Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 75143 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #200 Gepost op: 1 oktober 2014, 11:46:36
et Voila


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #201 Gepost op: 1 oktober 2014, 12:10:31
JA, die ha dik nog niet gelezen. In dit geval moet ik je gelijk geven.

Op zich wel bijzonder die eis, aangezien de Volvo's van ons wel naar de dealer gaan voor garantiewerkzaamheden.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #202 Gepost op: 2 oktober 2014, 17:07:19
Is dit niks voor noodhulp de Ford C-max? je hebt ook nog de Grand C-max met schuifdeur achter. Model wat je ziet is een facelift die uitkomt.

http://content.worldcarfans.co/2014/9/17/big/1338393289477123805.jpg
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #203 Gepost op: 2 oktober 2014, 21:27:47


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #204 Gepost op: 2 oktober 2014, 21:52:29
Geen slechte balk maar zal wel de hoofdprijs kosten.

Ik raad Opstelten en zijn kornuiten aan om contact op te nemen met ons lid LemmensSpecialVehicles
Ben er van overtuigd dat hij de beste signalering voor welk voertuig dan ook kan leveren voor een normale prijs.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #205 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:52:58
Citaat van: Iv0 link=msg=1299524 date=1412156796
http://www.ftm.nl/exclusive/wat-ging-er-mis-de-omstreden-aanbesteding-van-de-nederlandse-politiewagens/

Informatie van Mercedes, niets meer en niets minder.
Wel een bizar verhaal! Ik had het nog niet gelezen, maar het bevestigd wel op heel veel vlakken wat hier op het forum ook al vele malen geroepen is.

Ik ben het roerend met Homberg (Ford) eens: kijk per segment wat je nodig hebt, zoek daar de beste kanidaten bij en laat die de strijd aangaan. Ik hoop ook dat ze met een "proefperiode" (net als de kleding) gaan werken en in 2 of 3 Politie-eenheden de kanidaten te testen. Ik vrees alleen dat dat weer te veel tijd gaat kosten. Dan zou je terug moeten valleen op fabrikanten die ervaring hebben in deze tak van sport (niet alleen in Nederland!)

Dat zou natuurlijk ook nog een leuke insteek zijn: laat een autoimporteur een politieauto leveren zoals die in een ander Europees land gebruikt/ gemaakt worden. Laat maar zien wat je AL in huis hebt want er rijdt genoeg materieel rond.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #206 Gepost op: 3 oktober 2014, 19:48:01
En laat het in hemelsnaam een voertuig zijn waarbij niet beknibbeld wordt op het vermogen. 160 tot 180 pk. Van mijn part begrensd op de snelheid maar niet op de acceleratie... Die is enorm belangrijk.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #207 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:27:20
Just my 2 cents.. maar waarom bestaande modellen. Waarom gaan we niet een voertuig gebruiken dat ontworpen is voor het politiewerk, zoals ze in de VS ook veel doen?
Kostentechnisch misschien minder interessant, maar op den duur loont het toch lijkt me.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #208 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:53:06
Citaat van: silque link=msg=1300171 date=1412432840
Just my 2 cents.. maar waarom bestaande modellen. Waarom gaan we niet een voertuig gebruiken dat ontworpen is voor het politiewerk, zoals ze in de VS ook veel doen?
Kostentechnisch misschien minder interessant, maar op den duur loont het toch lijkt me.

Ik denk dat het kostentechnisch zich niet loont voor dit land, omdat wij niet zoveel wagens hebben als bijv. heel VS. Dan zullen we ons met meerdere Europese landen samen moeten pakken, dan kan het zich wel lonen denk ik.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #209 Gepost op: 4 oktober 2014, 17:05:40
Maar ook in de VS zijn het vaak de kleinere 'lokale' politie eenheden die deze wagens aanschaffen. We hoeven het wiel natuurlijk niet uit te vinden, er zijn verschillende modellen op de markt wereldwijd. Waarom niet eens naar zoiets kijken en desgewenst naar Nederlandse maatstaven aanpassen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.