Omdat ik het een nette wagen vindt om te zien. Peugeot is de laatste jaren goed opweg , ken zat mensen die een Peugeot hebben en er nog nooit autopanne mee hebben gehad. Je kan over elk merk wel iets verzinnen wat minder is
Dat kan jij wel verzinnen, maar pak de pechstatistieken er eens bij, zie:
http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/2961155/2011/10/10/Wie-staat-het-vaakst-minst-op-de-vluchtstrook.dhtmlTop & flop volgens de Consumentenbond
Aan de hand van de ervaringen van het consumentenpanel heeft de Consumentenbond de auto's geselecteerd die de minste problemen geven bij de laagste kosten. Bijgaande selectie gaat uit van een nieuw gekochte auto die sinds 2,5 jaar in gebruik is. Nadeel is dat dit onderzoek gaat over 2007-2009. Niet heel actueel dus, maar dit is het enige Nederlandse rapport over betrouwbaarheid van auto's.
TOP
Stadsauto's
Toyota Aygo, Citroën C1 en Peugeot 107
Kleine auto's
Hyundai Getz
Compacte middenklasse
VW Golf, Dacia Logan
Middenklasse
Honda Civic Hybrid, Toyota Prius
Mini-mpv's
Honda Jazz
Compacte mpv's
VW Touran, Toyota Verso, Seat Altea
FLOP
Welke auto's hebben relatief veel mankementen en blijken in hun klasse duur in het gebruik?
Stadsauto's
Kia Picanto
Kleine auto's
Chevrolet Kalos
Compacte middenklasse
Peugeot 307, Citroën C4
Mini-mpv's
Renault Modus
Compacte mpv's
Renault Scénic
of kijk hier eens;
http://www.reliabilityindex.com/Echt.... ik wil helemaal niet lullig doen, maar denk wel dat je grofweg kan zeggen dat Automerken die in Frankrijk en Italië hun origine hebben niet de betrouwbaarste auto's maken. Nu weet ik ook wel dat het laatste model Renault Laguna een stuk betrouwbaarder is dan het vorige model (slechter kon ook haast niet)
Maar er is een trend, Duitse of Japanse auto's zijn stukken betrouwbaarder dan die uit andere landen, wanneer je onderzoek doet naar de pech statistieken wordt dit "hard" bewezen.
Daarbij is er zo iets als autogevoel....
Een Citroen rijder roemt het comfort van zijn auto, dat minder betrouwbaar is, en daar door voor sommige mensen meer ergernis geeft, ach dat nemen ze voor lief.
Net zodat mensen bewust een Honda Civic nieuw kopen (heb het niet over de petjes), deze auto's staan als zeer degelijk te boek, in ogen van velen minder mooi, maar dit betaald zich vaak terug bij de inruilprijzen. Ford en Opel, de guldenmiddenweg, Toyota? Lekker vertrouwt. VW, zakelijk en afstandelijk....
Zo zijn er heel veel typeringen m.b.t. auto's en hun imago. Het mooie van dat imago is dat het niet zomaar ontstaat. Ondanks dat de marketingafdelingen van de verschillende importeurs ons anders doen willen geloven.