Negatief, over.....
De Amarok heeft een 2.0tdi, die heeft voor op het strand te weinig vermogen onderin. Je zult daardoor altijd ''hard'' moeten rijden om met bijv. een boottrailer boven aan de strandafgang te komen.
De Amarok wordt bij een aantal politiekorpsen gebruikt omdat hij daar ''door de strot geduwd'' is maar de collega's die ervaring hebben op bijv. het strand zijn er niet tevreden over en willen er zo snel mogelijk vanaf.
Dan is er dus gekozen voor de verkeerde versnellingsbak, daar zijn er 3 verschillende in. Net als bij de Crafter 4*4, ik denk dat hier is gekozen voor de lichtste versie die eigenlijk is bedoeld om in licht terrein te rijden zoals bijv. op een grasveldje.
Ik heb de Amorak in Mamut mogen meemaken maar daar kon hij met een zware lading ( vol ) en een aanhanger van 2.5t normaal tegen een 6 graden helling op zonder enig probleem. Deze mogelijkheid wordt wel via de bedrijfswagen dealer geboden, maar niet bij de gemiddelde VW dealer.
Voor een 4*4 zou ik persoonlijk gaan voor de Toyota Land Cruiser of de Mitsubishi Pajero.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Izusu of de Nissan, de auto's die jij nu noemt zijn gesloten en niet open te verkrijgen.