Reddingsbrigade maakt trieste tussenbalans zomer op

Auteur Topic: Reddingsbrigade maakt trieste tussenbalans zomer op  (gelezen 8542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2014, 22:50:47
er zitten ook een aantal slachtoffers bij van binnenwater.  :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2014, 01:26:59
Het maakt, denk ik, ook uit wat voor weer het is.
Dit jaar hebben we al een lange zomer met veel zonnige dagen en een hoge temperatuur als je het vergelijkt met de afgelopen 2 jaar. Er gaan dus ook meer mensen recreëren langs het water waardoor het risico op een ongeval stijgt.
Ik ben dan ook benieuwd of dit in de cijfers wordt meegenomen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2014, 07:52:05
Men heeft het gevaar en daarmee het risico dat men als volwassene loopt over het algemeen  grotendeels in eigen hand. Er wordt in Nederland ter plaatse en middels de voorlichting en ook in de pers toch ruim voldoende aangegeven waar en waarom het gevaarlijk is of onder bepaalde omstandigheden kan worden om te water te gaan of te gaan zwemmen.
Kinderen aan, op of in het water moet je als volwassene continu goed in de gaten houden en kinderen en/of volwassenen die niet kunnen zwemmen in de buurt van het water altijd een zwemvest om, hoe vervelend en mogelijk hinderlijk ook.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2014, 08:15:35
Reddingsbrigade redt 369 mensen deze zomer

http://www.nu.nl/binnenland/3866370/reddingsbrigade-redt-369-mensen-zomer-.html

Negen mensen zijn tijdens het zwemmen verdronken. In totaal moest de brigade deze zomer 6148 keer in actie komen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 2 september 2014, 10:31:32

VeiligheidNL @VeiligheidNL
Spectaculaire daling #verdrinkingsdoden sinds 1950 in kaart gebracht door @NIDI_KNAW ow.ly/AYj2B Enorm succes #kinderveiligheid!
10:25am · 2 Sep 2014

In 1950 kwamen in Nederland ruim 500 mensen om door verdrinkingsongevallen. Ruim de helft daarvan waren kinderen jonger dan 10 jaar. Het was daarmee voor kinderen toen één van de belangrijkste doodsoorzaken: 12 procent van alle overleden kinderen in de leeftijdsgroep 1 tot 10 jaar overleed door verdrinking. In 2012, het meest recente jaar waarvoor deze gegevens beschikbaar zijn, waren er 81 verdrinkingsslachtoffers, waarvan 9 jonger dan 10 jaar.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 september 2014, 19:11:59
Citaat van: Thor link=msg=1292730 date=1409638535
Reddingsbrigade redt 369 mensen deze zomer

http://www.nu.nl/binnenland/3866370/reddingsbrigade-redt-369-mensen-zomer-.html

Negen mensen zijn tijdens het zwemmen verdronken. In totaal moest de brigade deze zomer 6148 keer in actie komen.

Ik betwijfel wat daar allemaal staat. Tegenwoordig is een handreiking al een redding of een aanwijzing vanaf de kant, het terugsturen van een ver zwemmertje.
wat ik om mij heen hoor is dit een beetje een opgeblazen nieuwsbericht.

Die toename waarover de reddingsbrigade pleit is waarschijnlijk uit objectief verzamelde data bij strandwacht & reddingsbrigades.

Dat zwemonderwijs is hoever ik weet alleen een paar dagen toegepast op het strand van monster. Ze kunnen mooi vertellen reddingsbrigade en NU.nl.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 2 september 2014, 20:49:42
Citaat van: Shifty link=msg=1292850 date=1409677919
Ik betwijfel wat daar allemaal staat. Tegenwoordig is een handreiking al een redding of een aanwijzing vanaf de kant, het terugsturen van een ver zwemmertje.

Dan moet je toch echt eens wat beter je mail c.q. memo's gaan lezen..  ::)

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 september 2014, 00:15:17
Citaat van: Shifty link=msg=1292850 date=1409677919
wat ik om mij heen hoor is dit een beetje een opgeblazen nieuwsbericht.

Die toename waarover de reddingsbrigade pleit is waarschijnlijk uit objectief verzamelde data bij strandwacht & reddingsbrigades.

Dat zwemonderwijs is hoever ik weet alleen een paar dagen toegepast op het strand van monster. Ze kunnen mooi vertellen reddingsbrigade en NU.nl.
Beetje ongenuanceerd verhaal. Trouwens, ik zie dat je geen professioneel strandwacht meer bent?

Rescue_tube

• Junior gebruiker
  • **
  • Proud to be a Lifeguard
Reactie #18 Gepost op: 3 september 2014, 16:09:46
Citaat van: Rob van Munster link=msg=1292898 date=1409696117
Beetje ongenuanceerd verhaal. Trouwens, ik zie dat je geen professioneel strandwacht meer bent?

Deels ongenuanceerd maar wat is vandaag de dag de definitie van een redding ?

En wanneer ben je tegenwoordig professioneel strandwacht.

Voor wat betreft het voorlichten van onze Poolse badgasten is vraag me inderdaad af was dit alleen Monster of is dit landelijk ?

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 3 september 2014, 16:35:53
Citaat van: Rescue_tube link=msg=1293020 date=1409753386
Deels ongenuanceerd maar wat is vandaag de dag de definitie van een redding ?

Staat keurig in de richtlijnen omtrent registratie, kwestie van eventjes het juiste document erbij pakken. Kort gezegd het redden van een persoon uit een levensbedreigende situatie. Wat een handreiking dus duidelijk niet is, maar wat een persoon met medische klachten op het zand wel kan zijn om maar even wat te noemen..  ;)

Citaat van: Rescue_tube link=msg=1293020 date=1409753386
En wanneer ben je tegenwoordig professioneel strandwacht.

Hij bedoeld hier waarschijnlijk dat hij salaris krijgt voor het geleverde werk, zoals meerdere aanwezigen hier..  ;)