GRIP 4 Zeer grote hulpverlening (div. ongevallen in de mist) A58 - Goes Heinkenszand 16-09-2014

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote hulpverlening (div. ongevallen in de mist) A58 - Goes Heinkenszand 16-09-2014  (gelezen 69701 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Pino112

• Senior gebruiker
Je kan de tweet toch ook gewoon thuis lezen en er rekening mee houden als je daarna de weg op gaat? Ik snap het probleem niet.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: zwelgje link=msg=1295952 date=1410857595
En luister vooral niet naar de deskundigen....

Een tweet van net voor de eerste meldingen (met een foto van de dichte mist):

#A58 Hou rekening met zeer dichte #Mist #Zeeland. let op u snelheid! pic.twitter.com/z9fjxYp388

Op het moment dat deze informatie werd getweet, waren er al tig personen onderweg van/naar hun bestemming. Zij zullen deze informatie dus uit eerste hand ervaren, wanneer er plotsklaps een mistbank voor hen opdoemt. Er hoeft daarna maar 1 persoon een inschattingsfout te maken en het gevolg lezen we hier.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1295944 date=1410857049
En dit is als je 180 graden draait: (via @margotti)
Waar is deze foto gemaakt?

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Veiligheidsregio Zld ‏@VRZ (twitter): Oproep van hulpdiensten: Blijf bij uw auto, bus komt langs voor vervoer naar opvanglocaties. Laat uw sleutels in contact. #a58

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Dat stukje staat er om bekend dat er vaak hele dichte mist hangt, terwijl het zicht 500 meter verderop een stuk beter kan zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1295962 date=1410858084
Waar is deze foto gemaakt?
Onder het viaduct bij afrit Heinkenszand rijrichting Vli-BoZ zo te zien.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1295956 date=1410857880
Ik lees twitter ook altijd achter het stuur. Tussen het whatsappen door.

Citaat van: Diamondback link=msg=1295958 date=1410857926
Beetje jammer dat je twitter checken en rijden niet samengaan. Dus over het nut van zo'n tweet voor diegene die er al rijden.... Het zal wel weer uitdraaien op te hard rijden daar waar dat niet kan.

Gezien de reacties, zo bedoelde ik dat natuurlijk niet, maar ik vond het in het licht van de verdere gebeurtenissen een opmerkelijke tweet. Dat had ik beter kunnen aangeven.  98uiye
Maar er wordt in het algemeen altijd gewaarschuwd dat bij mist men de snelheid aan het zicht moet aanpassen. En dit was geen onverwachte mist, maar gewoon aangekondigd in diverse weervoorspellingen. Daarbij is mist natuurlijk geen onbekend verschijnsel in Zeeland, en zal een groot deel van de weggebruikers er regelmatig rijden.

(En voor de duidelijkheid: een ongeluk zit in een klein hoekje, dus ik bedoel er ook niet mee dat het eigen schuld is...)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
11:08 Gedaan wat ik kon, verder een dag met een traan, sterkte aan een ieder. #A58
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Zullen we gewoon ontopic blijven..?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Pino112 link=msg=1295960 date=1410857991
Je kan de tweet toch ook gewoon thuis lezen en er rekening mee houden als je daarna de weg op gaat? Ik snap het probleem niet.

Tja daar heb je dus niks aan als je daarvoor al onderweg bent. Veel mensen zitten langer dan een kwartier in de auto.