Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74260 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #120 Gepost op: 25 september 2014, 23:21:34
Citaat van: Panigale link=msg=1298201 date=1411661325

Dat kan jij wel verzinnen, maar pak de pechstatistieken er eens bij, zie: http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/2961155/2011/10/10/Wie-staat-het-vaakst-minst-op-de-vluchtstrook.dhtml

of kijk hier eens; http://www.reliabilityindex.com/

Echt.... ik wil helemaal niet lullig doen, maar denk wel dat je grofweg kan zeggen dat Automerken die in Frankrijk en Italië hun origine hebben niet de betrouwbaarste auto's maken. Nu weet ik ook wel dat het laatste model Renault Laguna een stuk betrouwbaarder is dan het vorige model (slechter kon ook haast niet)

Maar er is een trend, Duitse of Japanse auto's zijn stukken betrouwbaarder dan die uit andere landen, wanneer je onderzoek doet naar de pech statistieken wordt dit "hard" bewezen.

Daarbij is er zo iets als autogevoel....

Een Citroen rijder roemt het comfort van zijn auto, dat minder betrouwbaar is, en daar door voor sommige mensen meer ergernis geeft, ach dat nemen ze voor lief.
Net zodat mensen bewust een Honda Civic nieuw kopen (heb het niet over de petjes), deze auto's staan als zeer degelijk te boek, in ogen van velen minder mooi, maar dit betaald zich vaak terug bij de inruilprijzen. Ford en Opel, de guldenmiddenweg, Toyota? Lekker vertrouwt. VW, zakelijk en afstandelijk....

Zo zijn er heel veel typeringen m.b.t. auto's en hun imago. Het mooie van dat imago is dat het niet zomaar ontstaat. Ondanks dat de marketingafdelingen van de verschillende importeurs ons anders doen willen geloven.

Ondanks dat ik ook een negatief beeld heb over franse auto's, moet ik we zeggen dat deze onderzoeken jaren auto zijn. Die van de consumentenbond is van tussen 2007 en 2009. Dit is dus niet echt betrouwbaar.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #121 Gepost op: 26 september 2014, 00:50:17
Citaat van: Cabo link=msg=1298259 date=1411680094
Ondanks dat ik ook een negatief beeld heb over franse auto's, moet ik we zeggen dat deze onderzoeken jaren auto zijn.
Geweldige Babylonische spraakverwarring.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #122 Gepost op: 26 september 2014, 01:06:31
Ik kan me ook uit autoboek herrineren dat Porsche een goed betrouwbaar merk is met zeer weinig problemen....  998765


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #123 Gepost op: 26 september 2014, 01:12:14
Bij Top-Gear hebben ze nog eens een hilux getest.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #124 Gepost op: 26 september 2014, 01:47:57
Al met al een hoop blabla over Skoda, Lada, Vulva en andere a's. Elk merk heeft zijn nadelen, slechte modellen en roestige naatjes. Volkswagen heeft prima spul zolang het in de garage staat, Volvo is het ideale merk als je aandelen hebt in een turboslangen of remschijven fabriek en Renault heeft wat aandeeltjes in de ANWB. Niks mis mee toch?

Maar het gaat nu ff om wat geschikt is voor de Polder Politie's. En dan moet ik heel eerlijk zeggen..... dat is moeilijk! Dacia is lekker goedkoop maar heeft geen smoel. Mercedes en BMW smoelt lekker maar kost te veel. Volkswagen is vervloekt net als de PON-klonen Skoda, Audi, Porsche en Seat. Dan heb je de japaners Toyota, Honda en Mazda maar die leveren geen compleet segment. Daarop aansluitend heb je nog Nissan: die heeft busjes en personenauto's. En eigenlijk zou het prima passen bij de polder polities áls we nou net niet dit jaar over gestapt waren op een nieuw uniform. Want een pantalonnetje met glad gestreken overhemd zou prima passen in een Nissan maar een worker en kistjes....Rest nog het mooie nostalisch merk (dat past bij het nieuwe uniform): FIAT. Maar met de Italianen willen we na HSL affaire en het PON-omkopingsschandaal niet meer geassioceerd worden.
De wandelening gaat vervolgens langs Citroën en Peugeot wat op zich geen slechte keuze zal zijn want we hebben met PON toch al een ANWB contract afgesloten. Maar deze auto's vragen toch enige rijvaardigheid van de diender én daar schort het nogal aan. Een topper zou in dat opzicht wel weer Renault zijn. Renault's staan immers de laatste jaren bekend om hen goede score's bij aanrijdingen met voetgangers. Helaas hebben we in de polder te weinig voetgangers en te veel koeien waar de Renaults nou net niet op getest zijn.

Wat houden we dan nog over? Ford, Hyundai, Kia en Mitsubishi. En dan val ik ineens stil. Al jaren rijden ze bij de rijopleidingen in Amsterdam met Ford Mondeo: nooit problemen. En al jaren wordt de Mitsubishi Pajero gebruikt bij de verschllende andere afdelingen: ook nooit problemen. En ook tegen Hyundia en Kia kan ik niks inbrengen dus die laten we lekker strijden met de andere twee gegadigden.

Uiteraard kunnen we ook wachten tot Spyker omvalt en de boedel van Victor opkopen. Met de know-how die daar zit (saab-veiligheid en spyker-snelheid) kunnen we vast wel een knappe auto bouwen. Alleen is dat nou net niet de Nederlandse spirit: vechten voor waar we voor staan.

Dus ik zeg: Ford met de Mondeo voor de VP's en de S-max en Transit voor de rest. De Pajero voor het pantserwerk in Den Haag en voor op de stranden van Texel en Zandvoort. Hyundai en Kia mogen de met goud bestikte grijze suits verplaatsen: lekker een internationaal alle gaartje. Dan stoot je niemand tegen de borst, ben je het braafste jongetje van de klas en kan je nooit de schijn van partijdigheid tegen je hebben.

Maar eigenlijk moet je gewoon Saab opkopen en daar lekker een productielijntje met witte auto's opstarten. Een paar blauwe lampjes erop, wat stickers aan de zijkant een slap aftreksel van "we serve to protect" erop plakken en gaan met die suikerbiet. Betrouwbare en veilige auto's produceren en het levert werkgelegenheid op (bijvoorbeeld in Born). Daarnaast hebben naast de klompen, kaas, bloembollen en hagelslag ook nog eens een leuk export product (naar Zweden).
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #125 Gepost op: 26 september 2014, 07:06:52
Citaat van: LuukPol link=msg=1298278 date=1411685417
Geweldige Babylonische spraakverwarring.

Hahaha. Oops.. Had een lange dag gehad :D ;D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #126 Gepost op: 26 september 2014, 09:08:27
Citaat van: moppersmurf link=msg=1298285 date=1411688877
Honda, Hyundai en Mitsubishi.

Doordat ik veel op beurzen te vinden ben die gaan over het Infra werk kan ik je over deze drie merken melden dat deze een eigen signalering merk hebben onder eigen naam.
Ook niet zo verwonderlijk eigenlijk want het lijkt wel of ze alles maken wat je als mens maar nodig kunt hebben aan elektronica.
Maar ik krijg regelmatig aanbiedingen van actiewagens tot en met complete vrachtauto's uitgerust met signalering en al, kan er geen voorbeeld van plaatsen want die gaan regelrecht het ronde archief in. Maar als in 2016 de infra beurs in A'dam weer is gehouden weet ik zeker dat ik een paar voorbeelden kan plaatsen.  O0

Overigens als je googled dan vind je genoeg complete producten in het land van herkomst.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #127 Gepost op: 26 september 2014, 09:23:08
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #128 Gepost op: 26 september 2014, 09:30:24
Citaat van: moppersmurf link=msg=1298304 date=1411716188
Mitsubishi ASX:

Niks mis mee!

Moet de werkgever je wel oogbescherming meegeven, heb je nodig om de autodeur te vinden bij een zonnige dag  98uiye

Maar inderdaad niets mis mee, alleen geen compleet product ( nou ben ik daar ook niet een voorstander van ).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #129 Gepost op: 26 september 2014, 09:57:32
Dan besteden we toch gewoon tegelijk een RayBan mee aan? 0098