Niet alleen voor die wilde zwijnen maar ook voor de brandweerlieden die zich hebben ingespannen om die dieren op het droge te krijgen een schandalige ontwikkeling.
De betreffende brandweerlieden zullen zich ook in dit geval hebben afgevraagd waar doen we het allemaal voor.
Deze gang van zaken kan toch demotiverend werken voor de brandweerlieden die zich inzetten voor de redding van mens en dier.
Trouwens ik vraag mij af, hoe en mogelijk door wie of wat is deze figuur met dat geweer op de hoogte gekomen van de (in eerste instantie) redding van die dieren?
Waarschijnlijk via de Politie Meldkamer dit is een standaard protocol, ten minste op de Veluwe.
Standaard word de wildbeheerder welke over dat gebied gaat bij incidenten met wilde dieren gealarmeerd.
Hij moet in opdracht van de overheid het beleid handhaven betreffende het faunabeheer wat betekend dat hij op zich wettelijk gezien er voor moet zorg dragen dat bepaalde soorten wild welke zich niet in de aangewezen gebieden bevinden worden geruimd worden door afschot.
Het enige wat hier fout is gegaan, is dat hij op zondag dit werk doet, anders hadden de zwijnen de volgende morgen bij de ochtendgloren geruimd moeten worden.
Dus je moet deze wildbeheerder er niet op aankijken, hij doe wat waar hij voor is aangenomen, maar de politici, die nu ach en wee roepen, maar die de werkelijk verantwoordelijken zijn dat de wetten zijn zoals ze zijn.
Pappa/mamma komt na de inzet thuis bij de kinderen. We hebben wilde zwijnen gered uit het water maar toen ze op de wal waren heeft een of andere figuur ze toen snel even doodgeschoten !
Waarom zouden pappa/mamma er bij zeggen dat de dieren afgeschoten zijn, als het van die tere kinderzieltjes zijn die daar niet tegen kunnen.
En die wildbeheerder deed gewoon zijn werk, in opdracht van die schijnheilige politici die zelf in opdracht van jou en mij voor deze wet en regelgeving hebben gezorgd.
En wat moeten kinderen van veehouders dan wel niet, als een koppel slachtvee naar de slacht gaat elke 8 tot 9 maanden weer.