Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 242185 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #470 Gepost op: 1 mei 2014, 15:11:10
Waarom zijn de politiesabel en de lange rubber wapenstok afgeschaft ?
In sommige gebieden en onder bepaalde omstandigheden liep de agent nog lang met dit soort attributen.

Politiesabel Amsterdam circa 1940-1970

http://www.sabels.net/index.php?option=com_content&view=article&id=145&Itemid=18

Thor

• Senior gebruiker

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 1 mei 2014, 15:20:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1261223 date=1398102150
Onvoorstelbaar dat jij je als agent zo laat slaan en niets terug doet...

Wat mij opvalt is dat ze geen vuurwapen trekken, het is en blijft de VS. Zelfs hier had dit conform AI geweest (noodweer).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #473 Gepost op: 1 mei 2014, 15:30:32
Citaat van: silque link=msg=1263941 date=1398950437
Wat mij opvalt is dat ze geen vuurwapen trekken, het is en blijft de VS. Zelfs hier had dit conform AI geweest (noodweer).

Het begint eigenlijk al met de moeite om dit figuur snel in de boeien te slaan op de kennelijk wat gladdere vloer, vervolgens waarom niet een poging tot het gebruik van het gummi knuppeltje. Het lijkt een redelijk in de vechtsport bedreven figuur die zijn kans rook bij deze twee agenten.
Dit bracht mij over de vraag over de sabels die toch vrij lang tot de uitrusting van een surveillerende agent behoorden en de lange wapenstok die o.a. goed kon worden gebruikt om bijvoorbeeld duidelijk drugsverslaafden in de beruchte gebieden op "veilige" afstand te houden.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #474 Gepost op: 1 mei 2014, 15:40:45
Tsja een sabel vind ik nogal onorthodox, de lange wapenstok wordt door de BPZ nog steeds gebruikt in bepaalde gebieden (o.a. Zeeland en Amsterdam). Ik denk dat we meer dan voldoende middelen hebben om door te kunnen pakken, al ben ik wel een voorstander van de taser.
In dit geval hadden ze vooraf misschien sneller moeten handelen, maar als het eenmaal fout gaat was het vuurwapen ook nog een optie geweest.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #475 Gepost op: 1 mei 2014, 15:56:55
Citaat van: silque link=msg=1263941 date=1398950437

Iemand neerschieten omdat hij met zijn blote vuisten vecht? Amai, je zou veel doden hebben bij confrontaties tussen agenten en zatte fuifgangers.

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 1 mei 2014, 15:58:22
Als je het filmpje zo bekijkt, voor zover je het allemaal duidelijk kunt zien.
Waren het wel ervaren en bewapende (vuurwapen) politiemannen of waren het misschien onervaren en ongewapende particuliere beveiligers.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 1 mei 2014, 16:11:27
Citaat van: Crepusculum link=msg=1263953 date=1398952615
Iemand neerschieten omdat hij met zijn blote vuisten vecht? Amai, je zou veel doden hebben bij confrontaties tussen agenten en zatte fuifgangers.

Tja, nu ga je natuurlijk appels met peren vergelijken hé.

Ik zie een gespierde en ervaren vechtsporter die zich verzet bij aanhouding en daarbij een agent in het nauw drijft en fysiek mishandelt. Daarnaast is hij schijnbaar niet gevoelig voor de taser, die meerdere malen op hem is ingezet zonder enig effect.
Maar laat ik voor mij persoonlijk spreken, ik laat mezelf niet op zo´n manier (dood)geslagen worden. Mijn schoenen komen thuis 's-avonds en die van mijn collega ook, en dat gebeurt niet door om zn nek te gaan hangen.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #478 Gepost op: 1 mei 2014, 17:06:29
Citaat van: Thor link=msg=1263954 date=1398952702
Als je het filmpje zo bekijkt, voor zover je het allemaal duidelijk kunt zien.
Waren het wel ervaren en bewapende (vuurwapen) politiemannen of waren het misschien onervaren en ongewapende particuliere beveiligers.

Als je de bijbehorende nieuwsberichten opzoekt,dan spreekt men toch echt over "Phoenix police officers" die ter plaatse kwamen na een "911" telefoontje. Uiteindelijk zijn er 4 agenten nodig om de persoon aan te houden, en raken 2 agenten gewond.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Thor

• Senior gebruiker
Reactie #479 Gepost op: 1 mei 2014, 17:14:34
Citaat van: zwelgje link=msg=1263982 date=1398956789
Als je de bijbehorende nieuwsberichten opzoekt,dan spreekt men toch echt over "Phoenix police officers" die ter plaatse kwamen na een "911" telefoontje. Uiteindelijk zijn er 4 agenten nodig om de persoon aan te houden, en raken 2 agenten gewond.

Interessante toelichting, bedankt !