Wat ik echter niet begrijp is dat tijdens het taseren er 2 collega's de persoon vasthouden. Zij krijgen geen schok.
Even later zitten ze tegen elkaar aan op de grond en krijgt de eerste een draad waarop allen ineens wel een schok krijgen... ?
Vergeef me als ik er naast zit maar volgens mij komt het zo ongeveer neer op het volgende:
Op het moment dat de twee pijltjes het lichaam raken zoeken de elektrische stromen elkaar op en vormen zo een compleet circuit. Omdat de stroom hiervoor door het lichaam moet reizen veroorzaakt het een hevige pijnprikkel. Elektriciteit zoekt echter altijd de makkelijkste (meest directe) weg en dus zul je bij het aanraken van de door beide pijltjes getroffen persoon nooit zelf een schok krijgen.
zo'n circuit zie je ook goed bij een Taser zonder cartridge;
Wanneer een halve cirkel van mensen gevormd wordt met aan beide uiteinden een pijltje is echter de meest makkelijke weg (het meest geleidend) door alle andere personen heen.
Denk dat de instructeur hiermee probeert te laten zien dat het niet alleen belangrijk is om te weten waar je bovenste pijltje terecht komt (die komt uit bij het puntje van de laser) maar ook waar die daar onder terecht komt, omdat het effect van de Taser afhankelijk is van het al dan niet vormen van een gesloten circuit.