Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 74269 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #90 Gepost op: 24 september 2014, 13:57:55
Citaat van: EvEs link=msg=1297640 date=1411469212
Kunnen ze in de aanbesteding niet meenemen dat de lichtbalk inclusief onderbak niet hoger mag wezen dan 10 centimeter? Dan vallen de FS Vista en Whelen Freedom al af. Aangezien ze voorheen zelfs kofferbakken tot op de millimeter nauwkeurig moesten leveren...

Wat voor een soort lichtbalk op de auto komt, maakt mij niet zoveel uit, als het maar duidelijk en goed zichtbaar is. Waar het mij om ging was dat de bedieningskast lekker simpel moet zijn, zie bijv. je profielfoto EvEs. Lekker simpel en duidelijk (al weten nog weinig collega's waar het knopje "KK" voor is).

Wij hebben bij de KMar in de oudere Astra's een bedieningskastje uit Verwegistan; slechte kwalitieit en verre van simpel. Voordat je simpel "stop politie" hebt gevonden moest je eerst door een menu scrollen, daarna moet je weten welke zijde nodig hebt F (voorzijde) of R (achterzijde) en als afsluiter moet je de tekst nog goed in je transparant laten weergeven al dan niet in spiegelschrift. Staandehoudingen met deze voertuigen levert nog wel eens verrassende reacties op van mensen die een teken krijgen middels de transparant. Mocht je tijdens het scrollen even wat anders moeten doen, springt het menu weer op keuze 1 en je kunt weer van voor af aan beginnen. Daarnaast zat er ergens een klein knopje op het dashboard, dit bleek te zijn om de dashboardflitser in werking te stellen.

Kortom het geheel maakt een rommelige indruk, dus ik hoop dat wel de bedieningskastjes van Honac blijven...


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #91 Gepost op: 24 september 2014, 14:01:06
Gelieve in dit topic ook rekening te houden met het copyright op foto's. Het is niet toegestaan om foto's zonder toestemming van de rechthebbende te plaatsen en embedded weer te geven. Bij het plaatsen gelieve ook een bron toe te voegen.

Back on topic! ;)


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #92 Gepost op: 24 september 2014, 15:04:22
Citaat van: Bert65 link=msg=1297894 date=1411555560
En waarom dan niet? Zijn ze in Frankrijk, Spanje, Engeland en Ierland gek?
Als het voor het uiterlijk zou zijn, had men NOOIT een Touran moeten kiezen. Ik denk dat de wegligging en comfort beter is dan die van de Touran. Dan moet men niet voor een te licht motortje kiezen...

Overigens, de storingen werden veroorzaakt door te dunne contactpuntjes op een printplaat (daar heeft Citroën ook last van)  maar die zijn nu verbeterd.

In deze landen heb ik niet altijd een hoge pet op van de voertuigkeuzes idd. En dat hebben veel agenten uit die landen zelf ook al niet.
Je maakt trouwens tegenover mij een vergelijking met een Touran, een voertuig welke naar mijn mening ook niet voldoet.

Ik vind persoonlijk de wegligging en het vermogen belangrijker dan een makkelijke (hoge) instap. Als mensen door hun gewicht of leeftijd niet meer in een lagere auto kunnen zitten, moeten ze misschien maar geen noodhulp draaien (vind ik). En anders lekker de keuze vrijlaten om een bus (zoals Trapo) te pakken.

Bij de KMAr hoor ik nooit iemand klagen (behalve gasten van 2 meter) over het rijden in een VW Golf Variant. De enige klacht is dat hij niet harder gaat als 200 km/u.
Terwijl er bij de politie een aanzienlijke groep collega's rondlopen die de Touran niet vinden voldoen.

Ik zie mijzelf geen achtervolging doen op N en A wegen met een 3008.
Het voertuig is gebouw als gezins auto en niet om hard te kunnen rijden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #93 Gepost op: 24 september 2014, 16:01:02
Offtopic berichten verwijderd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #94 Gepost op: 24 september 2014, 16:55:09
Citaat van: voske83 link=msg=1297884 date=1411552652
[offtopic]Wel aardig dat ze dan op een Duits voertuig een Italiaanse tekst laten zien.[/offtopic]
Overigens ziet deze Skoda er ook prima uit voor sommige politietaken.


Ehhm mis ik wat, volgens mij is ŠKODA een Tsjechische automerk


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #95 Gepost op: 24 september 2014, 17:03:13
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1297963 date=1411570509

Ehhm mis ik wat, volgens mij is ŠKODA een Tsjechische automerk

Het hele VW-concern (Volkswagen AG) is enorm groot. Merken als VW, Skoda, Porsche, Audi, Lamborghini etc. zijn hier allemaal onderdeel van.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #96 Gepost op: 24 september 2014, 17:08:34
http://www.skoda.nl/over-skoda/geschiedenis#
Sinds 1991 maakt Skoda deel uit van de volkswagen groep, voor die tijd was het een zelfstandig merk. Het samengaan met Volkswagen was een goede keuze geweest voor Skoda gezien de auto's die er nu worden gemaakt.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #97 Gepost op: 24 september 2014, 17:15:28
Citaat van: Peter71 link=msg=1297967 date=1411571314
http://www.skoda.nl/over-skoda/geschiedenis#
Sinds 1991 maakt Skoda deel uit van de volkswagen groep, voor die tijd was het een zelfstandig merk. Het samengaan met Volkswagen was een goede keuze geweest voor Skoda gezien de auto's die er nu worden gemaakt.

Los daar van...  Een Skoda Octavia en een VW Golf zijn technisch de zelfde auto's....  Er is alleen gekozen voor ander blik om de techniek heen en iets andere materialen zoals de bekleding van het dashboard.

Daarbij is PON ook de importeur van Skoda, ik weet daarom niet alsof het verstandig is om VW maar zo voor Skoda in te ruilen, helemaal omdat je juist onder het juk van PON weg wil.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #98 Gepost op: 24 september 2014, 18:01:10
Citaat van: Panigale link=msg=1297969 date=1411571728
helemaal omdat je juist onder het juk van PON weg wil.

Wie zegt dat? Dan zou men namelijk vooringenomen zijn, en dan zou PON weer een stok hebben om mee te slaan wanneer zij achter het net vissen!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #99 Gepost op: 24 september 2014, 19:15:27



Ik zie mijzelf geen achtervolging doen op N en A wegen met een 3008.
Het voertuig is gebouw als gezins auto en niet om hard te kunnen rijden.
Ik had het helemaal niet over een 3008. De Peugeot wordt in de zelfde fabriek als Citroen en, uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ze prima op de weg liggen, beter dan bijvoorbeeld een VW Golf, maar goed; succes maar want ik hoef niet met zo'n verkapte invalidewagen, de Touran te werken.