Mijn vermoeden is dat Henk denkt iets te lezen wat er niet staat. Doe eens gewoon lezen wat er staat man en niet denken te weten wat er zou kunnen staan wat jou grijze massa je wijs probeert te maken.
Als r1200gs schrijft:
Ik weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt, het gebruik van de taser zal heus wel gebonden worden aan regels.
Trouwens je gaat dat ding niet gebruiken omdat iemand niet zo lekker ruikt hoor.
Je hebt altijd de keuze als verdachte meewerken of niet. Bij de keuze niet, kan het zijn dat er middelen worden gebruikt
om u toch op andere gedachte te krijgen. Ja dit kan betekenen dat er geweldsmiddelen worden gebruikt.
Dus hoe je het went het is aan de verdachte. Dus achteraf niet .... dat het pijn heeft gedaan.
Dat staat er heel simpel gezegd. Werk jij op een normale manier mee dan gaat alles soepel voor jou en mij.
Ga jij je verzetten op welke manier dan ook dan kan je verwachten dat wij geweldsmiddelen moeten gaan inzetten waar
jij niet vrolijk van wordt.
En dat r1200gs dan zegt Dus niet acheraf gaan zeiken dat het pijn gedaan heeft is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg.
Jij wenste niet mee te werken aan je aanhouding of probeerde je te ontrekken aan je aanhouding of vertoon aggressief gedrag
tegen de dienders om kwestie dan kan en zal het je mogelijkerwijs pijn opleveren.
Dit is dan een keuze voor de VD en niet voor de agent in kwestie.
Maar laat ik het ongecompliceert proberen uit te leggen Henk en andere lezers zo als ik het zie.
De VD werkt niet meer en wordt aggresief volgens de geweldspiraal krijgt hij 1e een klap tegen zijn bek ( als dat goed gedaan is heeft hij pijn ).
Als 2e want hij luisterd niet krijt hij de korte lat te voelen. Als 3e pepperspray wat ook pijn doet.
Als 4e de taser wat ook pijn doet en als 5e laatste een gericht schot.
Kortom elk van die zaken zal jij pijnlijden en niet gebeurd als men gewoon netjes meewerkt zonder spatjes te maken.