Dat dacht ik ook toen ik mij een aantal jaren aansloot bij deze vereniging, maar ik kan na zo'n 5 jaar toch wel zeggen dat ik inmiddels al een hele boel collega's ben tegen gekomen die weinig drive hebben, ja zo nu en dan de Mcdrive maar boeven vangen het liefst niet, want dan moet je tikken en werken je voor je geld. Nee dan toch maar liever bonnetjes schrijven op kenteken....
Zolang er steeds minder toelatingseisen worden gesteld ga je ook ander publiek trekken!
Ook ik als 'buitenstaander' merk deze 'tendens' op...
Hoe vaak het niet gebeurd dat wij buiten problemen hebben (ik draai zelf als hondengeleider ruim 12 jaar 'openbare orde' rondom een discotheek in het zuiden van het land) en dat toevallig aanwezige politie doodleuk de wagen start en onder het opsteken van de duim, of bewust de andere kant opkijkend, wegrijdt ! (natuurlijk met de bekende uitzonderingen) Overigens is het heel opvallend (of ook niet
) dat de hondengeleiders daarintegen zonder uitzondering wél assisteren !
(moet wel eerlijk bekennen dat ik deze dan ook allemaal persoonlijk ken, scheelt natuurlijk ook wel)
Wat overigens ook opvallend is, het ligt er verder ook aan in welke regio je werkt. In de ene regio staat de politie meteen op een bijna 'collegiale' manier voor je klaar, terwijl je in de andere regio nog net niet op een minachtende manier wordt weggehoond...
Maar wat je zegt, de toelatingseisen zullen daar zeker toe bijdragen, binnen de beveiliging zeker, daar zijn ook eigenlijk geen eisen, zelfs goed Nederlands lezen/schrijven/spreken niet.