Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241775 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #360 Gepost op: 22 maart 2013, 12:58:45
Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral na het zien van de video een aantal tabbladen terug. ( UK, man met een mes op zijn keel ).

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #361 Gepost op: 22 maart 2013, 14:04:11
Volgensmij gaan jullie nu een stapje tever, natuurlijk pak je je taser niet snel als je in een grondgevecht met de verdachte verwikkeld bent. Die taser gebruik je juist om te voorkomen dat je in dit gevecht raakt, er zijn redelijk wat mensen die tegen pepperspray kunnen en er zijn zat situaties waarbij je geen pepperspray kan inzetten (door weer of omgeving) en waarbij de taser dus een prima uitkomst is.
Zeker wanneer iemand met een mes in zn handen staat zou ik eerder voor de taser gaan dan de pepper.

En Adilos, lees over 4 jaar dit topic nog eens terug. Wat jij zegt gaat namelijk niet gebeuren, je bent niet de enige goeie vechter binnen de politie. Er gaat niemand met de blote hand tegen een doorgedraaide gek met knuppel of mes vechten. Als jij wel zo'n rambo bent heb je je bewapening niet eens nodig, maar ik zie dat je nog aan je opleiding moet beginnen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

adilos

• Forum gebruiker
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #362 Gepost op: 22 maart 2013, 14:08:37
Klopt, ik heb nog geen '' politie ervaring''. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie reactie's. Begrijp best dat je als agent de confrontatie niet aan wilt gaan om jezelf en je collega te beschermen.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #363 Gepost op: 22 maart 2013, 17:50:44
Zie het zeker als een eventuele aanvulling. Tijdje terug een doorgedraaide verdachte in een inrichting gehad. Deze was niet te benaderen, had een ijzeren staaf in zijn handen. Afstand voor de pepperspray was te ver.
Daar had een taser zeker handig geweest. Nu moesten we op de hondengeleiders wachten om de schildprocedure te doen.

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #364 Gepost op: 23 maart 2013, 00:44:05
Klopt, ik heb nog geen '' politie ervaring''. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie reactie's. Begrijp best dat je als agent de confrontatie niet aan wilt gaan om jezelf en je collega te beschermen.

Je hebt niet veel te willen vaak MOET je de confrontatie wel aangaan. En dan liever de verdachte die getaserd wordt ipv de collega's die gewond raken.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #365 Gepost op: 23 maart 2013, 10:06:42
@bart015, denk dat het niet zo fijn zit op ons nieuwe vest. Is niet zo flexibel als jouw voorbeeld, mijn voorkeur zou gaan naar een beenholster.

Die afstand is er idd als je hem gebruikt ter aanhouding, indien dat mislukt en het een goede vechtpartij wordt dan ga je de pepper meer gebruiken in de trend van noodweer. In een noodweer situatie is de afstand irrelevant en gebruik je hem desnoods op 1 mm, net als eventueel je vuurwapen.

Over die teaser... die kan ik ook wel gebruiken!!  (flauw  e050)

Mensen van dichtbij pepperen zorgt er meestal voor, als je hem goed pepperd je zelf ook onder zit of op enigerlei hinder ondervindt van die bende! Voor mij daarom liever een teaser!

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #366 Gepost op: 23 maart 2013, 10:16:15
Volgensmij gaan jullie nu een stapje tever, natuurlijk pak je je taser niet snel als je in een grondgevecht met de verdachte verwikkeld bent. Die taser gebruik je juist om te voorkomen dat je in dit gevecht raakt, er zijn redelijk wat mensen die tegen pepperspray kunnen en er zijn zat situaties waarbij je geen pepperspray kan inzetten (door weer of omgeving) en waarbij de taser dus een prima uitkomst is.
Zeker wanneer iemand met een mes in zn handen staat zou ik eerder voor de taser gaan dan de pepper.

En Adilos, lees over 4 jaar dit topic nog eens terug. Wat jij zegt gaat namelijk niet gebeuren, je bent niet de enige goeie vechter binnen de politie. Er gaat niemand met de blote hand tegen een doorgedraaide gek met knuppel of mes vechten. Als jij wel zo'n rambo bent heb je je bewapening niet eens nodig, maar ik zie dat je nog aan je opleiding moet beginnen.

Over het algemeen zijn dit soort collega's communicatief bewust onbekwaam en een gevaar voor zichzelf en andere collega's en verlaten zij de Eenheid voor het behalen van een diploma!

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 23 maart 2013, 17:27:52
Ik heb zelf ook jarenlange vechtsportervaring. Ik zie het zelf echter als iets wat bijdraagt aan je persoonlijke uitstraling (zelfverzekerd, rustig) en de gedachte dat je altijd uit de voeten kunt mocht het ooit nodig zijn (noodsituatie). Ik zie het niet als iets wat iedere agent straks nodig heeft om met een paar low-kicks iedere verdachte tegen de grond te werken.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #368 Gepost op: 23 maart 2013, 17:48:48
Voor de collega's die denken dat ze iemand wel kunnen hebben zonder wapens, stuur even een PM met je werk e-mail. Ik heb nog wat informatie om je uit de droom te helpen.  ;)

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 24 maart 2013, 11:16:04
Voor de collega's die denken dat ze iemand wel kunnen hebben zonder wapens, stuur even een PM met je werk e-mail. Ik heb nog wat informatie om je uit de droom te helpen.  ;)

op de een of andere manier vermoed ik dat je weinig pm's zal ontvangen  ;D