Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241807 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #420 Gepost op: 3 juni 2013, 19:51:06
Citaat van: Venture link=msg=1169149 date=1370246688
En hier het 1vandaag item hierover:

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/46037/kritiek_vn_op_brede_inzet_tasers_nederlandse_politie

Journalistiek een vrij zwakke docu... :(

Er wordt amper ingegaan op t VN rapport, een of andere stichting privacy persoon wordt geïnterviewd, anders dat hij tegen is weet ik niet wat hij hiermee van doen heeft.

Gerrit vd kamp vond ik dan wel sterk, alleen mis ik inhoudelijk de opbouw wat de politie nu heeft als wapens, redenen waarom er een gat waargenomen wordt en de voor en nadelen van de taser.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #421 Gepost op: 3 juni 2013, 19:58:17
In de wijk waar ik werk was een melding waar zo'n taser echt geholpen zou hebben. Gestoorde in een kleine ruimte, slechte coördinatie leiding, wel/geen hondengeleiders naar binnen, wel/geen AT piepen. Het hele schouwspel zou met een taser binnen vijf minuten kunnen worden opgelost ipv een uur beslissingen afwachten.

Maar op de man uitgereikt weet ik nog zo net niet. Mss achter in de NH voertuigen in een degelijk afgesloten kluisje.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #422 Gepost op: 3 juni 2013, 21:19:29
En dan na een schietincident (bv een messentrekker) de vraag krijgen waarom je de taser niet meteen gepakt had? Nee, op de man en anders niet. Ik denk dat in de meeste gevallen dat een taser nuttig had kunnen zijn het een onverwachte inzet was.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #423 Gepost op: 3 juni 2013, 21:33:18
Citaat van: AureliusM link=msg=1169331 date=1370282297
In de wijk waar ik werk was een melding waar zo'n taser echt geholpen zou hebben. Gestoorde in een kleine ruimte, slechte coördinatie leiding, wel/geen hondengeleiders naar binnen, wel/geen AT piepen. Het hele schouwspel zou met een taser binnen vijf minuten kunnen worden opgelost ipv een uur beslissingen afwachten.

Maar op de man uitgereikt weet ik nog zo net niet. Mss achter in de NH voertuigen in een degelijk afgesloten kluisje.

Momentje...

Leuk dat je de tekortkomingen binnen de organisatie zo mooi weergeeft, maar is het niet fundamenteel onjuist om die tekortkomingen op te lossen met een taser?

Is het niet beter om de patient te genezen ipv de pijn te bestrijden a.i. de organisatie eerst te verbeteren en daarna nog eens te kijken naar de noodzaak van extra koppelvulling?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #424 Gepost op: 3 juni 2013, 21:48:13
Citaat van: Diamondback link=msg=1169370 date=1370287998
Momentje...

Leuk dat je de tekortkomingen binnen de organisatie zo mooi weergeeft, maar is het niet fundamenteel onjuist om die tekortkomingen op te lossen met een taser?

Is het niet beter om de patient te genezen ipv de pijn te bestrijden a.i. de organisatie eerst te verbeteren en daarna nog eens te kijken naar de noodzaak van extra koppelvulling?

Ik zeg niet dat de tekortkomingen binnen de organisatie op te lossen zijn met een taser. Ik geef aan dat het in genoemde casus gewoon een hoop  "gedoe" had kunnen schelen. En als je leest heb zeg ik ook dat de taser in het voertuig geplaatst kan worden ipv aan de koppel  ;)

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #425 Gepost op: 3 juni 2013, 22:14:25
Op de man of niet.

Meneer, wilt u even wachten met door het lint gaan? Dan ben ik even in de gelegenheid om de sleutels van de auto te pakken, de kofferbak te openen, de kluis te ontsluiten om de taser er uit te halen.

Gaat niewerkennie....

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #426 Gepost op: 3 juni 2013, 22:16:56
Citaat van: Diamondback link=msg=1169377 date=1370290465
Op de man of niet.

Meneer, wilt u even wachten met door het lint gaan? Dan ben ik even in de gelegenheid om de sleutels van de auto te pakken, de kofferbak te openen, de kluis te ontsluiten om de taser er uit te halen.

Gaat niewerkennie....

Daar heb je wel gelijk in idd.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #427 Gepost op: 5 juni 2013, 11:38:28
Citaat van: Diamondback link=msg=1169377 date=1370290465
Op de man of niet.

Gaat niewerkennie....

Hetzelfde idee als die collega's die hun vest niet dragen maar wel meenemen en op de achterbank van de auto leggen.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #428 Gepost op: 5 juni 2013, 21:04:54
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1170063 date=1370425108
Hetzelfde idee als die collega's die hun vest niet dragen maar wel meenemen en op de achterbank van de auto leggen.

Idd, je moet het jezelf gewoon aanleren, eerst vond ik het ook een onding maar later ben je niet anders gewend.
Zonder vest en de straat op gaan gaf bij mij een minder prettig idee, dat maakte bij mij niet uit in de periode als surveillant of agent.
Je weet immers nooit waar je in verzeild raakt en hoeveel tijd je hebt om jezelf voor te bereiden, vaak kun je dat niet eens en zul je als een echte goede diender moeten improviseren.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #429 Gepost op: 5 juni 2013, 21:38:59
Vest op de achterbank... Ik doe ook pas mijn gordel om als ik weet dat ik een ongeval ga krijgen :)