Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241699 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #250 Gepost op: 15 oktober 2012, 20:21:43
Niet onder controle is niet veilig. Ik denk niet dat de Groest op zaterdagnacht een veilig gebied is. Ik trek geen conclusie aan wie dat ligt, (toch wel in de eerste plaats aan de raddraaiers natuurlijk) maar het is een feit. Er zijn lieden die bijna onaantastbaar zijn (jij weet Wout wie ik bedoel) .
Ik kan daar nou wel wat toepassingen bedenken voor de taser...

En dat laatste is nou precies niet de bedoeling. ( 098uo Sorry Henk, kon het niet laten.)

Zoals Wout al geschetst heeft zal het gebruik van de taser aan regels gebonden zijn. Dat wij ons daaraan houden lijkt mij duidelijk, achteraf vind toetsing plaats of we het goed hebben gedaan. Meer zekerheden zullen er in dit leven niet komen.
Digitaal onderzoek

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #251 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:03:10
Tja, met dit soort voorvallen....  :-X  >:D   ::)

Citaat
Politie verwart blindenstok met samoeraizwaard
AMSTERDAM - Een blinde man uit het Engelse Lancashire is door de politie aangevallen met een stroomstootwapen. De blindenstok van de man werd aangezien voor een samoeraizwaard.

Dat meldt de BBC woensdag. De politie kreeg eerder die avond een aantal verontrustende telefoontjes over een man met een samoeraizwaard.
Tijdens de zoektocht naar de man, zag een van de agenten de blindenstok van de 61-jarige Colin Farmer aan voor het zwaard.

Hardhandig
De blinde man negeerde het geschreeuw van de politie omdat hij dacht dat het relschoppers waren. Daarna werd hij opeens geraakt door een stroomstootpistool met 50.000 volt.
Ondanks dat de man zei dat hij blind was, werd hij hardhandig in de boeien geslagen en meegenomen naar het bureau.
Excuses
“Ik dacht dat ik dood ging”, aldus Farmer tegen de krant. “In het verleden heb ik twee beroertes gehad, ik dacht dat ik er nu weer een kreeg.”
De politie heeft excuses aangeboden voor de vergissing. Een politiecommissie onderzoekt de zaak.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2936191/politie-verwart-blindenstok-met-samoeraizwaard.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #252 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:14:11
Daarom zal het gebruik van de taser hier aan strikte regels zijn gebonden.

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #253 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:58:53
Tja, met dit soort voorvallen....  :-X  >:D   ::)

Helaas zullen correcte inzetten met de taster nooit het nieuws halen. Zal er in de praktijk dus op neerkomen dat alleen negatief nieuw over de taster de media haalt :-\
vrijwilliger instructeur

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #254 Gepost op: 17 oktober 2012, 23:20:13
Helaas zullen correcte inzetten met de taster nooit het nieuws halen. Zal er in de praktijk dus op neerkomen dat alleen negatief nieuw over de taster de media haalt :-\

Dat is bij ons ook zo. Hebben jullie iemand gered? Nou dat is toch immers je taak!  Bel maar weer eens als er een redding mislukt, in de soep loopt, dat is nieuws!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #255 Gepost op: 17 oktober 2012, 23:46:50
Daarom zal het gebruik van de taser hier aan strikte regels zijn gebonden.

Da's maar goed ook. Want in de UK zijn agenten net echte bliksemwerpers, die klakkeloos iedereen een nieuwe haarstyle geven, want daar bestaan helemaal geen regels.

(sarcasm  mode off)

Hou er maar gewoon rekening mee dat ook voor wat betreft het gebruik van de tasers er vroeg of laat iemand naast de pot pist. Agenten zijn namelijk net mensen en maken dus ook fouten. En daar helpen regels geen moer tegen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #256 Gepost op: 18 oktober 2012, 00:21:57
Nee hoor, sommige maken geen fouten.

Dan ben ik dus al 20 jaar geen goede agent. In mijn 20 jr heb ik nog nooit een moment van spijt gehad of gedacht dat had ik anders kunnen aanpakken.

Echter is het NOOIT leedvermaak geweest. Als ik iemand moet "aanpakken" omdat hij/zij zich verzet tegen zijn aanhouding doe ik dat zo proportioneel mogelijk. Gebruik geen onnodig geweld en doet het allemaal als professional en denk er altijd achteraf over na. Dat laatste moet ook wel aangezien ik het weer op papier moet zetten.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #257 Gepost op: 18 oktober 2012, 03:00:44
Als "we" slaan, slaan we hard. Maar geen klap te veel! O0

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #258 Gepost op: 18 oktober 2012, 06:52:58
Als "we" slaan, slaan we hard. Maar geen klap te veel! O0

Precies, onfeilbaar!   O0

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #259 Gepost op: 18 oktober 2012, 07:52:03
Nee hoor, sommige maken geen fouten.

Misschien moet jij eens goed lezen wat er staat. Voor je elke  keer iets op papier zet.