mercedes bolneuzen

Auteur Topic: mercedes bolneuzen  (gelezen 27232 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 19 juli 2005, 23:15:52
Johan,

ik wil geen beterweter zijn maar geruime tijd terug is deze MB 1113 in de PI Vught vervangen door een Dennis, nl. de DEMO van Dennis Nederland. Als ik het goed heb staat/stond dit voertuig alweer te koop daar het korps opgeheven zou zijn/worden. En een Monitor, zoals ook de Kastenopbouw, is door een handelaar als Thoma snel opgebouwt. Maar verbeter me maar als ik er naast zit.

Inderdaad, de P.I Vught had inderdaad een demo Dennis ter vervanging van deze Mercedes. Ik heb niet alles in mijn "bovenkamer" zitten, maar wel een hoop.

Groet
Johan

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #41 Gepost op: 20 juli 2005, 05:09:24
Hierbij nog een "Langhauber" van brandweer Emmen, nl. de kraanwagen die toch ook uniek was in Nederland vermoed ik

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 20 juli 2005, 09:01:23
deze kraanwagen van brandweer Emmen was een Terberg SF1200 welk gebruikt maakte van delen van de Langhauben Mercedes-Benz, waaronder de Cabine en de neuspartij. de kraan op de wagen was een Turner kraan. dus ja moet je dit als een Mercedes-Benz zien ?
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

jwpots

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 20 juli 2005, 09:35:54
deze kraanwagen van brandweer Emmen was een Terberg SF1200 welk gebruikt maakte van delen van de Langhauben Mercedes-Benz, waaronder de Cabine en de neuspartij. de kraan op de wagen was een Turner kraan. dus ja moet je dit als een Mercedes-Benz zien ?
Louis,

En de kraanopbouw was afkomstig van een legerkraan van de sloop.

Groet
Johan

Foto Joop

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 20 juli 2005, 20:46:08

Duidelijk niet. Het chassis was volgens mij een afgeleide van REO; de assen kwamen of uit Amerika, of uit Duitsland (van Kramer), en de motor? Zeg het maar: Volvo, Cummins, DAF? Toevallig is op deze Terberg een Mercedes-Benz-cabine gebouwd; op een andere Terberg zat weer een Volvo cabine. Dus: Deze hoort in het rijtje niet thuis.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 20 juli 2005, 20:57:52
Ja dat is waar. de Terberg wagens waren toen der tijd opgebouwd uit verschillende onderdelen zowel nieuw of gebruikte onderdelen. heel wat anders dan nu. ze zijn ooit begonen met het opknappen van oude legertrucks en later het verbouwen en aanpassen van deze oude legertrucks voor hun nieuwe taak. want vooral bij de zandrijders sneuvelde nog weleens wagens die zwaar overbelast werden. 2 keer en soms zelfs 3 keer dan mogelijk was voor die oude legertrucks. trouwens Johan je heb gelijk die Turner kraan kwam van een Engelse legerkraanwagen van de sloop.

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #46 Gepost op: 20 juli 2005, 21:03:24
Wie o Wie heeft er foto's van de oude bolneuzen van de regio purmerend ??? ??? ??? ???

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 20 juli 2005, 21:11:31
Martijn

die van Purmerend staat op pagina 2 van dit Topic. dus welke bolneus bedoel je dat.

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #48 Gepost op: 20 juli 2005, 21:36:23
Duidelijk niet. Het chassis was volgens mij een afgeleide van REO; de assen kwamen of uit Amerika, of uit Duitsland (van Kramer), en de motor? Zeg het maar: Volvo, Cummins, DAF? Toevallig is op deze Terberg een Mercedes-Benz-cabine gebouwd; op een andere Terberg zat weer een Volvo cabine. Dus: Deze hoort in het rijtje niet thuis.

Sorry voor de vreemde eend in de bijt, maar ...
vergissen is menselijk  ::)
Ik heb mij wellicht laten meeslepen door de neus en de cabine plus het feit dat het logo op de grille niet zichtbaar is.
Het is al zo lang geleden dat ik de foto heb genomen tijdens een VBB excursie

Foto Joop

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 20 juli 2005, 21:52:52
Sorry voor de vreemde eend in de bijt, maar ...
vergissen is menselijk  ::)
Ik heb mij wellicht laten meeslepen door de neus en de cabine plus het feit dat het logo op de grille niet zichtbaar is.
Het is al zo lang geleden dat ik de foto heb genomen tijdens een VBB excursie

nounou, ook weer niet zo zwaar aan tillen, hoor  ;)