Dat zal je best eens tegen kunnen vallen. Dan mag namelijk VW een behoorlijk geldbedrag nog gaan betalen aan PON, ivm contractbreuk. Het is namelijk niet te bewijzen dat PON aan sich iets te verwijten valt.
De doorontwikkeling van de transporter wordt nog steeds hoofdzakelijk gedaan door Nederlandse ontwikkelaars in dienst van PON.
Bij mijn weten is PON ook 12% aandeelhouder van VW en 13% aandeelhouder van Porche.
Het is aan de oprichter van dit bedrijf te danken dat VW überhaupt een bestelauto afdeling heeft, PON dus laten vallen zou voor VW wel eens een groter blamage kunnen zijn dan men verwacht. Ik denk eerder dat het hele verkoopteam en management van PON het veld zal gaan ruimen.
Ik voel de liefde voor Pon/VW/Man
Maar serieus, aan de inkoop kan binnen de politie organisatie is veel fout gegaan, maar wanneer je leest dat de "inkoop-top" allemaal pleziertjes zijn aangeboden, al dan niet in de vorm van het rijden in sportauto's kan je toch niet anders dan beginnen te denken dat "Pon" ook niet schoon is.
De corruptie binnen de politie organisatie moet ook mogelijk gemaakt worden door de verkopende kant alsware...
Dat Ben Pon het die van de spijltjes bus bij VW heeft neer gelegd betekend niet dat dit nu tevens de reden is dat VW überhaupt een bedrijfswagen afdeling heeft. Die had er in een later stadium ook wel kunnen komen. Weten wij veel....
Overigens, het hele gedoe begint nu ook al binnen de defensie organisatie, de aanbesteding van de Amarok's schijnt nu ook al discutabel te zijn. Feit is dat het nu zowel bij de Politie als bij Defensie hommels is, waar rook is, is vuur denk ik dan maar.
Als laatste, Pon Nederland is geen aandeelhouder in VW AG. Pon heeft wel aandeel in importeurschappen van VW in andere landen.