Maarten
even een reactie. je heb het over verschillende Mercedes-Benz met Bolneuzen. maar de Hoogwerker en een van de twee gele tankers waren wel soort bolneuzen maar worden meer gezien als langneuzen aangezien hun motorkap langer zijn dan de kleine LF913 en LF1113 modelen. er was maar 1 gele Mercedes-Benz de andere wagen was een Terberg welk wel de neus en de cabine had van een Mercedes-Benz. beide wagens staan in de topic over bosbrandbestrijdingsvoertuigen. de Duitsers hebben voor deze twee toch wel verschillende modelen een eigen naam volgens mijn Kurzhauber en langhauber maar dat laatste weet ik niet zeker. maar ik weet wel zeker dat hierop een reactie komt van onze oosterburen of van Foto Joop als dit die leest.
Hallo Louis,
Deze voertuigen worden ook "Kurzhauber" genoemd. Het betreft alleen de zware uitvoering. De motor was niet, zoals bij de voorgangers, compleet vòòr de cabine gebouwd, maar steekt nu deels naar binnen. De naam "Langhauber"wordt gebruikt voor de voertuigen, die daarvoor werden gebouwd, zoals bijvoorbeeld de L6600 en L4500.
(Dit is de zware uitvoering van de "spitsmuis". / Es ist die schwere Ausführung der "Spitzmaus".)
Met dank voor de vertaling op Joop
,
Jürgen