Ik voel de liefde voor Pon/VW/Man
Voor sommige producten wel ja, maar privé rijd ik niet voor niet in een Opel Corsa. Bedrijfsauto's blijf ik nog steeds van VW uitermate goed vinden, de personenauto's een stuk minder.
Als laatste, Pon Nederland is geen aandeelhouder in VW AG. Pon heeft wel aandeel in importeurschappen van VW in andere landen.
Lees eerst ff de aandelen portefeuille van PON voor je dat antwoord geeft, heb ik ook gedaan
Overigens is VW 60% aandeelhouder van PON financial services.
Het is niet voor niks dat elk door PON geimporteerd voertuig in Nederland op Continental banden staat ook wanneer af fabriek andere merken worden gemonteerd daartoe heeft men in Leusden een speciale hal en in Amersfoort een mooi bedrijf dat de velgen (welke gedemonteerd zijn in Leusden) van conti's worden voorzien.
Nog zo'n weetje, geen enkel VAG voertuig staat in NL op de velgen die er af fabriek onder zaten.
Beide opmerkingen zijn niet waar, zowel de Crafter als de MAN's die ik heb stonden af fabriek op Michelin banden. De Toureq van de buren stond ook gewoon op Michelins.
Behalve als er in de volgende aanbesteding staat dat je geen onderdeel mag zijn van een onderzoek naar corruptie.
Dan nog zal de "schade" voor PON zich beperken tot VW want niet PON als Holding is betrokken (voor alsnog) alleen VW en dus blijven de andere merken uit Leusden voorlopig buiten schot, dat zijn opzich staande bedrijven ...
Dat zie ik niet zo snel gebeuren want zoals KLF al aangeeft is onze overheid voor veel producten al klant bij PON en dat heeft niet alleen een corruptie als achtergrond. Mocht dit wel gebeuren, dan zal VAG zich zelf in de strijd moeten gooien als partij die VW aanbied, want dan zal de Importeur buiten spel worden gezet. Dit kan overigens ook nu gewoon, klanten van VAG kunnen ook hun auto zelf kopen in het land van herkomst af fabriek.
Als we gaan kijken naar de reisjes die zijn gedaan voor het inkopen dan is het hek helemaal van de dam, er is geen enkel merk dat de inkoopteams niet heeft uitgenodigd om te komen kijken naar het productieproces en kwaliteitsproces van de voertuigen. Dit is een standaard aanbieding en heeft nog niets met "omkopen" te maken.
Het wordt pas omkopen als er producten worden aangeboden die niets, maar dan ook helemaal niets te maken hebben met het kunnen maken van een beslissing over het onderwerp.