Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #190 Gepost op: 1 oktober 2014, 00:26:19
Citaat van: HIT link=msg=1299464 date=1412115451
Moeilijk om te geloven misschien, maar men had ooit de Taro en de cady pick-up in 4x4 en die deden het niet slecht.  VW is er mee gestopt omdat zij er geen markt in zagen.

Oh, ik vergeet de golf en transporter 4x4. En recenter de Crafter die in zijn segment alleen de unimog voor moet laten gaan.

Stukje geschiedenis van VW leert dat VW tijdens de 2e wereldoorlog al goede 4x4s bouwde, net als Opel.

Akkoord in de Crafter moet ik u gelijk geven, die was mij ontschoten omdat ik niet niet dagelijks bezig ben in de bedrijfsvoertuigen. Maar de VW Golf, Transporter, Caddy en Taro waren een commerciële ramp.

Voor en tijdens de oorlog laten we maar buiten beschouwing lijkt me, want ik geloof niet dat een T1 of T2 nog voldoet. Laat staan daarvoor.....toch????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #191 Gepost op: 1 oktober 2014, 07:28:42
De Amorak is trouwens ook de vervanger van de Mercedes G bij Defensie. Zo slecht is die auto dus niet klaarblijkelijk.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #192 Gepost op: 1 oktober 2014, 08:02:08
Citaat van: DKAG link=msg=1299477 date=1412141322
De Amorak is trouwens ook de vervanger van de Mercedes G bij Defensie. Zo slecht is die auto dus niet klaarblijkelijk.....

Hij is goedkoper. Kwalitatief heeft dat ding nog niks bewezen. En hij is niet aangeschaft om in het terrein te werken maar er net buiten.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #193 Gepost op: 1 oktober 2014, 09:00:20

Het gaat niet om smaak, het gaat om wat voldoet. Ik heb privé een 7 zitter omdat een 5 zitter niet voldoet. Zakelijk moet ik dus ook een auto hebben die voldoet en dus niet een auto die geschikt is voor 3 kinderzitjes en 2 bejaarden.

Al hoewel het gros van de politie straks bejaard is of nog in een kinderzitje zit  ......

Tuurlijk. Ik snap je punt.
Toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat persoonlijke voorkeuren er toe hebben geleid dat we nu Tourans rijden... Het is niet dat het zo'n goedkope auto is. Het is niet dat ie als een blok op de weg ligt. Het is niet dat je er zo lekker in zit. Het is niet dat hij "voldoet".

Het ging mij er om dat een Transporter naar mijn mening beter smoelt en beter is uitgerust. Dus gaat mijn persoonlijke voorkeur er naar uit om daar in te rijden. Dat hij minder snel gaat is pech. Maar het is bij ons toch oogsttijd. Snel rijden is nu niet echt aan te bevelen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #194 Gepost op: 1 oktober 2014, 09:38:30
Citaat van: EvEs link=msg=1299490 date=1412146820
Het is niet dat het zo'n goedkope auto is. Het is niet dat ie als een blok op de weg ligt. Het is niet dat je er zo lekker in zit. Het is niet dat hij "voldoet".

Het is wel het enige merk ( VW ) die de auto's tegen zo'n grote korting kon en wilde leveren. Want zonder BPM en BTW en dan nog eens ( van horen zeggen ) 30% korting tov. de normale prijs......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #195 Gepost op: 1 oktober 2014, 09:43:46
Citaat van: moppersmurf link=msg=1299479 date=1412143328
Hij is goedkoper. Kwalitatief heeft dat ding nog niks bewezen. En hij is niet aangeschaft om in het terrein te werken maar er net buiten.....

Natuurlijk is hij goedkoper. De Mercedes G is nou niet de goedkoopste in aanschaf en het onderhouden ervan is ook niet cheap. Maar iets wat goedkoper is hoeft ook niet direct slechter te zijn. Hij is aangeschaft voor Urban en beperkt Off Road gebruik.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #196 Gepost op: 1 oktober 2014, 11:06:21
Citaat van: EvEs link=msg=1299490 date=1412146820
Tuurlijk. Ik snap je punt.
Toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat persoonlijke voorkeuren er toe hebben geleid dat we nu Tourans rijden... Het is niet dat het zo'n goedkope auto is. Het is niet dat ie als een blok op de weg ligt. Het is niet dat je er zo lekker in zit. Het is niet dat hij "voldoet".

Het ging mij er om dat een Transporter naar mijn mening beter smoelt en beter is uitgerust. Dus gaat mijn persoonlijke voorkeur er naar uit om daar in te rijden. Dat hij minder snel gaat is pech. Maar het is bij ons toch oogsttijd. Snel rijden is nu niet echt aan te bevelen.

Het is ook een beetje wat je gewent bent, bij ons hebben ze alleen maar tourans en zit ik ook niettewachten op een transporten. Dus dat is toch heel persoonlijk.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #197 Gepost op: 1 oktober 2014, 11:11:47
Wordt er alleen naar de aanschafkosten gekeken of ook naar onderhoudskosten?
Ik ben niet zo bekend met VW maar van bijvoorbeeld de Mercedes weet ik dat er af en toe wat olie bij moet en wat nieuwe remblokjes. Voor de rest staat een Mercedes amper stil.
Laat men dat ook meewegen of kijkt men domweg alleen naar de aanschaf?


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #198 Gepost op: 1 oktober 2014, 11:38:30
Eis in de aanbesteding was, dat reparaties in eigen beheer gedaan konden worden maar wel met behoud van garantie. Wat ik gelezen heb, was dat een dealbreker voor Mercedes.
et Voila


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #199 Gepost op: 1 oktober 2014, 11:40:52
Welke reparaties heb jij het dan over?? De MB's van de ondersteunende diensten worden gewoon op de Eenhoorn onderhouden, dat zou jij toch moeten weten.