Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 245996 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #640 Gepost op: 26 maart 2016, 13:13:29
Bij de omscholing heb je ook in 1,5 uur geleerd niet meer de houderhaak te gebruiken..

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #641 Gepost op: 26 maart 2016, 14:16:26
Dan heb je het over gecoördineerde handelingen in een rustige omgeving. Je ziet dat als mensen in de stress schieten dat ze terug vallen op oude gewoontes.

Je zou beter kunnen overwegen de taser in een beenholster te doen en het vuurwapen op de heup te houden. Zelfde idee maar minder ingrijpend. Afhankelijk van de uitvoering is de taser ook minder zwaar, wat het rennen weer vergemakkelijkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #642 Gepost op: 27 maart 2016, 12:06:30
En toch hebben wij in die dagen ook onder stress staan werken. Wedstrijden gehouden, wie het snelste was met demonteren en monteren, etc. etc.

Heb liever de taser dan op mijn vest zitten dan op mijn bovenbeen. De dienstwagens zijn al krap...
Groeten,  Tazbrw

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #643 Gepost op: 27 maart 2016, 14:51:27
Citaat van: tazbrw link=msg=1415690 date=1459073190
En toch hebben wij in die dagen ook onder stress staan werken. Wedstrijden gehouden, wie het snelste was met demonteren en monteren, etc. etc.

Heb liever de taser dan op mijn vest zitten dan op mijn bovenbeen. De dienstwagens zijn al krap...

En dan heb je de winterjas aan en kun je niet bij je taser.....
Zo is er voor iedere oplossing direct weer een probleem.

Diverse collega's hebben door de krappe Volvo's en Volkswagens al rugproblemen opgelopen, waardoor sommige nu met een beenholster mogen lopen.
Als je nog meer troep mee moet gaan zeulen wordt dat echt niet minder.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #644 Gepost op: 27 maart 2016, 22:38:13
Citaat van: Jerommeke link=msg=1415712 date=1459083087
En dan heb je de winterjas aan en kun je niet bij je taser.....
Zo is er voor iedere oplossing direct weer een probleem.

Hoe doen agenten aan de andere kant van de zuidelijke Noordzee dat dan?

Of kiezen zij ervoor om in de winter geen taser te dragen?

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #645 Gepost op: 27 maart 2016, 22:54:00
Afgezien van de winterjas. Hoe moet dat als we het harnas over vest en/of winterjas moeten dragen?

De Winterjas is nog is makkelijk open te maken maar dat harnas, als het eenmal zit, zit je gebeiteld en kom je zo 1.2.3. niet meer bij je vest.

Ben dus zelf voor een oplossing aan koppel/bovenbeen.

Als ik diverse foto's van bijvoorbeel V.S. of CDN Police bekijk (beter vergelijkbaar dan GB ivm wel dragen VuWa) zie ik dat de meeste overzeese coll. een cross-draw opstelling hebben aan de koppel.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #646 Gepost op: 28 maart 2016, 10:04:49
Als je het harnas aan hebt, kom je meestal in situaties waarvoor je naar het vuwa moet grijpen...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #647 Gepost op: 28 maart 2016, 11:18:00
Als je het harnas aan hebt, kom je meestal in situaties waarvoor je naar het vuwa moet grijpen...
Dat is een aanname. Hoe vaak dragen we niet een harnas terwijl het niet nodig blijkt.
Teruggrijpen naar een ander lager middel zoals taser, pepper e.d. is iets wat vaak genoeg voorkomt.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #648 Gepost op: 28 maart 2016, 11:19:57
Ik hoop alleen dat de collega's gaan beseffen dat een taser, net als pepperspray, niet in 100% van de gevallen werkt en daarmee voor noodweer niet geschikt is. Nog teveel gevallen waarbij het niet werkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #649 Gepost op: 28 maart 2016, 12:04:57
Citaat van: DiNozzo link=msg=1415850 date=1459156797
Ik hoop alleen dat de collega's gaan beseffen dat een taser, net als pepperspray, niet in 100% van de gevallen werkt en daarmee voor noodweer niet geschikt is. Nog teveel gevallen waarbij het niet werkt.
Je kan inderdaad denk ik wel aannemen dat een vuurwapen in meer gevallen 'werkt' dan de Taser. Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat het hierdoor niet geschikt is voor noodweer.

Agenten moeten vooral getraind worden in het herkennen van de gevallen waarin de taser misschien niet werkt. En dan in gevallen waarbij de verdachte bijv. alleen een T-shirt draagt, en makkelijk te raken is, de taser gewoon gebruikt kan worden voor noodweer.