Dronken in MMBS voertuig

Auteur Topic: Dronken in MMBS voertuig  (gelezen 13292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 22 september 2014, 10:39:31
 O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 22 september 2014, 11:33:55
Citaat van: schuimer link=msg=1297308 date=1411374234
3.4. Beperking in delictsomschrijving.
Naast het feit dat het derde lid geldt voor beginnende bestuurders is ook een andere beperking opgenomen. Het moet namelijk gaan om bestuurders van een motorrijtuig waarvoor een rijbewijs is afgegeven. Dit betekent dat artikel 8 lid 3 WVW 1994 [18] niet geldt voor bestuurders van landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid en rijdende werktuigen. Hiervoor geldt dus 0,5 mg/liter (BAG)/ 220 µg/liter (AAG ). Bron: Aanwijzing onderzoek rijden onder invloed (2011A005)

MMM, Als ervaren bestuurder mag je in een auto rijdt dus meer gedronken hebben dan wanneer je in een MMBS voertuig rijdt....

schuimer

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 22 september 2014, 12:08:17
De genoemde waarden als vermeldt bij o.a. de MMBS, zijn dezelfde als die van ervaren bestuurders van rijbewijsplichtige motorrijtuigen. Dus niets meer, liever minder of natuurlijk helemaal niet!  ;)

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 22 september 2014, 12:23:45
Citaat van: schuimer link=msg=1297337 date=1411380497
De genoemde waarden als vermeldt bij o.a. de MMBS, zijn dezelfde als die van ervaren bestuurders van rijbewijsplichtige motorrijtuigen. Dus niets meer, liever minder of natuurlijk helemaal niet!  ;)

Oh ja, ik las het even verkeerd. De andere waardes gingen over invorderen! Maar goed, ik heb er geen last van, ik drink helemaal geen druppel als ik moet rijden. Ik heb slechts 1 keer gezondigd tegen dat principe. Ik had 1 glas gedronken, en een uur later vroeg iemand mij of ik hem even weg wilde brengen. Helemaal vergeten dat ik gedronken had en ben gaan rijden. Pas toen ik weer thuis kwam realiseerde ik mij dat ik gedronken had. Helemaal niets aan de hand natuurlijk, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij!

schuimer

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 22 september 2014, 14:46:55
Dat bedoel ik ook te zeggen, helemaal geen drank.... is het allerbeste!!