Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74249 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #140 Gepost op: 28 september 2014, 21:53:24
Ik weet niet of alle vtgn van de nu aflopende aanbesteding al geleverd zijn: dit wordt volgens mij gewoon afgemaakt (contractbreuk!); daarna wordt het afwachten wat de nieuwe aanbesteding wordt. Hoe lang dat gaat duren? Geen idee.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #141 Gepost op: 28 september 2014, 22:05:57
Een jaar verwacht de minister.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #142 Gepost op: 28 september 2014, 22:06:26
Citaat van: Daniel! link=msg=1298981 date=1411932856
Maar dat betekend wel dat ze nu van Volkswagen afstappen, toch? Op z'n minst voorlopig.
Daar wordt -gek genoeg- met geen woord over gerept:

"De politie zal daarom een nieuwe aanbesteding voor de levering van politievoertuigen starten. Wel zal de politie vanuit het oogpunt van operationele noodzaak met de huidige leveranciers in overleg treden om de levering, beheer en onderhoud van politievoertuigen zeker te stellen voor de duur van het nieuwe aanbestedingstraject. Ik merk hierbij op dat een nieuwe aanbesteding van deze aard en omvang in de regel meer dan een jaar in beslag neemt."

Het zou dus blijkbaar zomaar kunnen dat Volkswagen met een volgende aanbesteding gewoon weer mee doet. Er wordt nl. nergens expliciet gezegd dat dat uitgesloten is.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #143 Gepost op: 28 september 2014, 22:24:01
VW of PON zal niet uitgesloten worden maar het zal wel een stuk moeilijker voor PON worden, heb ik het idee.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #144 Gepost op: 28 september 2014, 22:34:54
Het enige wat moeilijker wordt is dat er een enkele leverancier zal zijn. Zelfde als met het uniform zullen er meerdere leveranciers zijn.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #145 Gepost op: 28 september 2014, 22:42:53
Nou ja een nieuwe keuze voor Pon moet wel verdedigd worden. Je kan na een aanbesteding wel weer voor Pon kiezen maar dan lijkt het net of er niets veranderd is..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #146 Gepost op: 28 september 2014, 22:49:33
wat ik zeg, er zullen nu meerdere leveranciers komen.

ws. zullen ze verschillende percelen gaan aanbieden: MPV/Crossover, stationwagen, bus, compacte auto, signalisatie voor alle voertuigen, inbouw/opbouw voor alle voertuigen, wagenparkbeheer voor alle voortuigen, etc. (dit is fictief uiteraard)

PON kan best als best uit de bus komen (op basis van praktijktesten van een van die percelen), de kans dat ze ALLE percelen winnen is uiteraard nul, na het huidige debacle. Denk dat men weer terug gaat naar de aanbesteding zoals die voor de LAPV was.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #147 Gepost op: 28 september 2014, 22:56:23
Als je bedrijf A niet bij voorbaat met redenen omkleed uitsluit van deelname aan een tender en als alles correct verloopt dan kan bedrijf A wel als winnaar uit de bus komen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #148 Gepost op: 28 september 2014, 23:44:33
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1299006 date=1411937373
, de kans dat ze ALLE percelen winnen is uiteraard nul, na het huidige debacle.

Die kans is juist heel groot, als je de touran even buiten beschouwing laat hebben ze eigenlijk alle auto's benodigd voor de politie.

Bus T5, eerlijk gezegd is er niets vergelijkbaars. Betrouwbaar en een bewezen product. Daarnaast de Crafter voor het zwaardere werk, zijn evenknie de sprinter red zijn specs nog niet eens.
Auto diverse die uitermate geschikt zijn, ook voor de V70 is de Audi rs6 een goede match. Maar vlak ook de VW passat niet uit, niet voor niets wordt deze auto het meest aangeschaft door de Duitse collegae.
4*4 voor de werkzaamheden van de politie voldoet de Amorak goed tot uitermate goed, en de Toureq doet niet onder voor een RangeRover. En geloof me ik heb ze in Mamut gereden ik was zeer onder de indruk in het normale terrein.
Vrachtauto's is er geen merk dat een diverser platform levert dan MAN en eigenlijk voor alles een oplossing heeft.

Dan heb je dus eigenlijk alle voertuigen bij 1 importeur, dat heeft Merdedes in Nederland nog niet eens. ( bij mijn weten zijn het broers, de een heeft de personentak en de ander de bedrijfstak ).

Het enige hekelle punt is de signalering, ja ze hebben HONAC en daarover hebben ze eigenlijk nog meer klachten dan over de tourans.  

Het grootste voordeel dat VW heeft is dat men de voertuigen tegen kostprijs kunnen aanbieden zonder grote verliezen te leiden. En tot nu toe is er nog geen merk geweest dat dat wel wilde doen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #149 Gepost op: 29 september 2014, 00:35:24
Citaat van: HIT link=msg=1299021 date=1411940673

Het enige hekelle punt is de signalering, ja ze hebben HONAC en daarover hebben ze eigenlijk nog meer klachten dan over de tourans.  

Hoe bedoel je meer klachten? Onze Tourans staan vaker bij de dealer voor problemen aan het voertuig, dan dat er problemen waren met de nieuwe dakset en de besturing. Ik ben over de dakset heel tevreden en ook over het bedieningspaneel.