In de regio Utrecht meld het voertuig zich in via de inmeldgroep doormiddel van de status "uitgerukt", en krijgt dan van de centralist de incidentsgroep te horen . Waarna er door wordt geschakeld naar de desbetreffende inmeldgroep, nog geen 5 seconden communicatie. Dan weer de vraag, waarom dat soort info in een meldtekst, terwijl er in die meldtekst veel belangrijker info moet staan, die nu wordt gemist.
Het is ook wel een verschil hoe je het er in zet. Hier in Gelderland-Midden is de inmeldgroep een soort virtueel voertuig waardoor er slechts 4 tekens zichtbaar worden.
p2kflex
17:56:07 09-10-14 | GROUP-1 | GLM_Prio 1 HV Reanimatie Klaverweide 17 BNV 1680 ch03 |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) |
0900592 | BRW Gelderland-Midden (Kootwijkerbroek) (First Responder) |
Op die manier kost het incidentkanaal erg weinig ruimte.
Als ik kijk in Amsterdam is dat heel anders:
p2kflex
19:15:13 09-10-14 | GROUP-2 | HV 2 WATEROVERLAST (+Inc.net: Reg.Inmeld+) , Kraailookstraat 12 AMSTERDAM [ ASA ] |
Dat is gewoon een volle regel op de pieper.
Wanneer het incident niet over het regionaal inmeldkanaal gaat vermeld men het kanaal zelfs dubbel:
p2kflex
19:29:53 09-10-14 | GROUP-1 | HV 2 HULPVERLENING (AFHIJSEN ZONDER SPOED) (+Inc.net: 2+) , Granidastraat 29 AMSTERDAM [ NET02 ALO AST ] |
Op die manier kost het inderdaad erg veel ruimte terwijl bijvoorbeeld in onze regio men het met 4 tekens afkan.
In de melding kun je erg veel informatie kwijt, maar alles draait om de manier waarop je het formuleert.
Dit buiten de discussie of het noodzakelijk is het kanaal te vermelden.