Ja, tuurlijk moet er beter "gespiegeld" worden door het verkeer...gaat dat situaties altijd kunnen voorkomen zoals geschetst?
Mijn stelling is simpel: Het moment dat bevoegd gezag beslist OGS te gebruiken dan moet dit op die manier plaatsvinden dat dit voor het verkeer over en boven duidelijk is. een klein blauw flitspotje boven op en twee flitsers in de gril van zeg pakweg 45 cm per stuk gaat dat niet doen!! TNO had al geconcludeerd dat de moderne auto zo geluidsproof zijn dat je geluid van extern steeds slechter gaat horen. Er zijn proeven gelanceerd om OGS ook via de radio in de auto van verkeer in de buurt te laten horen. Ik weet niet wat daar verder uit is gekomen trouwens.
Dat hier zo weinig aandacht aan besteed wordt komt, en dat is mijn mening, door onze calvinistische principes, standpunten en uitgangspunten, onze ingetogenheid. Dat zie je terug in onze aanbestedingen, onze wijze van opereren etc "nee joh...gewoon twee flitsertjes en een potje bovenop is voldoende...niet gek doen he...moet geen kermis worden". Terwijl het opschalen van die "kermis" duidelijk voor verbetering zal gaan zorgen. Hoe lang wordt er niet in huis gesproken over een betere snellere manier van kenbaarmaking agent in burger??? Iedereen schaft zelf een badge aan omdat het duidelijk werkt op straat...krijg je niet van de baas........standpunt...."niet gek doen he...je bent niet van de NYPD"...Maar goed...het werkt wel.....!! Zo kan ik nog veel meer voorbeelden geven. Ik merk het ook aan sommige reacties hier. AT dit, AT dat...de agent dit, de agent dat....
Tunnelvisie en beroepsdeformatie zijn de grootste gevaren van het openbaar bestuur en gezag.