Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74239 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #180 Gepost op: 30 september 2014, 09:39:17
DKAG.... leg uit
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 30 september 2014, 15:29:35
Citaat van: HIT link=msg=1299021 date=1411940673
4*4 voor de werkzaamheden van de politie voldoet de Amorak goed tot uitermate goed, en de Toureq doet niet onder voor een RangeRover.

Negatief, over.....

De Amarok heeft een 2.0tdi, die heeft voor op het strand te weinig vermogen onderin. Je zult daardoor altijd ''hard'' moeten rijden om met bijv. een boottrailer boven aan de strandafgang te komen.
De Amarok wordt bij een aantal politiekorpsen gebruikt omdat hij daar ''door de strot geduwd'' is maar de collega's die ervaring hebben op bijv. het strand zijn er niet tevreden over en willen er zo snel mogelijk vanaf.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #182 Gepost op: 30 september 2014, 15:44:41
Voor een 4*4 zou ik persoonlijk gaan voor de Toyota Land Cruiser of de Mitsubishi Pajero.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #183 Gepost op: 30 september 2014, 17:03:24
Citaat van: grizz link=msg=1299263 date=1412062757
DKAG.... leg uit

Omdat ik aanbestedingen hebt meegemaakt waarbij de verkozen producten niet de goedkoopste waren, maar simpelweg de beste inzendingen bleken te zijn en daarbij ook nog eens meer dan 100% voldeden aan de eisen. Verder is het niet per definitie zo dat indien "beslissers" het voor het zeggen hebben het niet goed zou gaan. Daarom heb ik aangegeven "niet waar".


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #184 Gepost op: 30 september 2014, 17:08:28
Citaat van: Jerommeke link=msg=1299348 date=1412083775
Negatief, over.....

De Amarok heeft een 2.0tdi, die heeft voor op het strand te weinig vermogen onderin. Je zult daardoor altijd ''hard'' moeten rijden om met bijv. een boottrailer boven aan de strandafgang te komen.
De Amarok wordt bij een aantal politiekorpsen gebruikt omdat hij daar ''door de strot geduwd'' is maar de collega's die ervaring hebben op bijv. het strand zijn er niet tevreden over en willen er zo snel mogelijk vanaf.
Dan is er dus gekozen voor de verkeerde versnellingsbak, daar zijn er 3 verschillende in. Net als bij de Crafter 4*4, ik denk dat hier is gekozen voor de lichtste versie die eigenlijk is bedoeld om in licht terrein te rijden zoals bijv. op een grasveldje.
Ik heb de Amorak in Mamut mogen meemaken maar daar kon hij met een zware lading ( vol ) en een aanhanger van 2.5t normaal tegen een 6 graden helling op zonder enig probleem. Deze mogelijkheid wordt wel via de bedrijfswagen dealer geboden, maar niet bij de gemiddelde VW dealer.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1299351 date=1412084681
Voor een 4*4 zou ik persoonlijk gaan voor de Toyota Land Cruiser of de Mitsubishi Pajero.

Persoonlijk zou ik gaan voor de Izusu of de Nissan, de auto's die jij nu noemt zijn gesloten en niet open te verkrijgen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #185 Gepost op: 30 september 2014, 17:59:27
Citaat van: enrico1972 link=msg=1299351 date=1412084681
Voor een 4*4 zou ik persoonlijk gaan voor de Toyota Land Cruiser of de Mitsubishi Pajero.

Citaat van: HIT link=msg=1299364 date=1412089708
Persoonlijk zou ik gaan voor de Izusu of de Nissan, de auto's die jij nu noemt zijn gesloten en niet open te verkrijgen.  O0

Dan hebben we dus vier 4*4 wagens die men kan kiezen de 2 van mij voor als men gesloten wagens moet hebben en de 2 van HIT voor als men een open versie moet hebben.  098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #186 Gepost op: 30 september 2014, 23:15:37
Serieus! Hoe kan een Amorak in vredesnaam een aanbesteding winnen? Volgens mij is er nog nooit een 4x4 uit een VW gerold en nu ineens bouwen ze het beste product? En VW heeft met een Hoeran de beste troeven in handen?

Sorry hoor maar elke idioot kan bedenken dat dit niet klopt en alleen daarom zou VW (PON) al uitgesloten moeten worden van de aanbesteding.

(ondanks dat de VW golf 3 wel de aller beste Pitwagen was die je je kon bedenken!)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #187 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:14:13
Toen we de Mondeo's hadden liep iedereen te zeiken. Inclusief mijzelf. Toen we de Tourans kregen, verlangde iedereen weer terug naar Mondeo's... Het is inderdaad nooit goed.

Al ben ik fan van de Transporter. Maar dat komt puur door t feit dat er voldoende signalering op zit en hij er uit ziet als een politieauto. In een touran horen 3 kinderzitjes of 2 bejaarden.

Maar net zoals alles hier is dit mijn mening. Gelukkig verschillen smaken anders was dit toch een verdomd saai leven.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #188 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:17:31
Citaat van: moppersmurf link=msg=1299446 date=1412111737
Serieus! Hoe kan een Amorak in vredesnaam een aanbesteding winnen? Volgens mij is er nog nooit een 4x4 uit een VW !)

Moeilijk om te geloven misschien, maar men had ooit de Taro en de cady pick-up in 4x4 en die deden het niet slecht.  VW is er mee gestopt omdat zij er geen markt in zagen.

Oh, ik vergeet de golf en transporter 4x4. En recenter de Crafter die in zijn segment alleen de unimog voor moet laten gaan.

Stukje geschiedenis van VW leert dat VW tijdens de 2e wereldoorlog al goede 4x4s bouwde, net als Opel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #189 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:21:01
Citaat van: EvEs link=msg=1299461 date=1412115253
Gelukkig verschillen smaken anders was dit toch een verdomd saai leven.

Het gaat niet om smaak, het gaat om wat voldoet. Ik heb privé een 7 zitter omdat een 5 zitter niet voldoet. Zakelijk moet ik dus ook een auto hebben die voldoet en dus niet een auto die geschikt is voor 3 kinderzitjes en 2 bejaarden.

Al hoewel het gros van de politie straks bejaard is of nog in een kinderzitje zit  ......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens