Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #110 Gepost op: 25 september 2014, 10:07:20
Citaat van: André Welten link=msg=1298105 date=1411629749
Da's toch wel een klasse verschil,VW of Mercedes; en luidt het aloude Hollandsche spreekwoord niet: alle waar naar zijn geld?

Dat spreekwoord wordt in Brabant niet gebruikt ;) Maar wel even de betekenis ervan opgezocht  e050
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 25 september 2014, 10:30:57
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1298098 date=1411627368
Ben geen fan van het merk, Hebben ooit een VW gehad maar snel over gestapt op Mercedes. Maar iedereen heeft zijn eigen favoriet qua merk.
Fouten maken is menselijk zullen we maar zeggen  998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #112 Gepost op: 25 september 2014, 10:36:07
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1298098 date=1411627368
Ben geen fan van het merk, Hebben ooit een VW gehad maar snel over gestapt op Mercedes. Maar iedereen heeft zijn eigen favoriet qua merk.

Daarom gebruikt VW ook Audi om te concurreren.
Snap dan alleen niet waarom je aan kwam zetten met een plaatje van een Peugeot als een goede noodhulp auto.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #113 Gepost op: 25 september 2014, 10:58:45
Citaat van: Cabo link=msg=1298121 date=1411634167
Daarom gebruikt VW ook Audi om te concurreren.
Snap dan alleen niet waarom je aan kwam zetten met een plaatje van een Peugeot als een goede noodhulp auto.

Omdat ik het een nette wagen vindt om te zien. Peugeot is de laatste jaren goed opweg , ken zat mensen die een Peugeot hebben en er nog nooit autopanne mee hebben gehad. Je kan over elk merk wel iets verzinnen wat minder is  :)
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #114 Gepost op: 25 september 2014, 11:59:09
Mijn ervaringen met de KMar-Peugeot 306, 307 (SW) en 308 zijn een stuk minder positief. Ik hoop van harte dat wij nooit meer met die Franse merken de weg op moeten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #115 Gepost op: 25 september 2014, 17:04:00
Citaat van: Daniel! link=msg=1297985 date=1411579079
Negen van de tien auto's die ik tegenkom waarvan één of meerdere van de koplampen het niet doet, is een Peugeot.

De generatie Golf 4 was daar ook niet geweldig in. Nog steeds zie je daar ook veel kapotte kop- en achterlampen. Zo heeft elk merk haar probleem gevallen (al heeft Renault er wel heel veel  ;D)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #116 Gepost op: 25 september 2014, 17:11:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1298192 date=1411657440
Zo heeft elk merk haar probleem gevallen (al heeft Renault er wel heel veel  ;D)
Grootverbruiker meldt zich!  ;D


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #117 Gepost op: 25 september 2014, 17:20:35
De generatie Golf 4 was daar ook niet geweldig in. Nog steeds zie je daar ook veel kapotte kop- en achterlampen. Zo heeft elk merk haar probleem gevallen (al heeft Renault er wel heel veel  ;D)
Was het niet zo dat bij de Golf 4 voor een kapotte koplamp de garage moest worden opgezocht? Of vergis ik me in de generatie?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #118 Gepost op: 25 september 2014, 17:35:54
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1298137 date=1411639149
Mijn ervaringen met de KMar-Peugeot 306, 307 (SW) en 308 zijn een stuk minder positief. Ik hoop van harte dat wij nooit meer met die Franse merken de weg op moeten.

Ik hoop dat andere defensie-onderdelen ook eindelijk eens van die @*%Peugeots gaan afstappen. Drama-auto's om met een koppel om in te zitten, in te stappen, uit te stappen of een paar uur in te zitten. Veel (met name) elektronische storingen.....kortom, in mijn ogen, leuke gezinsauto's maar totaal ongeschikt als surveillancewagen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #119 Gepost op: 25 september 2014, 18:08:45
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1298124 date=1411635525
Omdat ik het een nette wagen vindt om te zien. Peugeot is de laatste jaren goed opweg , ken zat mensen die een Peugeot hebben en er nog nooit autopanne mee hebben gehad. Je kan over elk merk wel iets verzinnen wat minder is  :)


Dat kan jij wel verzinnen, maar pak de pechstatistieken er eens bij, zie: http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/2961155/2011/10/10/Wie-staat-het-vaakst-minst-op-de-vluchtstrook.dhtml

Citaat
Top & flop volgens de Consumentenbond
Aan de hand van de ervaringen van het consumentenpanel heeft de Consumentenbond de auto's geselecteerd die de minste problemen geven bij de laagste kosten. Bijgaande selectie gaat uit van een nieuw gekochte auto die sinds 2,5 jaar in gebruik is. Nadeel is dat dit onderzoek gaat over 2007-2009. Niet heel actueel dus, maar dit is het enige Nederlandse rapport over betrouwbaarheid van auto's.

TOP
Stadsauto's
Toyota Aygo, Citroën C1 en Peugeot 107

Kleine auto's
Hyundai Getz

Compacte middenklasse
VW Golf, Dacia Logan

Middenklasse
Honda Civic Hybrid, Toyota Prius

Mini-mpv's
Honda Jazz

Compacte mpv's
VW Touran, Toyota Verso, Seat Altea

FLOP
Welke auto's hebben relatief veel mankementen en blijken in hun klasse duur in het gebruik?

Stadsauto's
Kia Picanto

Kleine auto's
Chevrolet Kalos

Compacte middenklasse
Peugeot 307, Citroën C4

Mini-mpv's
Renault Modus
Compacte mpv's
Renault Scénic

of kijk hier eens; http://www.reliabilityindex.com/

Echt.... ik wil helemaal niet lullig doen, maar denk wel dat je grofweg kan zeggen dat Automerken die in Frankrijk en Italië hun origine hebben niet de betrouwbaarste auto's maken. Nu weet ik ook wel dat het laatste model Renault Laguna een stuk betrouwbaarder is dan het vorige model (slechter kon ook haast niet)

Maar er is een trend, Duitse of Japanse auto's zijn stukken betrouwbaarder dan die uit andere landen, wanneer je onderzoek doet naar de pech statistieken wordt dit "hard" bewezen.

Daarbij is er zo iets als autogevoel....

Een Citroen rijder roemt het comfort van zijn auto, dat minder betrouwbaar is, en daar door voor sommige mensen meer ergernis geeft, ach dat nemen ze voor lief.
Net zodat mensen bewust een Honda Civic nieuw kopen (heb het niet over de petjes), deze auto's staan als zeer degelijk te boek, in ogen van velen minder mooi, maar dit betaald zich vaak terug bij de inruilprijzen. Ford en Opel, de guldenmiddenweg, Toyota? Lekker vertrouwt. VW, zakelijk en afstandelijk....

Zo zijn er heel veel typeringen m.b.t. auto's en hun imago. Het mooie van dat imago is dat het niet zomaar ontstaat. Ondanks dat de marketingafdelingen van de verschillende importeurs ons anders doen willen geloven.