Sowieso al een slecht teken dat dat opgeklopte gejank van die Schilderswijkders zo serieus wordt benaderd, alsof er echt heel wat aan de hand is.
Er is daar heel wat aan de hand, maar niet aan de kant van de politie. Er heerst daar momenteel een sfeertje waarbij (excusez moi) iedere scheet van een politieagent enorm wordt opgeblazen en ook op straat enorme heisa veroorzaakt, zodat sommige figuren dan kunnen zeggen 'zie je wel, ZE (de agenten) waren weer bezig'.
Men is daar enorm aan het framen, zulks onder leiding van een of ander comité met belachelijke denkbeelden (zeggen dat ISIS door Israël is opgezet).
De Schilderswijk is een enorme @$#%wijk om als agent te moeten werken. Je moet constant op je tenen lopen omdat bij het minste of geringste de racisme- of geweldskaart weer wordt uitgespeeld. Die agenten worden de hele dag uitgescholden en uitgedaagd en daardoor hebben ze eigenlijk al een olifantenhuid ontwikkeld.
Ik heb het zelf meegemaakt toen ik nog bij de dierenambulance werkte. In 'normale' wijken trok zo'n ambulance best veel jeugdigen met allerlei vragen en met pa en/of ma mochten de kinderen dan na gedane arbeid best wel eens achterin de ambu kijken. Niet in de Schilderswijk. Als ik daar de schuifdeur nog maar net had opengedaan dan zaten ze bij wijze van spreken al in de ambulance. Zei je daar wat van dan werden er allerlei opmerkingen over jou gemaakt.
Ik lees al langere tijd rapporten van de Nat. Ombudsman, met name waar het gaat om klachten over politiemensen. En daar viel het mij al op dat het vaak figuren zijn die als eerste onredelijk/agressief reageerden die dan een klacht indienen als een agent wat terug doet of zegt.
Als je normaal doet heb je helegaar niets te vrezen van de politie.
O ja, nog wat, als je al zolang in Nederland woont, leer dan op z'n minst normaal Nederlands. Hoeft er geen tolk mee als je een (belachelijke) aangifte gaat doen.