0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Volgens mij snapt de krant het bijna...
Of misschien maakt de hulpverlening zijn "opschalingstermen" zo ingewikkeld/onlogisch, dat het voor een journalist niet meer te volgen is. Want ik vraag ik me ook af, of de zeer grote HV betekent dat er 4 HV's zijn ingezet, of volstaan 4 TS-en al voor een zeer grote HV ...En GRIP-4 is dat volgens de oude opschaling (met maximaal 4 GRIP-niveau's) of volgens de nieuwe (die volgens mij 6 niveau's kent) ? Genoeg mogelijkheden dus voor de journalist om het verkeerd te begrijpen/uit te leggen.En ik kan hem dat niet kwalijk nemen.
Want ik vraag ik me ook af, of de zeer grote HV betekent dat er 4 HV's zijn ingezet, of volstaan 4 TS-en al voor een zeer grote HV ...
Mijn ouders staan in de buurt op de camping en waren onder de indruk van hoe weinig zicht er was. Het lijkt mij best mogelijk om automatische waarschuwingssystemen te bouwen maar hoeveel nut heeft het (hoe vaak komt de situatie voor). Wat ook zou kunnen is dat op hele trajecten snelweg de snelheid preventief verlaagd wordt bij bepaalde weersomstandigheden. Dan hoef je met maar een beperkt aantal borden te werken.
Dan moeten ze in Driebergen (of waar ze die borden ook bedienen) die mist ook wel op tijd zien. Sterker nog, ze moeten het zien voordat de automobilisten die er in rijden het zien. Natuurlijk detecteren lussen de vertraging van het verkeer waardoor de matrix borden automatisch aan gaan. Maar als zij die vertraging waarnemen was het in de situatie van gisteren waarschijnlijk toch al te laat geweest.
Dat lijkt mij niet wat Dinges zegt. Hij heeft het over op de vluchtstrook stoppen.