Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241836 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #460 Gepost op: 9 juli 2013, 14:14:57
Citaat van: Red link=msg=1182058 date=1373368429
En die groepen vallen bij mij dan weer net niet in de categorie waarbij ik de taser zou inzetten.

lol niet ?  8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Koppie

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #461 Gepost op: 12 juli 2013, 12:26:03
Binnen AT nederland is de Taser na een pilot fase een aangewezen wapen geworden en mag onder strikjte voorwaarden worden ingezet.
Er loopt een onderzoek of de Taser of beter gezegd het stroomstoot wapen niet breder inzetbaar zou kunnen zijn. Politiek gezien is dit een lastig onderwerp.
Ik kan jullie vertellen dat dit een zeer veilig en zeer effectief wapen is. Over het aantal slachtoffers wordt erg geheimzinnig gedaan en het is maar de vraag of dit door de inzet van de taser komt......
wordt vervolgt

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #463 Gepost op: 8 augustus 2013, 07:38:27
Ik ben benieuwd hoe vaak het apparaat al ingezet is..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #464 Gepost op: 4 november 2013, 21:00:24
ChristenUnie: Geef agent toegang tot taser

Alle politieagenten moeten zo snel mogelijk kunnen beschikken over stroomstootwapens. Dat bepleit Tweede Kamerlid Gert-Jan Segers (ChristenUnie) maandag in een interview met dagblad Metro.

Volgens de parlementariër kan een zogenoemde taser agressieve verdachten uitschakelen zonder grote risico’s. „Steeds vaker treft de politie arrestanten die zich onder invloed van drank of drugs zo heftig verzetten dat er veel geweld nodig is voor de arrestatie. De kans op gewonden en zelfs doden neemt hierdoor toe”, waarschuwt Segers, die wijst op de positieve resultaten van een experiment met stroomstootwapens bij arrestatieteams.

Het Tweede Kamerlid voelt niets voor een nieuwe proef naar het gebruik van de wapens. Er zouden al genoeg internationale onderzoeken zijn die het nut van tasers aantonen. Zo zouden de stroomstootwapens de kans op verwondingen bij zowel agenten als verdachten doen dalen. „Ik heb een groot vertrouwen van de professionaliteit van politieagenten. De taser kan in combinatie met een goede instructie zo worden ingevoerd”, aldus Segers, die zijn oproep maandag in de Tweede Kamer gaat herhalen.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #465 Gepost op: 23 december 2013, 13:27:16
Voorlopig is het weer angstvallig stil omtrent dit onderwerp...

Iemand die politiek Den Haag weer even op kan schudden?

sylvester1986

• Gast
Reactie #466 Gepost op: 21 april 2014, 11:21:05
Man wordt diverse keren getaserd, maar lijkt er niets om te geven. De man overlijdt later alsnog in het ziekenhuis.
http://www.liveleak.com/view?i=abb_1397696222#BFXVFw2Ppl6HvLEV.99

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #467 Gepost op: 21 april 2014, 19:42:30
Onvoorstelbaar dat jij je als agent zo laat slaan en niets terug doet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #468 Gepost op: 22 april 2014, 01:10:55
Ik sta net zo verbaasd van dat personeel wat met drie, vier man tegelijk staat te filmen met hun telefoon, ipv iets te doen of weg te lopen.  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #469 Gepost op: 1 mei 2014, 14:20:44
Citaat van: Live link=msg=1261376 date=1398121855
Ik sta net zo verbaasd van dat personeel wat met drie, vier man tegelijk staat te filmen met hun telefoon, ipv iets te doen of weg te lopen.  ::)

Politie moet hun plan maar trekken, denken de meeste mensen. En sowieso staat 90% van de mensen al te gapen bij een dergelijk iets ipv te helpen. In dit geval niet volledig onbegrijpelijk.