Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons

Auteur Topic: Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons  (gelezen 40308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Tot nu toe alleen beschuldigingen aan politie kant. Ben benieuwd of ook verkopende kant verdachten heeft.

Dinges

• Senior gebruiker
Aan de blauwe kant heet het belangen/ corruptie, aan de andere kant heet het zakelijk. Heel kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker

Aan de blauwe kant heet het belangen/ corruptie, aan de andere kant heet het zakelijk. Heel kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer.
Een beetje kort door de bocht.
Ik hoor zojuist op het nieuws dat het strafrechtelijk onderzoek nog in volle gang is. Dat houdt in dat ze bij PON ook nog niet veilig zijn. Ik denk dat de FIOD daar ook nog wel eens in de boekjes wil kijken ...

Dinges

• Senior gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1301888 date=1413305036
Heel kort door de bocht

Citaat van: Bert65 link=msg=1301890 date=1413305368
Een beetje kort door de bocht.

No shit, sherlock!  ;D

voske83

• Senior gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1301888 date=1413305036
Aan de blauwe kant heet het belangen/ corruptie, aan de andere kant heet het zakelijk.

Medewerkers van een Limburgs bouwbedrijf noemden dat ook "zakelijk", maar dat viel ze toch tegen. Zie bijvoorbeeld http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSHE:2012:BY7451

paulg

• Senior gebruiker
Interessant artikel in De Volkskrant van 27 september jl., waarin een (in de VS veroordeelde) wapenhandelaar schetst hoe omkoping in zijn werk gaat.

sylvester1986

• Gast
Ook corruptie-affaire bij Defensie
Ook bij Defensie zijn medewerkers geschorst vanwege corruptie. Het zijn twee hoge officieren en twee hoge burgerambtenaren. Ze worden verdacht van ambtelijke corruptie bij de inkoop van operationele voertuigen. Dat meldt het ministerie van Defensie.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Ik lees het net op http://www.telegraaf.nl/binnenland/23204753/__Corruptie_bij_Defensie__.html
Ook hier werd "samengewerkt" met PON.
Ik geloof dat langzaam een hele grote beerput geopend gaat worden en denk dat bij nog meer gemeente- en rijksdiensten koppen zullen gaan rollen.

Bernt

• Senior gebruiker
En dat zijn de Amaroks. Was te verwachten!!

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Het is toch niet te geloven dat het allemaal zomaar kan..  :-X

Ben ook benieuwd of VW Duitsland nog van zich laat horen.