Sirene op achtergrond

Auteur Topic: Sirene op achtergrond  (gelezen 8792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2005, 16:08:55
is het zo'n alarm dat je bedoel op de achtergrond ( je hoort het niet zo heel goed bij deze melding)

http://www.jbgraphics.nl/brwtern/0784.wav
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2005, 16:24:13
is het zo'n alarm dat je bedoel op de achtergrond ( je hoort het niet zo heel goed bij deze melding)

http://www.jbgraphics.nl/brwtern/0784.wav

Dat geluid hoor je inderdaad vrij veel op de achtergrond van alarmeringen vanuit het GMZ  :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2005, 16:27:29
Is dat niet het geluid van het WAS systeem??


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2005, 16:28:35
Is dat niet het geluid van het WAS systeem??

En wat is 't WAS systeem  ???
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2005, 18:17:41
Als ik het goed onthouden heb is dat het Waarschuwings en Alarmerings Systeem (de welbekende sirenes die overal geplaatst staan die ze dan testen op de alarmcentrale. Maar misschien kan iemand het beter uitleggen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2005, 18:49:07
is het zo'n alarm dat je bedoel op de achtergrond ( je hoort het niet zo heel goed bij deze melding)

http://www.jbgraphics.nl/brwtern/0784.wav
Ja Robin, dit geluid hoor je bij ons ook in de GMC als er een automaatje binnen komt, precies het zelfde geluid  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 16 juli 2005, 18:55:49
Als ik het goed onthouden heb is dat het Waarschuwings en Alarmerings Systeem (de welbekende sirenes die overal geplaatst staan die ze dan testen op de alarmcentrale. Maar misschien kan iemand het beter uitleggen.
Ik heb er een heel groot verhaal over maar om een verhaal kort te maken met natuurlijk een plaatje die ik heb gemaakt  ;D

Het waarschuwingsstelsel
Het waarschuwingsstelsel is een systeem dat de sirenes af kan laten gaan. Dit systeem bestaat uit een bedienpost en een bepaald aantal sireneposten. De bedieningspost wordt gebruikt om een aantal sireneadressen te selecteren, een alarmeringssignaal te kiezen en om de sirenes aan te sturen.

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 16 juli 2005, 18:58:25
Is dat niet het geluid van het WAS systeem??

Maar dat is toch niet het geluid van het WAS, het geluid wat je daar op de achtergrond hoort is het geluid van het openbaar brandmeldsysteem, dit geluid gaat af zodra er een automaatje of storing binnenkomt  ;)

Heb ik natuurlijk ook een plaatje van  :)

HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2005, 18:59:01
Ik heb er een heel groot verhaal over maar om een verhaal kort te maken met natuurlijk een plaatje die ik heb gemaakt  ;D

Het waarschuwingsstelsel
Het waarschuwingsstelsel is een systeem dat de sirenes af kan laten gaan. Dit systeem bestaat uit een bedienpost en een bepaald aantal sireneposten. De bedieningspost wordt gebruikt om een aantal sireneadressen te selecteren, een alarmeringssignaal te kiezen en om de sirenes aan te sturen.




Ok, duidelijk, maar de sirene die wij horen komt wel meerdere keren op een dag voorbij, dat is dus niet het maandelijkse alarm, en als je het hoor, komt er altijd een alarmering achter aan  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 16 juli 2005, 19:21:44
Ok, duidelijk, maar de sirene die wij horen komt wel meerdere keren op een dag voorbij, dat is dus niet het maandelijkse alarm, en als je het hoor, komt er altijd een alarmering achter aan  ;D ;D
lees ff het bericht van Ricardo,en wat ik ookal eerdere meldde  ;)