Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241670 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 6 februari 2010, 08:51:59
Dit filmpje is ruim 2 jaar geleden geplaatst door youtube user mrgoofus.

Vrijwilligers?  ;D

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 8 april 2010, 17:17:09
Politie gebruikte taser acht keer
Arrestatieteams van de politie hebben vorig jaar acht keer een taser gebruikt om iemand op te pakken.

Dat schrijft het Reformatorisch Dagblad na onderzoek in politierapporten. Met een taser kan de politie iemand uitschakelen door hem een stroomstoot van 50.000 volt te geven. Het apparaat werkt tot een afstand van maximaal 10 meter.

Taser op proef
Zeven arrestatieteams van marechaussee en politie kregen een jaar geleden een taser op proef. Het is niet de bedoeling dat gewone agenten het stroomwapen krijgen.

Inzet in Nederland
Volgens de gegevens van de krant heeft het arrestatieteam Noord-Oost-Nederland ten minste drie keer het wapen gebruikt. Ook Rotterdam-Rijnmond zette de taser drie keer in, en de arrestatieteams Midden-Nederland en Zuid-Nederland ieder één keer.

Op 18 mei vorig jaar gebruikt de politie het wapen voor het eerst. Agenten gebruikten de taser bij de arrestatie van een verwarde man in Woerden.

Doden bij inzet taser
De De inzet van de taser heeft in het buitenland nogal eens een fatale afloop heeft gehad. Een bekend voorbeeld is dat van een Poolse man die op een vliegveld in Canada werd getaserd en later overleed. Een toerist filmde het incident.
Filpmje: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2007/11_november/16/buitenland/1116_0900_pool_taser_stroomstoot.xml

Bron: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2010/04_april/07/binnenland/politie-gebruikte-taser-acht-keer.xml

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 8 september 2010, 23:57:14
Tsja, ben er niet helemaal kapot van...... Ik zie toch een paar dingetjes waarvan ik denk.... dat kan echt anders........
Alhoewel je in die situatie uiteraard handelt naar je beste mogelijkheden, en ik vanaf de bank lekker lui een filmpje kijk.....  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Brandpreventist

• Senior gebruiker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #96 Gepost op: 4 oktober 2010, 21:38:44
http://www.abc.net.au/news/video/2010/10/04/3029218.htm   ::)

Leuk filmpje voor in het Taser discussie topic ... En zie hier meteen waarom ik tegen de Taser bij de uniformdienst ben...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 4 oktober 2010, 21:47:25
Leuk filmpje voor in het Taser discussie topic ... En zie hier meteen waarom ik tegen de Taser bij de uniformdienst ben...

Tja, als het zou komen verwacht ik hetzelfde als met pepperspray. Maximaal .. keer voor de duur van .. seconden.

Aan twee keer moet je genoeg hebben toch?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 4 oktober 2010, 21:53:03
Tja, als het zou komen verwacht ik hetzelfde als met pepperspray. Maximaal .. keer voor de duur van .. seconden.

Aan twee keer moet je genoeg hebben toch?

Alleen als je een busje pepper leeg spuit, dan is het gezondheidsrisico een stuk lager dan wanneer je iemand 13 (!!) keer een opdonder met een taser geeft ...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 4 oktober 2010, 22:08:36
Ja, maar dan zou je in beide gevallen de ambtsinstructie overtreden. Daarnaast zie ik collega's hier niet 13 keer taseren. Dan is het 1 maal taseren om te vloeren, vervolgens er meteen bovenop en boeien. Niet zoals in Amerika de verdachte al het werk te laten doen. Terwijl hij nog stuiptrekkingen heeft met 15 man roepen dat hij op zijn buik moet gaan liggen en zijn armen op zijn rug moet doen.....

En laten we eerlijk zijn, 1 a 2 keer getasert worden is minder schadelijk dan een kogel in je lijf....