Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 242186 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #450 Gepost op: 27 juni 2013, 08:18:34
Citaat van: Venture link=msg=1177962 date=1372274037
Hoe vaak heb jij de pepper gebruikt?

En ik welke situaties?

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #451 Gepost op: 27 juni 2013, 13:22:08
Citaat van: Di-Commandore link=msg=1177866 date=1372266248
Het grote voordeel van de Taser ligt hem in het gemak, daarbij brengt het ook (andere) nadelen met zich mee. Ikzelf heb geen behoefte aan een wapen tussen mijn pepperspray en de Walther en vind het dan ook voor een groot deel symboolpolitiek. Ook het vervangen van de Pepperspray, door de taser vind ik niet nodig. Daarbij moet je in je achterhoofd houden, dat het ook weer extra trainingsuren vereist ( die er gewoon simpelweg niet zijn ). Bij  AT- eenheden kan ik de switch ( of de toevoeging ) begrijpen, omdat bij zwaardere aanhoudingen een Taser gemakkelijker is, dan een pepperspray. Bij de gewone gang van zaken vind ik het dan ook overbodig, daar werkt de  pepperspray naar mijn mening ( met de juiste training  ::) ) voldoende.

Dus... Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat pepperspray niet werkte... doorgesnoven en zo...
Het AT weet over het algemeen prima met welke risico's ze te maken hebben. De diender op straat weet dat niet. Die weet niet wat hij/zij aan de kant trekt voor controle, of binnen stapt bij een burenruzie. Daarbij is een taser een mooie tussen oplossing tussen pepperspray en vuurwapen. Overigens, ben ik het helemaal niet eens dat er geen extra trainingsuren zijn, nee men wil niet betalen voor de veiligheid van de collega's en de burgers. Dat is het hete hangijzer. Die trainingsuren zijn er zat, er zijn namelijk genoeg dagdiensten die gebruikt kunnen worden om te trainen.  Oefenen en geoefend houden kost geld, en daar wil de politiek niet aan.

Ik ken geen enkele professionele instantie die zo weinig traint, in zowel fysiek, als bv op de schietbaan... Als ik de collega's vertel dat ik bij de vrijwillige brandweer zit, en bijna elke week een oefenmoment heb, dan zitten ze me echt aan te kijken of ze vuur zien branden... maar goed. ON TOPIC.... ja ik roep het tegen mezelf...

Ik blijf bij mijn standpunt dat de taser een goede toevoeging zou zijn aan de bewapening van de Nedpol.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #452 Gepost op: 28 juni 2013, 09:12:14
Ik ook, bovendien zijn er genoeg situaties waarin de pepper simpelweg niet gebruikt kan worden. Denk dan aan kleine ruimtes, weersomstandigheden, omgevingsfactoren (kleding) etc.
En de pepper heeft een bepaalde inwerkingstijd, tijdens onze 'zelf-ervaring' duurde het bij sommige collega's wel 15 seconden voordat de pepper begon te werken. Dan heb ik de doorgesnoven, bezopen en resistente mensen nog niet eens benoemd.  ;)

Daar heb je met de taser geen last van.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #453 Gepost op: 28 juni 2013, 11:09:25
Citaat van: silque link=msg=1178613 date=1372403534
En de pepper heeft een bepaalde inwerkingstijd, tijdens onze 'zelf-ervaring' duurde het bij sommige collega's wel 15 seconden voordat de pepper begon te werken. Dan heb ik de doorgesnoven, bezopen en resistente mensen nog niet eens benoemd.  ;)

Daar heb je met de taser geen last van.
En niet te vergeten die mensen die er wél tegen kunnen, bij mij twee klasgenoten die wel wat voelden prikken, maar gewoon konden blijven knipperen, kijken en rustig konden blijven staan :D
If you can dream it, you can do it.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #454 Gepost op: 28 juni 2013, 11:35:01
Mensen die er tegen kunnen zijn de resistente mensen die ik benoem  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Di-Commandore

• Junior gebruiker
  • **
  • ≤|≡∞≡|≥
Reactie #455 Gepost op: 8 juli 2013, 17:24:34
Citaat van: grizz link=msg=1178212 date=1372332128
Dus... Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat pepperspray niet werkte... doorgesnoven en zo...
Het AT weet over het algemeen prima met welke risico's ze te maken hebben. De diender op straat weet dat niet. Die weet niet wat hij/zij aan de kant trekt voor controle, of binnen stapt bij een burenruzie. Daarbij is een taser een mooie tussen oplossing tussen pepperspray en vuurwapen. Overigens, ben ik het helemaal niet eens dat er geen extra trainingsuren zijn, nee men wil niet betalen voor de veiligheid van de collega's en de burgers. Dat is het hete hangijzer. Die trainingsuren zijn er zat, er zijn namelijk genoeg dagdiensten die gebruikt kunnen worden om te trainen.  Oefenen en geoefend houden kost geld, en daar wil de politiek niet aan.

Ik ken geen enkele professionele instantie die zo weinig traint, in zowel fysiek, als bv op de schietbaan... Als ik de collega's vertel dat ik bij de vrijwillige brandweer zit, en bijna elke week een oefenmoment heb, dan zitten ze me echt aan te kijken of ze vuur zien branden... maar goed. ON TOPIC.... ja ik roep het tegen mezelf...

Ik blijf bij mijn standpunt dat de taser een goede toevoeging zou zijn aan de bewapening van de Nedpol.
De Taser heeft weer andere problemen, omdat je met de Taser ofc niet op het gezicht moet raken maar op het lichaam.
Bijvoorbeeld een Leren Jack, met daaronder een commando-trui en een overhemd ( zeg maar het oude winteruniform ) . Er is een kleine kans dat je daar door komt.
En juist de mensen waarbij je een stungun of Taser echt nodig hebt, dragen vaak stevige ( lederen ) jassen. Het is dan alleen voor de slikkers dat je een Taser moet gebruiken en ook daar moet de verhoogde effectiviteit nog van blijken ( met name tegenover de kosten ).

Qua Training: Dat is inderdaad het hete hangijzer. Maar goed, in deze tijden moet er ( ook ) bezuinigd worden op de politie. De tijd ( en ook voornamelijk geld ) voor extra training is er niet, dan moet er ergens anders weer op bezuinigd worden. Ikzelf vind het veel erger als er bezuinigd word op de training die men nu krijgt voor het materieel dat we reeds beschikken.
Betreft de training bij de brandweer: Ik denk dat dat een voorbeeld is, hoe de politie moet gaan trainen. En ja dat betekend dat je op dat moment minder inzetbaar bent voor andere taken. En dat kost dus ook weer geld.
Bij ons bij de brandweer traint de beroeps gewoon door de weeks als ze dienst hebben, oefeningen die niet 1,2,3 af te breken vallen worden op een dag dat ze consignatiedienst hebben ( evt. met de vrijwilligers samen ) gedaan. De vrijwilligersploegen trainen allemaal op maandagavond ( speaking of which  :D ) of eventueel met de beroeps als ze een keer niet kunnen die dag. Maar ja bij de politie ligt dat dus wat anders ( helaas ). Ikzelf ben van mening dat we echt te weinig trainingsuren krijgen. Ook zijn de luie collega's het waarschijnlijk niet met me eens, maar op momenten dat je het nodig hebt merk je het verschil.  ::)

en ook voor mij On-topic:

Mijn stelling is, Prima zo'n Taser, maar alleen wanneer er voldoende geld voor beschikbaar is ( voor aanschaf,onderzoek en training ). Ook moet er dan gekeken worden of het de Pepper moet vervangen of niet ( scheelt weer in kosten als ze beide ongeveer hetzelfde effectiviteit en doel hebben  0098 ). En ja op dit moment is dat geld er gewoon niet.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #456 Gepost op: 8 juli 2013, 18:20:16
Citaat van: Di-Commandore link=msg=1181849 date=1373297074

En juist de mensen waarbij je een stungun of Taser echt nodig hebt, dragen vaak stevige ( lederen ) jassen.

Ehh, dat blijkt uit onderzoek ofzo?

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #457 Gepost op: 8 juli 2013, 18:35:40
Citaat van: Maxx link=msg=1181858 date=1373300416

Ik zie doorgedraaide mensen vaak in te weinig kleren.  998765

Di-Commandore

• Junior gebruiker
  • **
  • ≤|≡∞≡|≥
Reactie #458 Gepost op: 9 juli 2013, 12:53:51
Citaat van: Maxx link=msg=1181858 date=1373300416
Ik doelde hierbij op (bijv.) leden van motorclubs en overvallers.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #459 Gepost op: 9 juli 2013, 13:13:49
Citaat van: Di-Commandore link=msg=1182046 date=1373367231
Ik doelde hierbij op (bijv.) leden van motorclubs en overvallers.
En die groepen vallen bij mij dan weer net niet in de categorie waarbij ik de taser zou inzetten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.