Ombudsman uit de bocht ? "Politieleiding staat te snel achter eigen mensen"

Auteur Topic: Ombudsman uit de bocht ? "Politieleiding staat te snel achter eigen mensen"  (gelezen 5055 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Ombudsman: Politieleiding staat te snel achter eigen mensen

http://www.nu.nl/binnenland/3880250/ombudsman-politieleiding-staat-snel-achter-eigen-mensen.html


Met enige verbazing dit stuk gelezen, vooral het feit dat ik volgens deze man een olifantenhuid hoor te hebben.
Lijkt me dat een man in deze positie dit soort dingen toch wat meer moet onderbouwen alvorens hij zijn mond opentrekt.


et Voila


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Net als het regeltje:
"Daaruit komt een beeld naar voren dat agenten door een kleine aanleiding, zoals uitschelden of een lichte duw, kunnen overgaan tot buitensporig geweld ."

Tenenkrommend
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Ik geloof dat de onbudsman binnenkort een keer een paar diensten mee gaat draaien.

Not gonna happen right...  :-X

Maar zo kan een agent toch bijna niet meer z'n werk doen. Als zelfs z'n eigen leidinggevende al niet meer achter zijn mensen mag gaan staan.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Op zich heeft de ombudsman ergens een punt, namelijk dat bij de politie de leiding vaak (niet altijd) achter de man op straat staat. Dit mogen ze in andere takken van de overheid (zowel executief als niet executief) ook wel eens doen. Helaas is het vaak dat een leidinggevende een eigen kijk heeft op de wereld die niet of nauwelijks strookt met hoe de werkelijkheid is. Echter het feit dat deze man zegt dat er achter de agent word gestaan als er iets fout is begaan dat herken ik niet. Als uit onderzoek blijkt dat iemand fout is geweest in zijn handelen dan word daar ook naar gehandeld.

En dat agenten om het minste en geringste geweld zouden gebruiken dat kan ik absoluut niet onderschrijven. Eigenlijk is mijn mening dat er vaak wat eerder en harder opgetreden mag worden. Maar helaas is men dan toch "bang" voor de uitwerking in de media en politiek dat men bewust en onbewust kalm moet houden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Sowieso al een slecht teken dat dat opgeklopte gejank van die Schilderswijkders zo serieus wordt benaderd, alsof er echt heel wat aan de hand is.

Er is daar heel wat aan de hand, maar niet aan de kant van de politie. Er heerst daar momenteel een sfeertje waarbij (excusez moi) iedere scheet van een politieagent enorm wordt opgeblazen en ook op straat enorme heisa veroorzaakt, zodat sommige figuren dan kunnen zeggen 'zie je wel, ZE (de agenten) waren weer bezig'.

Men is daar enorm aan het framen, zulks onder leiding van een of ander comité met belachelijke denkbeelden (zeggen dat ISIS door Israël is opgezet).

De Schilderswijk is een enorme @$#%wijk om als agent te moeten werken. Je moet constant op je tenen lopen omdat bij het minste of geringste de racisme- of geweldskaart weer wordt uitgespeeld. Die agenten worden de hele dag uitgescholden en uitgedaagd en daardoor hebben ze eigenlijk al een olifantenhuid ontwikkeld.

Ik heb het zelf meegemaakt toen ik nog bij de dierenambulance werkte. In 'normale' wijken trok zo'n ambulance best veel jeugdigen met allerlei vragen en met pa en/of ma mochten de kinderen dan na gedane arbeid best wel eens achterin de ambu kijken. Niet in de Schilderswijk. Als ik daar de schuifdeur nog maar net had opengedaan dan zaten ze bij wijze van spreken al in de ambulance. Zei je daar wat van dan werden er allerlei opmerkingen over jou gemaakt.

Ik lees al langere tijd rapporten van de Nat. Ombudsman, met name waar het gaat om klachten over politiemensen. En daar viel het mij al op dat het vaak figuren zijn die als eerste onredelijk/agressief reageerden die dan een klacht indienen als een agent wat terug doet of zegt.

Als je normaal doet heb je helegaar niets te vrezen van de politie.

O ja, nog wat, als je al zolang in Nederland woont, leer dan op z'n minst normaal Nederlands. Hoeft er geen tolk mee als je een (belachelijke) aangifte gaat doen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Arie link=msg=1296708 date=1411120577
Sowieso al een slecht teken dat dat opgeklopte gejank van die Schilderswijkders zo serieus wordt benaderd, alsof er echt heel wat aan de hand is.
[....]
hear hear!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Het is de taak van de Ombudsman om alle signalen serieus te nemen en deze te behandelen. Gelukkig gaat heel veel goed, maar niet alles is zonneschijn.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Zolang de ombudsman nog altijd geroepen heeft dat een arrestant, bekend verzetpleger die net met veel verzet geboeid is, gewoon ontboeid moet worden als hij tijdens transport kalmeert (alsof hij dan niet gebruik maakt van zijn vrijheid om weer te vluchten of te verzetten) neem ik die hele instantie niet zo serieus meer. Het is goed dat ze er zijn maar het zou niet verkeerd zijn om zo nu en dan in de praktijk te komen kijken waar je over praat. e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Citaat van: DiNozzo link=msg=1296748 date=1411141782
Zolang de ombudsman nog altijd geroepen heeft dat een arrestant, bekend verzetpleger die net met veel verzet geboeid is, gewoon ontboeid moet worden als hij tijdens transport kalmeert (alsof hij dan niet gebruik maakt van zijn vrijheid om weer te vluchten of te verzetten) neem ik die hele instantie niet zo serieus meer. Het is goed dat ze er zijn maar het zou niet verkeerd zijn om zo nu en dan in de praktijk te komen kijken waar je over praat. e050

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Als er ergens geen besef van realiteit en werkelijkheid is, dan is het wel bij de organisatie "Ombudsman". Door eigen ervaringen met de "Ombudsman" ben ik ervan overtuigd dat deze mensen in een andere wereld leven en meer fantasie hebben dan menig kind. Ik vind het goed dat er een onafhankelijke partij is, waar de burger terecht kan om zich te beklagen over het optreden van de overheid. Maar laat dan wel mensen met enige ervaring, achtergrond en kennis een echt onafhankelijk onderzoek verrichten naar het optreden van de overheid.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Kritiek ontvangen is in mijn ogen altijd vervelend en kan/hoeft ook altijd niet terecht zijn, maar vergeet niet dat mbt dit onderzoek ook politiemensen zijn gehoord en gesproken.