Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241436 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #720 Gepost op: 9 juni 2016, 11:30:36
Citaat van: Martijn95 link=msg=1428764 date=1465463388
"Minister vindt taser te duur".
Het lijkt er op, dat er nog andere argumenten een rol spelen bij deze beslissing. Want als voorlopig slechts één op de de tien agenten een taser zou krijgen, vallen de kosten voor aanschaf en training erg mee. Ook een taser voor één op de vier agenten zou de kosten al flink verminderen.

Ook in het gebruik van spijkermatten kan voorlopig een klein deel van de politieagenten worden getraind, om kosten te besparen. Die spijkermatten kunnen dan uitsluitend door daarin getrainde agenten worden gebruikt.
Ik stem links.

Chukkie

• Forum gebruiker
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #721 Gepost op: 9 juni 2016, 11:59:31
Nog een filmpje van het niet functioneren van de taser. http://www.dumpert.nl/mediabase/6795023/e1467ebe/gekkie_wordt_getaserd.html
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)

emmer

• Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
Reactie #722 Gepost op: 9 juni 2016, 13:11:40
Het lijkt er op, dat er nog andere argumenten een rol spelen bij deze beslissing. Want als voorlopig slechts één op de de tien agenten een taser zou krijgen, vallen de kosten voor aanschaf en training erg mee. Ook een taser voor één op de vier agenten zou de kosten al flink verminderen.

Ook in het gebruik van spijkermatten kan voorlopig een klein deel van de politieagenten worden getraind, om kosten te besparen. Die spijkermatten kunnen dan uitsluitend door daarin getrainde agenten worden gebruikt.
Beetje een nonsens argument dit. 1 op de 10 is idd goedkoper. 0 op de 10 is nóg goedkoper dus waarschijnlijk hebben ze daarom voor die optie gekozen...

Het is niet realistisch om maar een deel van het personeel uit te rusten.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #723 Gepost op: 9 juni 2016, 18:04:50
Taser: gaat niet door want geen geld.
Spijkermatten: gaat niet door want geen geld.

1 JSF: 100 miljoen. and counting....

Iets met keuzes maken.

R0N4NN

• Student IVK
  • Forum gebruiker
Reactie #724 Gepost op: 9 juni 2016, 18:15:34

1 JSF: 100 miljoen. and counting....

Iets met keuzes maken.

Waarvan een deel terug verdiend wordt door Nederlandse bedrijven mee te laten bouwen.  ;)

Heb je dan liever dat we nog 10 jaar met die oude F-16s blijven doorvliegen?

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #725 Gepost op: 9 juni 2016, 22:03:07
Ik blijf de keuze van de spijkermatten bijzonder vinden, er zijn voldoende eenheden die al spijkermatten hebben van de proef. Die kunnen toch gewoon gebruikt worden?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #726 Gepost op: 10 juni 2016, 10:16:42
Citaat van: silque link=msg=1429022 date=1465502587
Ik blijf de keuze van de spijkermatten bijzonder vinden, er zijn voldoende eenheden die al spijkermatten hebben van de proef. Die kunnen toch gewoon gebruikt worden?

Het ging niet zozeer om de aanschafkosten van de spijkermat. De schade die ontstaat nadat de spijkerman is ingezet zou een te grote kostenpost zijn.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #727 Gepost op: 10 juni 2016, 12:14:16
Het ging niet zozeer om de aanschafkosten van de spijkermat. De schade die ontstaat nadat de spijkerman is ingezet zou een te grote kostenpost zijn.
Only in Holland...

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #728 Gepost op: 10 juni 2016, 12:25:46
Ik vermoed dat deskundige toepassing van spijkermatten per saldo schade en letsel vermindert.
Ik stem links.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #729 Gepost op: 10 juni 2016, 12:38:36
In veel landen worden spijkermatten al decennialang gebruikt door de politie. Wellicht omdat daardoor meer criminelen worden opgepakt, en omdat het de politie tijd en geld bespaart. Waarom is die situatie in Nederland zo anders? Is de minister daar transparant over?
Ik stem links.