Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241788 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 24 maart 2013, 11:24:14
op de een of andere manier vermoed ik dat je weinig pm's zal ontvangen  ;D
Dat is dan een goed teken!  ;) Maar nieuwsgierige collega's mogen ook reageren hoor.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #371 Gepost op: 24 maart 2013, 13:30:20
Dat is dan een goed teken!  ;) Maar nieuwsgierige collega's mogen ook reageren hoor.

Ghehe, ik vermoed dat ik weet welke foto's je door wilt gaan sturen... Iets met een snijwondje...

black_ice_360

• Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #372 Gepost op: 24 maart 2013, 14:40:33
Ik denk zeker niet dat een agent als een soort van rambo zonder wapens en versterking zomaar iedereen aan moet pakken. Maar ik neem aan dat jij ook doelde op Adilos, niet op mij. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat vechtsportervaring altijd van pas kan komen in de situaties die je misschien tegen kan komen in dit vak. Verder ben ik het met je eens dat wanneer iemand niet voor rede vatbaar is en met een wapen dreigt, je dan zelf sowieso ook een wapen moet trekken (van de situatie afhankelijk welke) en het liefst met versterking erbij. Niet als een of andere rambo denken dat je het wel even doet. Verder denk ik persoonlijk dat de taser wel een aanvulling zou zijn op het huidige arsenaal van de politie.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #373 Gepost op: 24 maart 2013, 18:36:57
Effe terug naar waar je die flitsstick op wil bergen:

Dat vest is natuurlijk een drama. Absoluut niet ergonomisch - laat staan representatief in het dagelijks werk.
Het beenholster raadt ik ook echt af. Het ziet er leuk uit om rond te lopen a la Lara Croft, maar dat is een videogame. En dus alleen maar handig als je indruk probeert te maken achter een PC. En jullie zijn dat bungelende ding aan je been heel snel zat. Om nog maar te zwijgen over de handling van 1 en ander (taser onder je vuurwapen... )

Zoals ik al een paar pagina's terug geroepen heb: aan de koppel en cross draw.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #374 Gepost op: 24 maart 2013, 18:45:51
Effe terug naar waar je die flitsstick op wil bergen:

Dat vest is natuurlijk een drama. Absoluut niet ergonomisch - laat staan representatief in het dagelijks werk.
Het beenholster raadt ik ook echt af. Het ziet er leuk uit om rond te lopen a la Lara Croft, maar dat is een videogame. En dus alleen maar handig als je indruk probeert te maken achter een PC. En jullie zijn dat bungelende ding aan je been heel snel zat. Om nog maar te zwijgen over de handling van 1 en ander (taser onder je vuurwapen... )

Zoals ik al een paar pagina's terug geroepen heb: aan de koppel en cross draw.

Als je veel in de auto zit is zo'n vuurwapen aan je koppel niet altijd even prettig ivm de zijleuning en gordel. Wat dat betreft zou ik hem persoonlijk liever op mijn dijbeen hebben.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #375 Gepost op: 24 maart 2013, 18:48:14
Je vuurwapen dus aan je dijbeen?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #376 Gepost op: 24 maart 2013, 19:37:23

Geen idee waar we alles moeten gaan laten, maar ik zeg absoluut néé tegen een extra wapen aan het koppel.
Je ziet nu al collega's rugklachten oplopen van de combinatie steekvest/autostoel/koppel. Je rug zit namelijk niet in een rechte lijn tussen je hoofd en je achterwerk maar zijwaarts gedraaid, omdat je anders niet in de stoel past. (en voor de slimmerikken, nee ook als je een normaal postuur hebt). In de busjes heb je daar geen last van, omdat daar het complete middenconsole ontbreekt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HAPRPAA

• Forum gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 24 maart 2013, 21:29:31

Aan het dijbeen ja, zoals een hele hoop collega's van het AT ook doen.

Voorbeeldje:

Collega links en midden!

7131

• Senior gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 24 maart 2013, 21:31:58
Voor hen die veel in de auto zitten: taser in highride conversie aan de koppel en het vuurwapen crossdraw, eveneens aan de koppel.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
Reactie #379 Gepost op: 24 maart 2013, 21:36:00
Voor hen die veel in de auto zitten: taser in highride conversie aan de koppel en het vuurwapen crossdraw, eveneens aan de koppel.

Zoiets?