Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241713 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:41:02

„Ik denk dat het doodschieten van een agent met zijn eigen dienstwapen in Groningen eerder dit jaar niet was gebeurd als de politie een taser had gehad.”

BRON: PVV wil stroomstootwapen voor politie

Wat een stomme uitspraak is dat nou weer >:(

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:51:31
En als ik twee Ve heb? Hoeveel keer achter elkaar kan ik schieten dan?

3x  ;)

http://www.taser.com/videos/law-enforcement-products/x3-review

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:16:47
Wat een stomme uitspraak is dat nou weer >:(

Dat heeft te maken met wat er daar gebeurd is. Aangezien het onderzoek nog loopt ga ik er niet te diep op in maar ik snap waarom Brinkman dit zo stelt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:18:11
Dat heeft te maken met wat er daar gebeurd is. Aangezien het onderzoek nog loopt ga ik er niet te diep op in maar ik snap waarom Brinkman dit zo stelt.

Daarom vind ik het een stomme uitspraak ;)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #114 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:46:30
Het schakelt inderdaad een verdachte tijdelijk uit, maar in de periode dat hij in de VS voor het eerst in gebruik werd genomen tot 2006 zijn er ook 184 mensen gestorven na te zijn getasered. Veel als gevolg van een 'cardiac arrest' oftewel een hartaanval. (bron wikipedia en Parker Waichman Alonso LLP, Associated Press, Jun 14, 2006. Justice Department to review TASER deaths. Retrieved December 3, 2007.)

Ik zeg beroepsrisico van de verdachte c.q. dader.
Als jij je gewoon normaal gedraagt en aan de wet houdt dan is er niks aan de hand natuurlijk maar ja dat is voor sommigen iets
te veel van het goede natuurlijk. En als je dan denkt geweld tegen de politie of een ander te moeten gebruiken kan je iets terug verwachten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 1 november 2011, 07:35:06
Ik zeg beroepsrisico van de verdachte c.q. dader.
Als jij je gewoon normaal gedraagt en aan de wet houdt dan is er niks aan de hand natuurlijk maar ja dat is voor sommigen iets
te veel van het goede natuurlijk. En als je dan denkt geweld tegen de politie of een ander te moeten gebruiken kan je iets terug verwachten.

Lekker zwart/wit weer ... Als je een non-lethal wapen inzet mag je verwachten dat hij niet dodelijk is. Als hij in sommige gevallen wel dodelijk is moet/mag/kun je dat wapen minder ''snel'' inzetten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 1 november 2011, 09:17:18
Zo maar wat vragen die in mij opkomen met betrekking tot de cijfers:
- In hoeveel gevallen werd er meer als 1 keer getaserd, want in principe moet je het met 1 a 2 shots af kunnen doen;
- Wat waren de redenen dat de slachtoffers overleden;
- Wat was er gebeurd als er niet getaserd was, hoogstwaarschijnlijk was er dan geschoten met alle gevolgen van dien;
- Hoeveel keer is de taser ingezet in plaats van het vuurwapen en hoeveel levens heeft dat gespaard
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 1 november 2011, 19:26:10
Met de cijfers moet je je in ieder geval wel afvragen waar ze vandaan komen:

Citaat
Am Heart J. 2011 Sep;162(3):533-7. Epub 2011 Aug 9.

Funding source and author affiliation in TASER research are strongly associated with a conclusion of device safety.
Azadani PN, Tseng ZH, Ermakov S, Marcus GM, Lee BK.
University of California, San Francisco, School of Medicine, San Francisco, CA 94143, USA.

BACKGROUND:
Controversy exists regarding the safety of electrical stun guns (TASERs). Much of the research on TASERs is funded by the maker of the device and, therefore, could be biased. We sought to determine if funding source or author affiliation is associated with TASER research conclusions.

METHODS:
MEDLINE was searched for TASER or electrical stun gun to identify relevant studies. All human and animal studies published up to September 01, 2010, were included. Reviews, editorials, letters, and case reports were excluded from the analysis. Two independent reviewers blinded to this study hypothesis evaluated each article with regard to conclusions of TASER safety.

RESULTS:
Fifty studies were reviewed: 32 (64%) were human studies and 18 (36%) were animal studies. Twenty-three (46%) studies were funded by TASER International or written by an author affiliated with the company. Of these, 22 (96%) concluded that TASERs are unlikely harmful (26%) or not harmful (70%). In contrast, of the 22 studies not affiliated with TASER, 15 (55%) concluded that TASERs are unlikely harmful (29%) or not harmful (26%). A study with any affiliation with TASER International had nearly 18 times higher odds to conclude that the TASER is likely safe as compared with studies without such affiliation (odds ratio 17.6, 95% CI 2.1-150.1, P = .001).

CONCLUSIONS:
Studies funded by TASER and/or written by an author affiliated with the company are substantially more likely to conclude that TASERs are safe. Research supported by TASER International may thus be significantly biased in favor of TASER safety.

PMID: 21884872 [PubMed - in process]

Verder lijkt het erop dat eenmalige blootstelling aan een schok bij gezonde personen wel als veilig beschouwd kan worden echter bij gebruik op de werkvloer zitten er wel gevaren aan. Met name bij meerdere schokken achter elkaar, personen onder invloed van alcohol/drugs, personen welke zich in een "excited delirium" bevinden en personen met belaste medische voorgeschiedenis. Bron

Nu ben ik niet per definitie tegen de taser, maar je moet wel duidelijk hebben waar in de geweldsspiraal het apparaat zich bevindt.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 1 november 2011, 20:42:29
Nu ben ik niet per definitie tegen de taser, maar je moet wel duidelijk hebben waar in de geweldsspiraal het apparaat zich bevindt.

Wat had je gedacht van tussen de pepperspray en het vuurwapen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 1 november 2011, 20:43:55
Wat had je gedacht van tussen de pepperspray en het vuurwapen.

Tsja, het is en blijft natuurlijk de vraag over de inzet van het wapen. Je zult dit erg specifiek moeten doen. Ik kan me namelijk voorstellen dat de ene collega de taser trekt bij een incident met een mes terwijl de ander zijn vuurlijn er op zet ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !