Politie rijdt parcour op tijdens rallyproef Hellendoorn

Auteur Topic: Politie rijdt parcour op tijdens rallyproef Hellendoorn  (gelezen 4489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

• Senior gebruiker
Gepost op: 21 september 2014, 14:55:16
Politie door het lint bij Hellendoorn Rally 2014 - ADHD Video

Politie rijdt parcour op waar op dat moment een klassenementsproef van de rally in Hellendoorn nog gaande is. Wat is jullie mening hierover?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 21 september 2014, 15:13:33
Uhmm, geen slimme actie als je alleen de video ziet. Het is de vraag hoever de organisatie hier wel/niet vanaf wist (ook al was het maar enkele minuten ervoor) en heeft misschien de organisatie geen actie ondernomen? Of hebben de betreffende agenten zelf het risico genomen om tegen het verkeer in het parcour op te gaan. Ik persoonlijk vind dat je hier geen mening over kan vormen doordat je de andere factoren niet weet (de dingen die ik benoemd heb bijvoorbeeld). Verder zie je wel dat de agenten best wel erge haast hebben.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2014, 15:19:47
Tsja 3 wagens krijg je in de meeste plaatsen niet zo maar vrij. Wellicht waren ze wel op weg naar een crash op het parcours of een reanimatie van een omstander. Vaak gebeurd dit wel in overleg met de organisatie zodat deze het parcours kan vrijgeven.

Wat mij ook opvalt is dat je de sirene pas hoort als ze vlakbij zijn. Wellicht stonden ze achter de filmer te wachten tot deze wagen voorbij was en ze het parcours op mochten? Anders hoor je de sirene van grotere afstand aankomen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2014, 15:21:26
Volledig eens met Grumpy en DiNozzo.

Iemand die misschien iets meer weet?

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 september 2014, 15:30:52
Citaat van: Daniel! link=msg=1297147 date=1411305686
Volledig eens met Grumpy en DiNozzo.

Iemand die misschien iets meer weet?

Er was wel een crash op een andere klassementsproef, zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=198753

Benieuwd welke locatiedit gefilmd is dan, en zoals Grumpy al zegt, we missen veel info. Was er communicatie tussen organisatie en hulpdiensten, en is er bijv. in het filmpje geknipt (omdat de sirenes ineens pas opkomen), deden ze deze later aan, of stonden ze te wachten tot ze erop konden.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2014, 15:41:14
''Toevoeging: Dit snelle optreden had waarschijnlijk te maken met de zware crash op deze proef en de daaropvolgende oproep voor hulpdiensten.''
https://www.facebook.com/pages/RTL-Rally-Report/170870656298845

Bij een zware crash gooien ze heel de rally stil, ik weet niet of de voertuigen op het parcours iets van communicatie aan boord hebben, dus mogelijk hebben sommige hulpdiensten inderdaad moeten wachten tot het laatst voertuig van het parcours was.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 21 september 2014, 15:49:05
http://www.tubantia.nl/regio/hellendoorn/update-coureur-hellendoorn-rally-gewond-bij-ongeval-video-1.4541835

Crash BMW #60 KP9 Mageleresch Hellendoorn Rally
film van het ongeluk zelf, bijna frontaal op een boom

http://www.112twenterand.com/20-09-14-ongeval-tijdens-hellendoorn-rally-in-den-ham/
''Volgens omstanders heeft de gealarmeerde brandweer  de bestuurder uit de rallyauto geknipt. Waarna deze met onbekende verwondingen is overgebracht naar het ziekenhuis.De proefronde is door het ongeval stil gezet.''

Mogelijk klonk de oproep, ''rally auto frontaal op boom geknald en bestuurder bekneld'' wat ernstiger dan het in feite was, waardoor er nogal wat hulpdiensten zijn ingezet.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 21 september 2014, 15:54:47
Citaat van: mark hes link=msg=1297152 date=1411306874
''Toevoeging: Dit snelle optreden had waarschijnlijk te maken met de zware crash op deze proef en de daaropvolgende oproep voor hulpdiensten.''
https://www.facebook.com/pages/RTL-Rally-Report/170870656298845

Bij een zware crash gooien ze heel de rally stil, ik weet niet of de voertuigen op het parcours iets van communicatie aan boord hebben, dus mogelijk hebben sommige hulpdiensten inderdaad moeten wachten tot het laatst voertuig van het parcours was.
Normaliter lopen langs de hele proef veiligheidsmarshalls die door middel van vlagsignalen de coureurs kunnen waarschuwen.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 21 september 2014, 16:01:24
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1297155 date=1411307687
Normaliter lopen langs de hele proef veiligheidsmarshalls die door middel van vlagsignalen de coureurs kunnen waarschuwen.
Dan weet ik niet hoe het bij deze rally geregeld is, de laatste BMW gaat naar mijn idee nog vol gas. In het filmpje komt rond dat moment de tekst in beeld
''De rally is in volle gang.... en dan gebeurt er dit!''

Het ziet er een beetje vreemd uit. ;)

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #9 Gepost op: 21 september 2014, 17:25:14
Als ik het zo zie/hoor, dan hebben ze staan wachten tot die wagen voorbij was en hebben ze toen de sirene aangezet en zijn ze gaan rijden.

Maar dat is maar speculatie.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)