Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons

Auteur Topic: Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons  (gelezen 40272 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
@Diamondback,

In de vorige aanbesteding stond als eis dat de leverancier vanuit huis een compleet opgebouwde politieauto/bus kon afleveren. Dat is de rede dat PON HONAC snel heeft ingelijfd.

Uiteraard kan Skoda dat in Nederland, aangezien het een PON voertuig is en dus zal worden opgebouwd door HONAC.

MNL-5200

• Senior gebruiker
gaan we nu dan eindelijk eens ANPR in de auto krijgen??...  98uiye

want dat all-in-one systeem is natuurlijk geflopt en nooit van de grond gekomen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1296838 date=1411162251
Tenzij men de eis erin laat dat de leverancier vanuit "huis" een politievtg moet kunnen leveren.

Dat zijn in europa tot nu toe alleen BMW, Volvo en Mercedes.

BMW en Volvo leveren niets in het bestelbus segment, dus die vallen wss ook af.

De eis dat er vanuit huis een voertuig geleverd moest worden was juist een van de bekritiseerde onderdelen en de reden samen met de eis om op alle segmenten een voertuig te kunnen leveren dat alleen Pon op de selectiedag een paar voertuigen had staan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

André Welten

• Senior gebruiker
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1296842 date=1411162925
@voske83,

Dat klopt maar in de vorige aanbesteding stond ook dat de leverancier uit Europa moest komen. En ik zie hier absoluut geeen Ford Interceptor verschijnen, hoe mooi hij ook is.
Maar gesteld dat Ford Europa mee zou dingen, kunnen die dan hun voertuigen laten produceren in de U.S? Als ik lees wat er staat spreekt men over de partij die levert en staat er niks over de daadwerkelijke producent...

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1296854 date=1411184729
Ik denk dat men er verstandig aan doet om de beste per segment te kiezen. Kost waarschijnlijk veel minder dan nu het geval is.

Gast

• Gast
Vooruitkijkend naar een volgende aanbesteding en wensen voor nieuwe voertuigen is misschien een nieuw topic waardig. Aangaande dit topic vind ik het stuitend dat de al veel langer vermoedde en doorgeschemerde tekenen van belangenverstrengelingen en corruptie nu als hardere feiten naar boven gekomen zijn, met o.a. de schorsing van een medewerker. Vriendjespolitiek, handjeklap, achterkamertjes geregel, gekonkel; het geeft weinig reden tot vertrouwen bij komende aanbestedingen dat dit ook zuiver en eerlijk zal gebeuren.
Ik ben benieuwd of dit ook met terugwerkende kracht zijn weerslag zal hebben op de PON/HONAC constructie waar de VtsPN zijn aanbesteding op leek uitgeschreven te hebben.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Als Volkswagen zijnde moet je deze "reclame" ook niet willen.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Volgende vraag: heeft deze corruptie ook bij andere overheden plaatsgevonden? Kwam de corruptie uit de politieorganisatie of vanuit de dealer?

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Citaat van: DiNozzo link=msg=1296854 date=1411184729

De eis dat er vanuit huis een voertuig geleverd moest worden was juist een van de bekritiseerde onderdelen en de reden samen met de eis om op alle segmenten een voertuig te kunnen leveren dat alleen Pon op de selectiedag een paar voertuigen had staan.

Dus als ik het goed begrijp dan kan er gekozen worden uit Ford en Mercedes?  :)
Mercedes rijdt in Duitsland al als politievoertuig en is een goede en mooie auto.   O0

VW verdient het niet meer om nu nog mee te doen in mijn ogen. Ze mogen nog blij zijn dat ze nog een jaar auto's mogen leveren.
Want laten we eerlijk zijn, buiten een corrupte Politieagent heeft ook PON boter op z'n hoofd.

En hoe zit het met de kleding, wapen, pepperspray enz. die de laatste jaren aangeschaft zijn, waren hier ook belangen die niet helemaal door de beugel konden?

Gaan we ook nog koppen zien rollen in de Politiek of de hogere legerleiding van de Landelijke Eenheid?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Bij corruptie zijn er altijd twee partijen corrupt.