Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74247 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #160 Gepost op: 29 september 2014, 14:28:26
Moet je bij de aanbesteding niet ook allerlei 'integriteitsvragen' beantwoorden?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #161 Gepost op: 29 september 2014, 16:46:22
Citaat van: Senior GGP link=msg=1299104 date=1411988584
Ik zeg doen! Top kwaliteit auto's, gemaakt voor politiewerk. Als ik de foto's bekijk word ik helemaal happy. Zeker als ik het plaatje zie van de aangepaste kliksystemen voor je gordel. Daar is gewoon al over nagedacht. Geen geklooi, maar gewoon op maat gemaakt voor dienders.

bron: Ford.com

Gemaakt voor het politiewerk? Heb je denk ik nog nooit in een automaat van Ford gereden... Kan je nu al zeggen dat je DSG gaat missen! Als ik de VW Touran moet vergelijken met andere merken uit het zelfde segment (Opel Zafira, Ford Cmax) te samen met de DSG bak kan ik niet anders concluderen dat ik de VW Touran op bijna alle fronten beter vindt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #162 Gepost op: 29 september 2014, 17:09:30
Citaat van: blauwblauw link=msg=1299138 date=1412001982
Gemaakt voor het politiewerk? Heb je denk ik nog nooit in een automaat van Ford gereden...
Ja ik wel, zowel US als EU en ze zijn allebei slecht. Maar om nou te zeggen dat de DSG beter is als die van Opel dan moet je wel gaan kijken naar welke bak je bedoeld. Opel levert via GM drie verschillende mogelijkheden en de meest gemonteerde in Nederland is de zogenaamde tour uitvoering, maar je hebt ook een bak voor sport en een bak voor werkauto's. Die gebouwd wordt in de roadster bijvoorbeeld kan de DSG op afstanden na niet aan tippen.

Ik ben een VW man in hart en nieren, maar de touran is voor de  politie niet geschikt. Op papier en voor sommige inzetten wel, maar niet voor wat het moest doorgaan een auto voor elk werk.

Citaat van: YNPD link=msg=1299034 date=1411943724
Hoe bedoel je meer klachten? Onze Tourans staan vaker bij de dealer voor problemen aan het voertuig, dan dat er problemen waren met de nieuwe dakset en de besturing. Ik ben over de dakset heel tevreden en ook over het bedieningspaneel.
De uiteindelijke balk is ook niet de balk die in eerste instantie op de auto's zou komen, deze is nadat er commentaar op is geweest beduidend aangepast en nu ook een stuk betrouwbaarder. En eigenlijk is dat de conclusie over HONAC in het algemeen ( en dit is een persoonlijke conclusie ) dat er eerst wat wordt geprobeerd en pas na commentaar eindelijk aan de slag gaat om te leveren wat men aanbied.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #163 Gepost op: 29 september 2014, 17:14:43


Gemaakt voor het politiewerk? Heb je denk ik nog nooit in een automaat van Ford gereden... Kan je nu al zeggen dat je DSG gaat missen! Als ik de VW Touran moet vergelijken met andere merken uit het zelfde segment (Opel Zafira, Ford Cmax) te samen met de DSG bak kan ik niet anders concluderen dat ik de VW Touran op bijna alle fronten beter vindt.

Ik kan behalve een dsg bak niets meer verzinnen waarom ik een touran zou verkiezen boven een hele waslijst andere merken.... Ik rij nog liever handgeschakeld dan dat ik op de stoel van een touran zit. Vandaag sinds langere tijd weer in een touran mogen rijden. (Normaal pak ik de bus maar die was er niet) en ik kreeg halverwege de dag last van m'n rug.  Zitcomfort vind ik een van de belangrijkste aspecten. Ik rij buiten de politie om in veel verschillende auto's en rij zelf een golf en ik kan je zeggen, slechter dan in een touran kan het bijna niet. Nou rij ik in m'n eigen auto nooit met een koppel om maar mijn stoelen zitten vele malen beter.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #164 Gepost op: 29 september 2014, 17:16:18
En daar komt mijn stelling weer van pas: je kunt nooit en te nimmer alle politieagenten van Nederland tevreden maken...
Zowel niet voor het uniform, het wapen, de voertuigen, de gsm, etcetera...  :-\

Maar de discussie is wel leuk om te voeren... O0


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #165 Gepost op: 29 september 2014, 17:25:35

En daar komt mijn stelling weer van pas: je kunt nooit en te nimmer alle politieagenten van Nederland tevreden maken...
Zowel niet voor het uniform, het wapen, de voertuigen, de gsm, etcetera...  :-

Maar de discussie is wel leuk om te voeren... O0

Je kan mij echt blij maken met een dooie mus. Het wapen bevalt, het uniform op zicht ook. Ik heb een gratis baksteen van de baas met belfunctie.

Ik zeik alleen over voertuigen en toeters en bellen :-) Maar daar ligt mijn interesse dan ook.

Ik heb wel eens van een collega uit onze eenheid gehoord dat hij voor de aanbesteding met een groep andere collega's dienstauto's mocht testen. Daar kwam de touran niet naar boven als gewenst voertuig, begreep ik. Zelfde als onze vorige terreinwagen. Alle merken waren getest en kregen een eindcijfer. Het voertuig met het laagste cijfer won uiteindelijk....


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #166 Gepost op: 29 september 2014, 17:53:17
Citaat van: EvEs link=msg=1299152 date=1412004335
Ik heb wel eens van een collega uit onze eenheid gehoord dat hij voor de aanbesteding met een groep andere collega's dienstauto's mocht testen. Daar kwam de touran niet naar boven als gewenst voertuig, begreep ik. Zelfde als onze vorige terreinwagen. Alle merken waren getest en kregen een eindcijfer. Het voertuig met het laagste cijfer won uiteindelijk....
In een notendop is dat bij elke aanbesteding van de overheid waar anderen dan de beslissers mee moeten werken.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #167 Gepost op: 29 september 2014, 18:33:17
Citaat van: EvEs link=msg=1299149 date=1412003683

Ik kan behalve een dsg bak niets meer verzinnen waarom ik een touran zou verkiezen boven een hele waslijst andere merken.... Ik rij nog liever handgeschakeld dan dat ik op de stoel van een touran zit. Vandaag sinds langere tijd weer in een touran mogen rijden. (Normaal pak ik de bus maar die was er niet) en ik kreeg halverwege de dag last van m'n rug.  Zitcomfort vind ik een van de belangrijkste aspecten. Ik rij buiten de politie om in veel verschillende auto's en rij zelf een golf en ik kan je zeggen, slechter dan in een touran kan het bijna niet. Nou rij ik in m'n eigen auto nooit met een koppel om maar mijn stoelen zitten vele malen beter.

Ik snap je punt alleen we moeten wel reél blijven. VW Touran vergelijk met een Ford Mondeo is niet realistisch. Voor een eerlijke vergelijking moet je de Touran naast een Opel Zafira, Ford Cmax, of Renault Megane zetten. Als ik dan overall bekijk vind ik de Touran tesamen met DSG beduidend beter dan bovengenoemde, niet alleen motorisch maar ook de uitstraling. Vind de donkere ramen achter en sidebars tegoede komen van de uitstraling als Noodhulpauto.

Citaat van: Senior GGP link=msg=1299150 date=1412003778
En daar komt mijn stelling weer van pas: je kunt nooit en te nimmer alle politieagenten van Nederland tevreden maken...
Zowel niet voor het uniform, het wapen, de voertuigen, de gsm, etcetera...  :-\
Maar de discussie is wel leuk om te voeren... O0

Helemaal mee eens dat blijkt wel weer. Was laatst verbaasd hier te lezen over het onvreden van de Golf variant zoals sommige dat schijnbaar ervaren, terwijl wij juist erg tevreden zijn over de variant en er niemand terug verlangt naar Peugeot.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #168 Gepost op: 29 september 2014, 19:44:51
Citaat van: blauwblauw link=msg=1299161 date=1412008397
Ik snap je punt alleen we moeten wel reél blijven. VW Touran vergelijk met een Ford Mondeo is niet realistisch. Voor een eerlijke vergelijking moet je de Touran naast een Opel Zafira, Ford Cmax, of Renault Megane zetten. Als ik dan overall bekijk vind ik de Touran tesamen met DSG beduidend beter dan bovengenoemde, niet alleen motorisch maar ook de uitstraling. Vind de donkere ramen achter en sidebars tegoede komen van de uitstraling als Noodhulpauto.

Helemaal mee eens dat blijkt wel weer. Was laatst verbaasd hier te lezen over het onvreden van de Golf variant zoals sommige dat schijnbaar ervaren, terwijl wij juist erg tevreden zijn over de variant en er niemand terug verlangt naar Peugeot.

Renault Megane? je zal denk ik wel Sénic bedoelen  ;)
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #169 Gepost op: 29 september 2014, 19:46:29
Blijft een interessant gesprek dit :)
Leuk ook om al die verschillende reacties te lezen!

Zelf vindt ik BMW een hele geschikte kandidaat: Met de X3 als hoogzitter en de 3 serie touring als gewone wagen, verder kun je de X1 of 2 serie Active Tourer eventueel als wijkauto inzetten of als het echt te duur wordt kun je altijd nog overstappen naar de Nieuwe 5 deurs Mini als wijkauto en voor Den Haag en het Binnenhof Pak je de X5. Verder vindt ik de Lichtbalken die ze in München gebruiken ook erg fraai en maken van de bijv. de 3 serie touring en 5 serie die hier worden gebruikt een auto met uitstraling en er komt ook een beste bak licht af vindt ik zelf.

       


     


P.S.

De bron ben ik zelf deze foto's zijn genomen tijdens mijn vakantie in München en omgeving.