Nieuwe MO Wagen voor Brandweer Doesburg

Auteur Topic: Nieuwe MO Wagen voor Brandweer Doesburg  (gelezen 4563 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2005, 15:24:55
maar goed, als je vrijwillergs met hoc diploma wilt heb je weinig keus uit aantal mensen, is ehbo, reanimatie, aed, zuurstof niet voldoende(misschien voor 1 iemand in de wagen)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2005, 15:27:42
Mooi voertuig, was me dan wel weer opvalt is dat er weinig eenduidigheid is in de MO of FR voertuigen. in de gemeente Scherpenzeel (ook Gelderland-Midden) rijdt ook zo'n voertuig rond maar dat is weer een gele auto. Zou het niet beter zijn dit af te spreken, of geel of rood??


miv

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2005, 15:41:17
rood en geel.
voorkant(bumper motorkap) rood, zijkant rood, en oudere soort ambulance striping. een foto van het soort wat ik bedoel is (bron: www.ambumedia.nl)

deze striping is geen erkende ambulance striping meer, en dan met groot logo/tekst first response/sponder.

dit lijkt wel het mooist op een bv. vw t5 bus, geen kangoo.


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2005, 13:26:37
dus eigenlijk een heel groot deel van de apparatuur wat ook in ambulance zit. maar past in zon klein autotje een wervelplank?? die is toch 2 meter lang of zo?

Ja een wervelplank komt er in. Deze komt waarschijnlijk weer tegen het plafon aan.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #24 Gepost op: 9 juni 2005, 13:31:03
Ja een wervelplank komt er in. Deze komt waarschijnlijk weer tegen het plafon aan.


 :o Daar wil ik zeker een foto van !!!!!  ::)


Vincent B

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 juni 2005, 16:56:12
Hier dan de foto van de wervelplank tegen het plafont  :laugh:



Zoals je ziet een erg praktische oplossing  8)


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2005, 20:55:30
Mooie foto Vincent  ;D ;D


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2005, 19:54:12
Mooi voertuig, was me dan wel weer opvalt is dat er weinig eenduidigheid is in de MO of FR voertuigen. in de gemeente Scherpenzeel (ook Gelderland-Midden) rijdt ook zo'n voertuig rond maar dat is weer een gele auto. Zou het niet beter zijn dit af te spreken, of geel of rood??


Ik heb een iets wat onduidelijke foto van het MO voertuig wat o.a. in scherpenzeel staat.
Het voertuig op deze foto is van het brandweer korps Harskamp.

Ditzelfde type voertuig staat ook bij het korps De Valk, Scherpenzeel, Zwartebroek, Kootwijk.
Deze voertuigen worden meestal opgeroepen voor mogelijk reanimatie en bemand door 2 vrijwilligers van het betreffende korps. Het komt met regelmaat voor dat de MO ook naar naast gelegen dorpen uitrukt. Zo is het voertuig van De Valk welleens ingezet in Lunteren bij reanimatie en werd vandaag nog het MO voertuig Zwartebroek opgeroepen voor een reanimatie in Nijkerk.
Op dit moment is men in de regio west veluwe vallei bezig meerdere korpsen te voorzien van een defibrilator. Of deze defibrilator in de TAS komt of dat de korpsen een extra MO voertuig krijgen is nog onbekend.

Groetjes
Albert-Jan