Ik wil alleen het geval vanb Baflo aanhalen waarbij de verdachte meermaals in zijn lichaam, waaronder de benen, was geraakt en lekker doorwandelde, dus dat de Wallie nou altijd zo'n uitkomst is betwijfel ik. Maar goed, dat was ook een geheel andere setting waarbij hij het dienstpistool van de vermoorde collega had afgepakt.
Precies, je slaat de spijker op z'n kop.
In een situatie dat iemand met een mes in zijn hand boven op je ligt, en op het punt staat op je in te steken (100% noodweersitautie) moet je misschien liever willen dat de Taser ingezet wordt zodat je tegenstander direct geen controle meer heeft over zijn spieren, dan dat je moet vertrouwen dat hij maar net op de 'goede' plek geraakt wordt door een kogel, dat hij niet meer in staat is om dat mes nog een zwaai naar beneden te geven.
Maarja, ik ben geen agent dus ik zal het wel niet weten
@Red je hebt wel gelijk, niemand kan met zekerheid zeggen wat 'ie in zo'n situatie zou doen, zelfs als je al eens in zo'n situatie geweest bent. Maar ik doelde dan ook op welk van de twee, gezien de effecten van de Taser versus die van de Walther, het beste zou zijn om te gebruiken in bepaalde noodweersituaties. Dus zonder dat ervaring en emoties een rol spelen.
Achteraf gezien had ik t beter anders kunnen verwoorden, om verwarring te voorkomen. Maarja..
Dus back on-topic:
Waarom zou een Taser X2 in theorie niet het betere alternatief kunnen zijn in bepaalde noodweersitauties?