Ik denk dat er vooral gekeken moet worden bij een personenwagen dat je makkelijk en snel in en uit kan stappen zonder dat je de spullen van je koppel verliest/blijven hangen. Dus je zult een auto moeten hebben met een hogere zitting lijkt mij, hier stap je snel en makkelijk in en uit. Dat is mijn inziens ook het voordeel van een Touran: de iets hogere zitting. Voordeel van de VW busjes: je hebt een busje (de ruimte ervan) maar rijdt als een personenwagen. Als je bijv. een Sprinter of Transit pakt, deze rijden echt als een bestelwagen en zijn een stuk groter en minder manoeuvreerbaar. En de bakken die ze in de VS gebruiken, prachtige dingen maar niet praktisch in ons land. In de VS is nu eenmaal alles groter.
Ik spreek naar mijn idee in hoeverre ik ervaring heb met de verschillende auto's. Heb een VW T5 gereden, Sprinter, Transit, Skoda Octavia, VW Golf, VW Polo. Daar baseer ik mijn vergelijkingen op.
Oja: licht+geluid pakket: zorgen voor degelijk zichtbaar spul en niet zo zielige opbouw plaatsen als nu wordt gedaan. Ik heb geen voorkeur van merk/type maar zou zeggen kijk voor bi-color LED. Kost veel, heb je ook direct alles samen. En maak de bediening zo dat alles onderdelen los te bedienen vallen maar ook in 1x alles aan/uitgezet kan worden.