Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241683 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 1 november 2011, 20:47:01
Tsja, het is en blijft natuurlijk de vraag over de inzet van het wapen. Je zult dit erg specifiek moeten doen. Ik kan me namelijk voorstellen dat de ene collega de taser trekt bij een incident met een mes terwijl de ander zijn vuurlijn er op zet ...
En als duo kan je daar onderling ook goede afspraken over maken tijdens het aanrijden. Echter lukt dit natuurlijk NIET altijd.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #121 Gepost op: 1 november 2011, 20:48:46
En als duo kan je daar onderling ook goede afspraken over maken tijdens het aanrijden. Echter lukt dit natuurlijk NIET altijd.

Klopt. Ik denk dat de pepperspray makkelijker ''tussen'' de geweldsspiraal te plaatsen was als de taser. Want een verzetplegende persoon in de horeca ....

En gaan we over moeten of mogen spreken. Ik vind hem lastig  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 1 november 2011, 20:57:42
Klopt. Ik denk dat de pepperspray makkelijker ''tussen'' de geweldsspiraal te plaatsen was als de taser. Want een verzetplegende persoon in de horeca ....

En gaan we over moeten of mogen spreken. Ik vind hem lastig  ;)

Het blijft een lastige idd.

De pepperspray was natuurlijk makkelijker te plaatsen, aangezien er tussen die groot uitgevallen sateprikker en het vuurwapen helemaal niks zat.

Vwb dat verzetende dronkedroppie in de kroeg. Pepperen doe je ook niet snel in een stampvolle kroeg. Dan heb je ook direct heibel, want de kans dat je dan de halve kroeg "besmet" is behoorlijk groot. Dus dan wordt het "Old School" op de vuist. of de taser direct op hem zetten. Hiervoor zal je dan alleen even binnen gevachtsafstand moeten komen.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 1 november 2011, 21:17:13
En stel dat hij wordt ingevoerd op den duur. Hoe en waar gaan we hem dan dragen. Mijn koppel zit behoorlijk vol, moet hij dan in een koffertje in de kofferbak/dashboard. Krijgt een ieder hem of krijg je er een mee per koppel?

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 1 november 2011, 22:29:06
En stel dat hij wordt ingevoerd op den duur. Hoe en waar gaan we hem dan dragen. Mijn koppel zit behoorlijk vol, moet hij dan in een koffertje in de kofferbak/dashboard. Krijgt een ieder hem of krijg je er een mee per koppel?

Ach, als de agressieve worker en veiligheidsvest toch worden ingevoerd kan er ook wel een taser op het bovenbeen bij ;).
Senior GGP / Oost-Brabant

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #125 Gepost op: 2 november 2011, 06:47:16
Dit is soms ook al lastig met de pepper en vuurwapen. Heb vorig jaar een oefening gehad
waarbij er 1 persoon met een "mes" zou lopen en op moment dat hij hem trekt moeten de
ambtenaren reageren. Vaak wisselde het nog wel qua vuurwapen en pepper. Diegen die dichtbij
stond trok eerder zijn vuurwapen dan diegene die afstand had. Dit zie ik ook snel voor een taser
gebeuren.

En ja waar hij moet blijven is een goeie, in amerika hebben ze hem gewoon aan de koppel hangen
voor of na het wapen. En het AT heeft hem op het vest vast zitten, dus wie weet als jullie de hoesjes
krijgen voor jullie vesten dat daar ook een vakje voor de taser komt  098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

C337

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 2 november 2011, 08:28:13
COPS is een serie die ik al 24 seizoenen volg, en ik vond dit stukje wel interessant voor deze topic:

COPS Toughest Takedowns Norwood, OH Police Department
user: cops2hot4tv

Assistentie collega, waarbij 2 tot 3 tazers zijn gebruikt zonder al te veel resultaat.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 2 november 2011, 18:14:03
Mooi filmpje, maar ik gok dat het cocaïnegebruik in verband staat met het niet helemaal werken van de stroomstoten, hoewel je wel ziet dat hij er in de auto behoorlijk door verkrampt...

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 2 november 2011, 18:53:15
Citaat
Minister niet op voorhand negatief over taser
Laatste update:  2 november 2011 18:44

DEN HAAG - Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie neemt de taser, een apparaat waarmee je iemand een elektrische schok kunt geven die hem of haar voor minstens 10 seconden verlamt, mee in een onderzoek naar de uitrusting van politiemensen.

Dat zei hij woensdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over zijn begroting.
Bron: http://www.nu.nl/politiek/2657841/minister-niet-voorhand-negatief-taser.html
Senior GGP / Oost-Brabant

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 2 november 2011, 21:01:50
Assistentie collega, waarbij 2 tot 3 tazers zijn gebruikt zonder al te veel resultaat.

Op het moment dat de camera aan komt lijkt de verdachte heel verkrampt in de auto te zitten. Volgens mij werkt de taser dan wel.
Dat is het moment dat de persoon met de laser naar links moet stappen (draadcontact houden) en de twee andere de persoon uit de auto kunnen trekken. Nee, nu staan er 3 man met tasers te zwaaien en die houden ook eens op.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein