Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74238 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #210 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:55:06

Waarom niet eens naar zoiets kijken en desgewenst naar Nederlandse maatstaven aanpassen?

Dan krijgen we een Dodge charger 1.6 TDI 105pk met een honac pit ;-) zonder radio maar met een gat in het dashboard voor de computer van de toekomst, die draait op de allernieuwste versie van luchtkasteel 2.0.

Laten we afstappen van de "Nederlandse" maatstaven. Laat ze eens kijken in België of Engeland.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #211 Gepost op: 4 oktober 2014, 23:25:21
Citaat van: EvEs link=msg=1300232 date=1412452506
Laat ze eens kijken in België of Engeland.

Laten we dan wel een aantal voorkeurkorpsen opgeven, want ik ken ook enkele politiezones in België en daar wil ik zeker niet "ruilen" met politievoertuigen. Op sommige plaatsen hebben de Belgische collegae nog groter wrakken dan wij in Nederland zijn gewend...


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #212 Gepost op: 4 oktober 2014, 23:56:27
Ik denk dat iedere diender in het huidige autoaanbod best een geschikt voertuig kan bedenken voor zijn of haar dagelijkse werkzaamheden.
Wat gewoon het zoveel beter zou maken, is dat er per onderdeel het beste uitgezocht wordt, en niet iets wat alles een beetje kan.
Mijn  dagelijkse werkzaamheden zijn in de binnenstad van Amsterdam, en sinds kort draaien wij ook diensten aan de andere kant van het Ij.

In het centrum zal het type auto me eigenlijk aan mijn derrière oxideren, ding moet het doen, kort draaien en moet er stoepjes mee af en op kunnen.  (laatste twee zijn bij de Touran al discutabel)
In noord rijd je weer langere snellere ritten, en vraag je weer hele andere dingen van een auto.

Maak testpanels, geef wat voertuigen een kans en ga dan rond de tafel, we verdienen materiaal waar we wat mee kunnen nondeju!
et Voila


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #213 Gepost op: 5 oktober 2014, 12:54:41


Ik ken jouw rijstijl IVO. Een tank zou je niet misstaan.  ;)


brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
Reactie #214 Gepost op: 6 oktober 2014, 09:18:13
Neem maar eens een voorbeeld aan de australische politie, machtige voertuigen en snel genoeg waar je echt wel een golf GTI'tje mee inhaalt. Streping? Tja, ieder zijn smaak verschilt. Maar komop zeg het zijn wel machtige mooie voertuigen niet?

Ford Typhoon
Holden Commodore (Natuurlijk weet ik ook wel dat deze niet geleverd worden in Europa, maar toch)
https://www.flickr.com/photos/special-fx/6853657514/in/gallery-20534297@N07-72157629840805146/

Dus zoals de vorige gebruikers ook al zeiden, ga eens kijken in de US vooral naar de nieuwe taurus. Als je zoiets in Nederland weg zet dan maak je echt wel indruk.

Wat ik ook raar vindt is dat nu de aanbesteding zowat landelijk is, en niet meer zoals eerst dat elk korps mocht aangeven waar ze een voertuigen lieten opbouwen zoals in het verhaal staat. Nu wordt alles eentonig en saai...
Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #215 Gepost op: 6 oktober 2014, 10:04:53
Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1300420 date=1412579893
Nu wordt alles eentonig en saai...
Eentonig en saai maakt niet zo veel uit maar nu worden voertuigen aangeschaft terwijl het gebied waar deze hun dienst draaien, andere eisen aan een voertuig stelt.
Citaat van: Iv0 link=msg=1300255 date=1412459787
Ik denk dat iedere diender in het huidige autoaanbod best een geschikt voertuig kan bedenken voor zijn of haar dagelijkse werkzaamheden.
Wat gewoon het zoveel beter zou maken, is dat er per onderdeel het beste uitgezocht wordt, en niet iets wat alles een beetje kan.

Dit dus...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #216 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:00:57
Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1300420 date=1412579893
Dus zoals de vorige gebruikers ook al zeiden, ga eens kijken in de US vooral naar de nieuwe taurus. Als je zoiets in Nederland weg zet dan maak je echt wel indruk.

Wat ik ook raar vindt is dat nu de aanbesteding zowat landelijk is, en niet meer zoals eerst dat elk korps mocht aangeven waar ze een voertuigen lieten opbouwen zoals in het verhaal staat. Nu wordt alles eentonig en saai...

Zo'n Taurus is leuk maar totaal ongeschikt voor de Nederlandse wegen...
Waarom moet Nederland wéér zelf het wiel uitvinden? In alle landen om ons heen rijden ze met Europese voertuigen die allemaal (kennelijk) voldoen.
Het probleem is in Nederland dat ze véél te véél hameren op milieuvriendelijk en ecologisch, terwijl het kennelijke doel voorbij geschoten wordt, namelijk gereedschap om hulp mee te verlenen en boeven mee te vangen....

(Of zullen we nog even een windmolenpark neerzetten in de Noordzee..... 0098 e050)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #217 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:06:11
Citaat van: Jerommeke link=msg=1300429 date=1412586057
Zo'n Taurus is leuk maar totaal ongeschikt voor de Nederlandse wegen...
Waarom moet Nederland wéér zelf het wiel uitvinden? In alle landen om ons heen rijden ze met Europese voertuigen die allemaal (kennelijk) voldoen.
Het probleem is in Nederland dat ze véél te véél hameren op milieuvriendelijk en ecologisch, terwijl het kennelijke doel voorbij geschoten wordt, namelijk gereedschap om hulp mee te verlenen en boeven mee te vangen....

(Of zullen we nog even een windmolenpark neerzetten in de Noordzee..... 0098 e050)

Sinds wanneer zijn de politiewagens (of andere hulpverleningswagens die nieuw aanbesteed worden) milieuvriendelijk en ecologisch? Volgens mij worden over het algemeen alle auto's milieuvriendelijker. Dit dankzij de techniek (en algehele regelgeving) van tegenwoordig, hier doe je erg weinig aan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #218 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:06:24
Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1300420 date=1412579893
Holden Commodore (Natuurlijk weet ik ook wel dat deze niet geleverd worden in Europa, maar toch)
https://www.flickr.com/photos/special-fx/6853657514/in/gallery-20534297@N07-72157629840805146/
Gewoon leverbaar via GM-Opel Omega OPC, alleen wil GM gewoon de normale prijs ervoor hebben en dat maakt hem dan gelijk weer twee keer zo duur als een touran.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #219 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:11:03
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1300430 date=1412586371
Sinds wanneer zijn de politiewagens (of andere hulpverleningswagens die nieuw aanbesteed worden) milieuvriendelijk en ecologisch? Volgens mij worden over het algemeen alle auto's milieuvriendelijker. Dit dankzij de techniek (en algehele regelgeving) van tegenwoordig, hier doe je erg weinig aan.

Een van de aanbestedingseisen is/was een bepaald milieu-label...
Waardoor bepaalde motoren buiten de boot vielen én we bijv. vast zitten aan dat fijne start-stopsysteem
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !