.... nee ik ben Morgan Freeman!

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #304 Gepost op: 18 januari 2013, 15:57:41
Een teaser zou ik geen probleem mee hebben, een taser lijkt me wat minder prettig... 998765

haha. oeps.   0098

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #305 Gepost op: 21 januari 2013, 20:01:09
Taser zou ik persoonlijk niet onder het gewone vuurwapen dragen.

Reden 1: ergonomie. Je zult over je wapen heem moeten reiken om bij de taser te kunnen komen.
Reden 2: in een stresssituatie heb je de kans het verkeerde wapen in je hand te hebben.

Oplossingen: of er naast of de taser crossdraw dragen. Zul je dus een aantal andere assescoires elders moeten opbergen.

Het handigste is om 1 van de non-lethals op te geven ten faveure van de ander.
Dus kiezen tussen of pepperspray of taser. Bij duo klussen de 1 de pepperspray, de ander de taser.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #306 Gepost op: 21 januari 2013, 20:26:15
Taser zou ik persoonlijk niet onder het gewone vuurwapen dragen.

Reden 1: ergonomie. Je zult over je wapen heem moeten reiken om bij de taser te kunnen komen.
Reden 2: in een stresssituatie heb je de kans het verkeerde wapen in je hand te hebben.

Oplossingen: of er naast of de taser crossdraw dragen. Zul je dus een aantal andere assescoires elders moeten opbergen.

Het handigste is om 1 van de non-lethals op te geven ten faveure van de ander.
Dus kiezen tussen of pepperspray of taser. Bij duo klussen de 1 de pepperspray, de ander de taser.

Ik zou liever 1 van de 2 aan de zijkant van mijn bovenbeen willen dragen. We hebben al genoeg speeltjes en benodigdheden aan het koppel. Zit gelijk een stuk aangenamer tijdens de (noodhulp/surveillance) diensten in de auto!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #307 Gepost op: 21 januari 2013, 20:36:17
Hoe zitten jullie eigenlijk in de weak hand/strong hand philosophie?

Strong hand voor alle wapens of strong hand alleen gebruiken voor het vuurwapen, dus vrij houden en de non-lethal enkel gebruiken met je weak hand?

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #308 Gepost op: 21 januari 2013, 20:45:18

Strong hand voor alle wapens of strong hand alleen gebruiken voor het vuurwapen, dus vrij houden en de non-lethal enkel gebruiken met je weak hand?

Het idee is in mijn ogen heel logisch. Je hebt aan mij echter vrij weinig als ik met mijn linkerhand de wapenstok ter hand neem en daar ook mee moet gaan slaan. Daar zit noch kracht noch coördinatie achter. Dus alles met het rechterhandje!

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #309 Gepost op: 21 januari 2013, 20:45:54

Wij worden geleerd dat onze sterke hand de hand is voor alle wapens. Daarom zit de pepper ook aan de vw zijde. Alleen de wapenstok zit aan de andere kant, maar dat is meer een vrije positie verhaal. Heb al wel gezien dat sommige de wapenstok aan de sterke zijde aan de koppel hebben hangen, maar overwegend zit deze toch in aan de zwakke zijde of in de zak of aan de koppel. Persoonlijk zit ik er wel aan de denken dat als dadelijk de uitklapbare stok komt deze ook aan de sterke zijde te plaatsen, maar nogmaals dit moet wel kunnen qua ruimte en zit comfort.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v