Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241804 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

5002

• Forum gebruiker
Reactie #380 Gepost op: 24 maart 2013, 22:03:57
Je vuurwapen dus aan je dijbeen?

Loop dagelijks met een beenholster. Niets mis mee.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 24 maart 2013, 22:34:18
Ik heb even rond gesnuffeld op het internet, en ik kwam redelijk wat foto's tegen van een koppel voorzien van een vuurwapen, taser en alle andere accessoires. Bij bijna alles zit het vuurwapen gewoon aan de koppel en de taser cross draw. Dit lijkt mij ook de meest ideale opstelling.

Ter illustratie:

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?202278-Your-fighting-order-beltkit-duty-belt

http://forums.officer.com/t31217-8/

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #382 Gepost op: 24 maart 2013, 22:52:14
welke vrije rug :|
Hobby Bobby eenheid Den Haag

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #383 Gepost op: 24 maart 2013, 22:52:51
Taser is volgens mij niet zo heel zwaar. Plastic en zo.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #384 Gepost op: 24 maart 2013, 23:22:53
Taser is volgens mij niet zo heel zwaar. Plastic en zo.

Daar gaat het niet om... Ik heb ook al aangegeven dat de situatie in Amerika (met hun dienstvoertuigen) niet te vergelijken is met de gemiddelde Nederlandse dienstauto (de Touran). Het is uiterst onwenselijk om nog meer troep aan de koppels te gaan hangen als die nu al van dienstwege volgestopt zitten...

Met een compleet vol behangen rug ga je dus naast ''horizontaal'' dus ook nog een ''verticaal'' scheef zitten....

Of gaan we nou eerst een dienstauto om de agent heen bouwen? In plaats van de agent gewoon in een huis-tuin & keuken Touran zetten? En zelfs dat is het niet, met de nieuwe gordelhouders... (voor de mensen die niet weten hoe of wat, om de gewone huistuin&keuken gordelhouder zit een beschermkap, om te voorkomen dat ze door alle accesoires aan de koppels uit elkaar vallen, gevolg is een vaste, nauwelijks buigbare gordelhouder)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #385 Gepost op: 24 maart 2013, 23:54:45
Daar gaat het niet om... Ik heb ook al aangegeven dat de situatie in Amerika (met hun dienstvoertuigen) niet te vergelijken is met de gemiddelde Nederlandse dienstauto (de Touran). Het is uiterst onwenselijk om nog meer troep aan de koppels te gaan hangen als die nu al van dienstwege volgestopt zitten...

Met een compleet vol behangen rug ga je dus naast ''horizontaal'' dus ook nog een ''verticaal'' scheef zitten....

Of gaan we nou eerst een dienstauto om de agent heen bouwen? In plaats van de agent gewoon in een huis-tuin & keuken Touran zetten? En zelfs dat is het niet, met de nieuwe gordelhouders... (voor de mensen die niet weten hoe of wat, om de gewone huistuin&keuken gordelhouder zit een beschermkap, om te voorkomen dat ze door alle accesoires aan de koppels uit elkaar vallen, gevolg is een vaste, nauwelijks buigbare gordelhouder)

Met het niet te zwaar zijn van de taser doelde ik op het feit dat het gewicht van een koppel ook invloed heeft op het draagcomfort. Niet alleen wat op en aan de koppel zit.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #386 Gepost op: 25 maart 2013, 10:35:26
Nou sorry maar die (niet officiele politie-NL)  koppels hierboven zijn wel aardig vol... en veel dingen dubbel... 2 x lampjes, 2 x boeien, 2 x patroonhouders, tasjes... en de wapenstok aan de koppel... als je dit achterwege laat hou je al 5 plekken over.
Ik heb extra boeien (tie-raps) in mijn jas. een extra lamp in de deur van de Touran. wapenstok in de broek en extra patroonhouders? Dit jaar krijgen we bij het nieuwe wapen al 32 patronen op de man. Dat komt overeen met nu 1 volle houder in het wapen en 3 houders in tasjes aan de riem. Wordt ook beter dus.
Ik heb bovendien een platte LIPS boeienhouders van ghost. prima ding en kun je doordat hij compact is, ook op je onderrug dragen. zit niet in de weg. ook niet in de auto.
Dus ik heb echt nog wel wat ruimte aan de koppel over. Ook aan de zij en voorkant.

Laat maar komen die taser.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #387 Gepost op: 25 maart 2013, 14:41:40
32 patronen a.i. 3 houders op de man en 1 in het wapen...

Welk rekensommetje klopt hier niet...?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #388 Gepost op: 25 maart 2013, 14:54:17
Nou sorry maar die (niet officiele politie-NL)  koppels hierboven zijn wel aardig vol... en veel dingen dubbel... 2 x lampjes, 2 x boeien, 2 x patroonhouders, tasjes... en de wapenstok aan de koppel... als je dit achterwege laat hou je al 5 plekken over.
Ik heb extra boeien (tie-raps) in mijn jas. een extra lamp in de deur van de Touran. wapenstok in de broek en extra patroonhouders? Dit jaar krijgen we bij het nieuwe wapen al 32 patronen op de man. Dat komt overeen met nu 1 volle houder in het wapen en 3 houders in tasjes aan de riem. Wordt ook beter dus.
Ik heb bovendien een platte LIPS boeienhouders van ghost. prima ding en kun je doordat hij compact is, ook op je onderrug dragen. zit niet in de weg. ook niet in de auto.
Dus ik heb echt nog wel wat ruimte aan de koppel over. Ook aan de zij en voorkant.

Laat maar komen die taser.
Uitschuifbare wapenstok komt weer aan de koppel te hangen. Daarnaast mogen tri-wraps volgens mij niet zomaar gebruikt worden ;-)

Tenslotte is volgens mij de vrije rug vooral om te voorkomen dat je rugletsel overhoudt aan een val!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #389 Gepost op: 25 maart 2013, 15:37:50
Daarnaast mogen tri-wraps volgens mij niet zomaar gebruikt worden ;-)

De nieuwe politiewet artikel 7 lid 1
Citaat
De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld of vrijheidsbeperkende middelen te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik hiervan verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het gebruik van geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf.

Maar aangezien we nog geen nieuwe ambtsinstructie hebben is het nog niet verder uitgewerkt. Dus voorlopig mag het inderdaad niet maar het zou zomaar kunnen dat het binnenkort wel het geval is.