MACHO's bij de brandweer

Auteur Topic: MACHO's bij de brandweer  (gelezen 4759 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2005, 15:03:33
ja macho kun je op veel manieren opvatten denk ik. Je kan macho zijn in je gedrag in het dagelijks leven, maar wel serieus met je werk bezig zijn. Als ik zo om me heen kijk zijn er genoeg macho's bij de brandweer maar dit zegt niets over hun doen en laten tijdens het repressief optreden.

dat bedoel ik eigenlijk  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2005, 15:49:46
Hier hebben we ook een aantal die een grote bek hebben (in de goede zin van het woord)Maar zodra het er op aankomt kun je op hun blindelings rekenen,  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 16 juli 2005, 15:51:53
ja daarom, ik had dat artikel al eerder gelezen maar vond het een beetje sullig overkomen. Het lijkt erop als je het leest dat je dus een beetje een sulletje moet zijn om daar nog te worden aangenomen of iets dergelijks.

Ieder mens heeft een verschillend karakter gelukkig en is anders in zijn doen en laten maar nu gaan ze dus ook al selecteren op uiterlijk en gedrag, beetje vaag allemaal als je het mij vraagt.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 16 juli 2005, 15:52:41
Ik vind dit echt helemaal nergens op slaan, en volgens mij mag dit ook helemaal niet want dit is gewoon een vorm van discriminatie !!! Als iemand een macho is betekent dit nog niet dat hij/zij zijn/haar werk niet goed uit kan voeren.
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Gast48368

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 16 juli 2005, 16:56:51
Ik vind dit echt helemaal nergens op slaan, en volgens mij mag dit ook helemaal niet want dit is gewoon een vorm van discriminatie !!! Als iemand een macho is betekent dit nog niet dat hij/zij zijn/haar werk niet goed uit kan voeren.

wie is hij/zij eigenlijk om iemand als macho te bestempelen  ???

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2005, 16:59:22
Ik denk dat de definitie van 'macho' belangrijk is om het artikel te lezen!!! Ik denk dat de term een beetje ongelukkig gekozen is!

Als dat iemand is die zijn grensen niet kent en geen gevaar herkend dan denk ik dat zo iemand niet bij de brandweer thuis hoort.... ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2005, 17:01:38
Ik denk dat de definitie van 'macho' belangrijk is om het artikel te lezen!!! Ik denk dat de term een beetje ongelukkig gekozen is!

Als dat iemand is die zijn grensen niet kent en geen gevaar herkend dan denk ik dat zo iemand niet bij de brandweer thuis hoort.... ;)

juist,het is wel van levens belang dat iemand zijn gezonde verstand blijft gebruiken bij een binnenaanval met slachtoffers.
En als iemand dan de grote bink uitgaat lopen hangen,moet je die mensen tegen zichzelf beschermen en dus niet opnemen in een korps

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2005, 18:15:45
Het probleem is echter dat je dat op voorhand niet zo snel kan beoordelen denk ik. Je kan nog zoveel testen ondergaan maar hoe iemand reageert in een echte situatie is moeilijk te testen ben ik bang.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 17 juli 2005, 18:54:21
het is maar net hoe je het allemaal interpeteerd, je hebt ook van die mensen van zie mij eens bij de brandweer zitten

wel met allerhande dingen die niet belangrijk zijn zoals grote brandweer raambanden en dergelijke
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2005, 22:09:57
ach alles is relatief, wat al eerder aangehaald is wie bepaald voor wie wat macho is, een verzonnen woord met een betekenis wat een ieder er zelf aan wil geven.

we hebben alle soorten nodig, en als iemand erg aanwezig is hebben we de neiging om hem een macho te noemen, maar wat is het referentie kader, ben je dat zelf of neem je een ander als voorbeeld.

de een is ingetogen de ander is spontaan(ook een begrip zonder vastedefenitie), de volgende slooft zich uit(weer een uitdrukking zonder referentie kader) en ga zo nog maar een tijdje door.

gelukkig zijn deze mensen er allemaal en zijn er een aantal zelfs bereid om als vrijwilliger voor een ander te zorgen, we moeten er blij mee zijn en laten we met elkaar zorgen dat alles goed komt, zonder dat we een ander schade(psychies of lichamelijk) toe brengen, de een durft en doet iets meer dan de ander, maar zijn alle even gewaardeerd.

laten we de een macho, de ander stoer weer een ander ingetogen en mischien wat introvert noemen, maar accepteer dat deze vrijwilligers zich ten dienste stellen van een ander en laat die ''ambtenaar'' of ''beleidsmedewerker'' die zelf mischien wel thuis blijft zitten het niet kwalijk nemen dat hij het zelf ook niet weet.
Nemo me impune lacessit