Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241785 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #310 Gepost op: 21 januari 2013, 21:47:40
Dan is het wat mij betreft duidelijk.

Strong hand betekent voor wat betreft de taser dus cross draw. Ik zie geen andere optie.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #311 Gepost op: 21 januari 2013, 22:06:11
Toch nog even gekeken naar het dragen van de taser onder het vuurwapen en dan vooral naar de praktische oplossingen.

Of een nieuwe uniformbroek  ::) of een droplegholster.

En een droplegholster gaan jullie niet prettig vinden.

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 22 januari 2013, 01:25:43
Bizar hoeveel "zooi" Amerikaanse collega's bij zich dragen.

Maargoed back on topic. Ik heb in Western Australia ook collega's zien lopen met de taser en daar droegen ze hem ook crossdrawn. Zag er opzich wel mooi uit maar lijkt me wel iets dat je uitgebreid moet trainen om er aan te wennen.

Ook ben ik van mezelf niet erg smal en blijf nu soms is al hangen met mijn koppel. Ben benieuwd als die taser er ook nog eens bij komt :-X

Lefty

• Agent van Politie regionale eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #313 Gepost op: 22 januari 2013, 07:59:27
Ik zou persoonlijk ook opteren voor een crossdraw holster (Serpa ziet er goed uit op de foto Diamondback..)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een aardige riedel aan mijn koppel heb hangen maar niets wat ik niet dagelijks gebruik. Beetje afhankelijk van wat we straks ook met de nieuwe wapenstok moeten/mogen gaan doen. ik heb zelf ook mijn rug zo goed als helemaal vrij, omdat het in de bus of de Touran niet lekker zit. Het enig wat daar wel zit aan mijn koppel is een tasje met twee paar handschoenen en een kiss of Life.
Moet je werken morgen?.... nee ik ben Morgan Freeman!

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 22 januari 2013, 09:58:57

Reden 2: in een stresssituatie heb je de kans het verkeerde wapen in je hand te hebben

ALS er stress is (Eigen leven in gevaar) dan ga je geen taser pakken.  ;)

5002

• Forum gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 22 januari 2013, 10:10:37
Crossdraw heb ik ook ervaren als de prettigste manier tijdens de opleiding Taser.
De reden die vanuit Taser zelf gegeven wordt is dat je je niet kan vergissen tussen vuurwapen en Taser.

Lefty

• Agent van Politie regionale eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #316 Gepost op: 22 januari 2013, 11:07:03
Voor de liefhebbers een link gevonden (via Google) naar de PDF "Evaluatie Taser Pilot" geschreven door een Dr. en Drs. van het Lectoraat Openbare orde en gevaarbeheersing

PDF Evaluatie Taser Pilot
Moet je werken morgen?.... nee ik ben Morgan Freeman!

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 22 januari 2013, 11:15:44
Hoe zitten jullie eigenlijk in de weak hand/strong hand philosophie?

Strong hand voor alle wapens of strong hand alleen gebruiken voor het vuurwapen, dus vrij houden en de non-lethal enkel gebruiken met je weak hand?

Klein zijstapje: heb hier ook wel eens een discussie gelezen over boeien met de sterke of zwakkere hand. Kan helaas het topic zo snel niet terugvinden!
Senior GGP / Oost-Brabant

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #318 Gepost op: 22 januari 2013, 11:28:39
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Q88

• Motorrijder
  • Forum gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 22 januari 2013, 11:46:07
Klein zijstapje: heb hier ook wel eens een discussie gelezen over boeien met de sterke of zwakkere hand. Kan helaas het topic zo snel niet terugvinden!
Daar kan ik kort over antwoorden. Je behoort met allebei je handen een verdachte te kunnen boeien.
Volgens de wet van Murphy zal je altijd zien dat je een tegenwerkende verdachte met je "zwakke" kant moet boeien.

Als het goed is wordt iedereen ook opgeleid om met beide handen te kunnen boeien.